2022-08-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Ny lättlurad, grandios idiot att hängas ut. Antar att han använder sitt riktiga namn då i vanlig ordning. De flesta av gäddorna tycks vara ganska orädda om sin integritet. Nästan alla gäddor på Dumpen har legat ute med sina verkliga namn på Kik.
Känns som att det har blivit värre också sedan dumpen breddade sig över på Gaysidan.
Citera
2022-08-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Han är avstängd, varpå det nu är skattebetalarna som får bekosta hans försörjning i fortsättningen. Precis vad Sverige behöver idag. Bra jobbat av Patrik.

Nej det vore såklart bättre om han fick vara ute och förstöra livet för så många barn som möjligt med andra lösa pedofiler.

Vad tror du det i sin tur har för effekt på ekonomin? För barnen, anhöriga? Det blir vårdkostnader och trauman och svårigheter att fungera normalt för de flesta av barnen, både på lång och kort sikt. Blir väldigt kostsamt att låta "män" som den där springa lösa, om man nu skall vara ett riktigt arsle och tänka främst på pengar..

Jag är rätt säker på att du var lite rolig, och att jag inte fattade det.. Eller hur?
Citera
2022-08-10, 18:34
Medlem
Varför skulle man bekymra sig mer över hur en vuxen människa som utnyttjar barn för egen sexuell tillfredsställelse mår när den ställs inför konsekvenserna av sitt eget handlande, och blir uthängda?

Vad har de för rättigheter när de nu gjort ett medvetet val och inte bara brutit mot lagen, utan också gjort det på detta vidriga vis?

Vad skall de skyddas ifrån? Dömande blickar? Hat?

De har gjort sitt val, de tog risken och satte sig själva på pottkanten till allmän beskådan.

Om de som ett resultat av sina handlingar (el snarare upptäckten av dem) mår så dåligt att de vill ta livet av sig så fine. Låt dem. 👍

De har med all sannolikhet redan orsakat suicidtankar hos (flera troligtvis) barn som inte förtjänat det ett endaste dugg.

De går inte att bota, så det bästa vore om de bara kunde ägna sig åt självsanering på direkten.
Citera
2022-08-10, 18:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitlateral
Vad skall de skyddas ifrån?
Barn som horar ut sig på sociala medier och gör allt de kan för att få till en träff med dem.
Citera
2022-08-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ja, i princip allt som Dumpen gör är fel. Du beskriver det hela väldigt bra i ditt andra stycke, som i princip är en enda stor lista med tveksamheter, av vilka samtliga (med undantag för Patrik och Saras personligheter) är relevanta. Det stämmer att jag lägger noll ansvar på de som hängs ut, 1.eftersom att jag betraktar samtliga av dem som offer. Dumpen har inte lyckats styrka en enda anklagelse mot dem.

Jag har aldrig sagt att det som skrivs i chattarna inte kan ha hänt. Det är klart att det kan ha hänt, men det är helt ointressant 2. eftersom att vi ändå inte kan styrka att det har det. Jag kör med oskyldig till dess att motsatsen är bevisad, och det finns alldeles för många exempel på att människor har gjort sig intressanta för att jag skall anse att det som skrivs i chattarna har något som helst bevisvärde.

3. Jag har inte överdrivit någon klippning, tvärtom. Jag skriver rakt ut att jag inte vet hur stor omfattningen är, men att bara faktumet att det förekommer visar att Dumpen inte är objektiva. Enligt vad jag kan minnas så har Dumpen inte ens gjort något anspråk på att vara objektiva, så jag förstår egentligen inte ens varför vi diskuterar det.

4.Beträffande dina spekulationer om hur offer för grovt förtal skall uppföra sig så har du fel. Man är inte skyldig bara för att man inte bemöter anklagelser, och det är inte ok att utsätta någon för grovt förtal bara för att den personen inte försvarar sig aktivt.

1.Man är inget offer om man har domar på sig som gäller sexbrott mot barn, mot sina ex osv som några har haft som ertappats av Dumpen.

2. Om vi släpper de grova historierna från chattarna. Det tar inte ifrån att männen är där för att träffa ett barn för sex. Snacket om "de är oskyldiga tills motsatsen bevisats" är ett fjantigt Cops citat som inte stämmer. Om en bedragare på blocket vill köpa din bil och du möter upp personen med bilen, personen slår ner dig, tar din bil och kör iväg. Sitter du och säger "den mannen är oskyldig tills motsatsen har bevisats"? För det gäller väl enligt lagens mening enbart när personen dömts för brottet som den anklagas för?

3. Om du inte har koll på varför eller vad Dumpen klipper så borde du kanske inte uttala dig om deras brist på objektivitet när du inte ens vet vad de klipper bort. Som jag tolkat det har det gällt väldigt känsliga uppgifter som t.ex. beskrivelser av övergrepp.

4. Du har helt rätt i det sista. Man är inte skyldig bara för att man inte försvarar sig i stunden. Men majoriteten av männen skulle nog betett sig annorlunda om de vetat om att de var oskyldiga och att att det bara var något stort sjukt missförstånd som gjort att de hamnat i strålkastarljuset. Men vad jag vet har ingen velat bestrida anklagelserna och hävda sin oskuld (antagligen för att bevisen är mot dem är för starka och det av en anledning.)
Citera
2022-08-10, 19:44
Medlem
Ny gädda!

https://dumpen.se/2022/08/10/gadda-i-blatt-napp-134-stockholm/

Gädda i blått (Napp #134) Stockholm
Citera
2022-08-10, 19:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
1.Man är inget offer om man har domar på sig som gäller sexbrott mot barn, mot sina ex osv som några har haft som ertappats av Dumpen.

2. Om vi släpper de grova historierna från chattarna. Det tar inte ifrån att männen är där för att träffa ett barn för sex. Snacket om "de är oskyldiga tills motsatsen bevisats" är ett fjantigt Cops citat som inte stämmer. Om en bedragare på blocket vill köpa din bil och du möter upp personen med bilen, personen slår ner dig, tar din bil och kör iväg. Sitter du och säger "den mannen är oskyldig tills motsatsen har bevisats"? För det gäller väl enligt lagens mening enbart när personen dömts för brottet som den anklagas för?

3. Om du inte har koll på varför eller vad Dumpen klipper så borde du kanske inte uttala dig om deras brist på objektivitet när du inte ens vet vad de klipper bort. Som jag tolkat det har det gällt väldigt känsliga uppgifter som t.ex. beskrivelser av övergrepp.

4. Du har helt rätt i det sista. Man är inte skyldig bara för att man inte försvarar sig i stunden. Men majoriteten av männen skulle nog betett sig annorlunda om de vetat om att de var oskyldiga och att att det bara var något stort sjukt missförstånd som gjort att de hamnat i strålkastarljuset. Men vad jag vet har ingen velat bestrida anklagelserna och hävda sin oskuld (antagligen för att bevisen är mot dem är för starka och det av en anledning.)

Nr 4: Om någon oskyldig skulle bli konfronterad av Dumpen/P och S så skulle den naturligtvis kontakta polisen.
Om inte vid konfrontationen så i alla fall om personen skulle läggas ut på Dumpen.
Citera
2022-08-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitlateral
Varför skulle man bekymra sig mer över hur en vuxen människa som utnyttjar barn för egen sexuell tillfredsställelse mår när den ställs inför konsekvenserna av sitt eget handlande, och blir uthängda?

Vad har de för rättigheter när de nu gjort ett medvetet val och inte bara brutit mot lagen, utan också gjort det på detta vidriga vis?

Vad skall de skyddas ifrån? Dömande blickar? Hat?

De har gjort sitt val, de tog risken och satte sig själva på pottkanten till allmän beskådan.

Om de som ett resultat av sina handlingar (el snarare upptäckten av dem) mår så dåligt att de vill ta livet av sig så fine. Låt dem. 👍

De har med all sannolikhet redan orsakat suicidtankar hos (flera troligtvis) barn som inte förtjänat det ett endaste dugg.

De går inte att bota, så det bästa vore om de bara kunde ägna sig åt självsanering på direkten.
Ungefär som svartjobbare och bidragsfuskare, fast de begår ju ett faktiskt brott. Mer självsanering är svaret...

Eller?
Citera
2022-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ungefär som svartjobbare och bidragsfuskare, fast de begår ju ett faktiskt brott. Mer självsanering är svaret...

Eller?
Vad menar du? Begår inte gäddan ett faktiskt brott?
Citera
2022-08-10, 20:33
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Ny gädda!

https://dumpen.se/2022/08/10/gadda-i-blatt-napp-134-stockholm/

Gädda i blått (Napp #134) Stockholm

Kanon ju!

Vad har vi att gå på?

" J S " kallar han sig på snapchat, säger att han heter Johan, 51 år, bor nära Älvsjö.

Har kollat upp och hittat alla Johan med ett efternamn som slutar på S som är 51år gamla och skrivna i Älvsjö utan träff.

Vad har vi med för möjliga postorter i närheten av Älvsjö?
Citera
2022-08-10, 20:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Kanon ju!

Vad har vi att gå på?

" J S " kallar han sig på snapchat, säger att han heter Johan, 51 år, bor nära Älvsjö.

Har kollat upp och hittat alla Johan med ett efternamn som slutar på S som är 51år gamla och skrivna i Älvsjö utan träff.

Vad har vi med för möjliga postorter i närheten av Älvsjö?
Varför ska efternamnet sluta på -s? Tolkar det som att det är hans initialer och att efternamnet börjar på S.

Det känns för övrigt som en man med ordnat och bekvämt liv som återigen valt att kasta allt på tippen.
Vid det här laget känner väl alla till dumpen och det borde väl avskräcka trodde man men icke.

Han verkar ha vidtagit en radda säkerhetsåtgärder som att han vill att 13-åringen ska skicka en bild med två fingrar i luften samtidigt som han mer eller mindre outar sig själv. Det behövs nog inga rebusar för den här.
Citera
2022-08-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Varför ska efternamnet sluta på -s? Tolkar det som att det är hans initialer och att efternamnet börjar på S.

Det känns för övrigt som en man med ordnat och bekvämt liv som återigen valt att kasta allt på tippen.
Vid det här laget känner väl alla till dumpen och det borde väl avskräcka trodde man men icke.

Han verkar ha vidtagit en radda säkerhetsåtgärder som att han vill att 13-åringen ska skicka en bild med två fingrar i luften samtidigt som han mer eller mindre outar sig själv. Det behövs nog inga rebusar för den här.

Ryktet om Dumpen borde ju sprida sig ganska fort i de djävulska kretsarna borde man ju tycka? Men deras vidriga lustar tar väl över och de tänker -Det händer inte mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in