2022-08-10, 17:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De måste vara försiktiga så de inte skadar dammen och ställer till med en katastrof för den ukrainska civilbefolkningen. Precis innan dammen finns en slussningskanal med väg över. Den kan man besjkuta/bomba. Men den är smal. Dock borde en bombning/beskjutning göra att inte tunga fordon kan passera över, även om den korta bron kan repareras snabbt för persontransport och lätta fordon

Slava Ukraini!

Du tänker på den här bron?
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wky1gq/video_of_damage_to_the_bridge_next_to_the_nova/
Citera
2022-08-10, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
USA skickar avancerade vapensystem för flera miljarder till Ukraina. Dessa vapen används för att döda ryssar. Flera vapensystem har väldigt hög precision och lång räckvidd.

Utöver detta hjälper den amerikanska militären med att finna lämpliga mål åt Ukraina med hjälp av satelliter och annan underrättelseinformation, och hela tiden skruvar USA upp tempot med fler högteknologiska vapenleveranser.

USA krigar mot Ryssland. Men de vägrar förklara Ryssland krig? Varför detta lömska spel bakom gardinerna från USAs sida?

Tja, varför utvecklar inte de värdelösa piss-ryzzarna egna vapensystem med hög precision?

FÖR ATT ALLA PENGARNA FÖRSVANN TILL VILLOR, LÄGENHETER I USA, ITALIEN OCH LONDON!

Varför har inte ryzz-fittorna tillgång till "satelliter och annan underrättelseinformation"?

FÖR ATT ALLA PENGARNA FÖRSVANN TILL VILLOR, LÄGENHETER I USA, ITALIEN OCH LONDON!

Den sista frågan är väldigt enkel att svara på. För att Ukraina gör jobbet åt dom!
Citera
2022-08-10, 17:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Frågan är, ursäkta, idiotisk. Du kommer alltid att kunna säga att den sida som är anti-amerikansk är "rysk-influerad". En del av de som seriöst studerar Ryssland är "ryssinfluerade". Du kan heller inte anta att det som kommer från Ryssland är fel. Därav är frågan idiotisk, som ad hominem-argument oftast är.
Du får tycka precis som du vill. Men jag tycker frågan är befogad. För det är helt säkert att de som är "ryssinfluerade" dagligen läser och tror på det som skrivs på många platser på internet som inte skriver sanning.. medvetet ska tilläggas.

EDIT: Ta exemplet med det där dokumentet som nyligen togs upp. Det framställdes som sanning av "ryssinfluerade" tills det visade sig att allting var en lögn. Det säger en hel del tycker jag. Någon i öst har alltså framställt det här dokumentet medvetet för att sprida lögn. Och liknande sker ofta. Jag har varit i liknande situationer med många "ryssinfluerade" om detta och det har till slut kommit fram till att de ljuger.. medvetet. Så kroniska är inte väst i sitt lögneri.

Citat:
Jag har så klart läst saker, precis som du, och sedan har jag kritiskt granskat dem efter bästa förmåga. USAs inblandning har ju också diskuterats en hel del i tråden.
USA's inblandning har främst diskuterats av de som är "ryssinfluerade". Att man tänker att Ukraina slåss för sin egna frihet tar de liksom ingen hänsyn till.
Senast redigerad av Conception 2022-08-10 kl. 17:44.
Citera
2022-08-10, 17:36
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det argumentet slår i så fall åt bägge hållen.
"Viljan" för de som är "ryssvänliga" kommer delvis från extrem-nationalistiska ryska krafter som stöttas av Putin.
Givetvis är opinionsbildning komplex, men att Ukrainarna själva vill försvara sitt land mot en invasion är varken konstigt eller fel.
Argumenterar du verkligen för att de "egentligen" inte vill försvara sitt eget land?
Tala ur skägget i så fall.

Det är en komplicerad fråga det där om de "egentligen" inte vill försvara sitt land. När kriget startade trodde jag att de flesta ville ha lugn och ro, inte krig. Men det man hör, och av ett par ukrainare jag stött på, tyder på att där finns stor kampvilja i västra ukraina. Så jag har ändrat mig från "de flesta ukrainare (i väst) vill ha lugn och ro till att jag inte vet. Det kan vara så att många gjort en djup existentiell analys och kommit till beslutet att de vill slåss.

I princip är jag anhängare av att det finns tillfällen där en befolkning egentligen inte vill slåss, men är lurade till det ("falskt medvetande" kallar marxisterna det för, jag föredrar att kalla det att de är omedvetna om motivet för deras verksamhet). Men jag vet för lite om hur det är i Ukraina. Om ukrainarna vill slåss bör de få göra det (evt utan stöd). Men där kan ÄNDÅ finnas aktörer som är kausalt bakom deras vilja, håller du inte med om det?
Citera
2022-08-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Russian forces occupying the Zaporizhzhia nuclear plant are reorienting the plant’s electricity production to connect to Crimea, annexed by Moscow in 2014, according to Ukrainian operator Energoatom. “To do this, you must first damage the power lines of the plant connected to the Ukrainian energy system. From 7-9 August , the Russians have already damaged three power lines. At the moment, the plant is operating with only one production line, which is an extremely dangerous way of working,”

https://www.theguardian.com/world/live/2022/aug/10/russia-ukraine-war-live-news-moscow-plans-to-link-zaporzhzhia-nuclear-plant-to-crimea-operator-warns

Här har du orsaken varför ryssarna själva attackerar kärnkraftverket!

Att ryssarna är självdestruktiva, råalkade dårar, det vet alla. Jag tror inte ens att de förnekar det själva.

Men den här invasionen är ovanligt bisarr och galen, även ur ett ryskt perspektiv. Vad har de tagit? Metamfetamin? LSD? De är helt borta.

Det räckte inte med kaos och hjärnsläpp i Tjernobyl (!).
Ryssarna tänker riskera en kärnkraftsolycka också.

En till!

Gud hjälpe oss.
Citera
2022-08-10, 17:38
Medlem
Taggads avatar
Hoppas "mirakelbron" står näst på tur
https://svenska.yle.fi/a/7-1303091
Citera
2022-08-10, 17:38
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du tänker på den här bron?
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wky1gq/video_of_damage_to_the_bridge_next_to_the_nova/

Ja, det skulle behövas några till träffar mitt i vägbanan, men det kommer väl!

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-10, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är det bekräftat att 8 skadade soldater som vårdats på sjukhus på Krim, har dött och att 18 är i dåligt tillstånd på grund av förgiftning?

Ja, råttgift.
Citera
2022-08-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är den, en industri som haltar svårt och går mot sin undergång brukar vi ingenjörer betrakta som redan döda.
Det var för övrigt ännu längre sedan en månad de dog.

Än finns det dock tid för räddning, det hänger fortfarande på om du hinner få din 3D-printer levererad!
Många här i tråden håller tummarna och tuggar på naglarna, gör dem inte besvikna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är du verkligen ingenjör? Sådana brukar nämligen inte ljuga och överdriva vilket du gör hela tiden..m
Eftersom du råkade slinta lite på tangentbordet tog jag med orginalinlägget.
Du behöver inte fumla runt när du citerar, det är bara att trycka på citeringsknappen.

I övrigt säger ditt inlägg ganska mycket om dig, men testa gärna mina kunskaper så får du göra en bedömning, de flesta tekniska frågor går fint.
Jag är dock ganska dålig på både antropologiska och antroposofiska frågor, så försök inte att lura mig.

Jag tror att andra skribenter har väldigt roligt åt dig och dina vansinniga inlägg, men det bjuder du väl på?
Citera
2022-08-10, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt denne twittrare så är dokumenten fejk. Han har fler detaljer här:

https://mobile.twitter.com/ulidtko/status/1556917648776110081

7 av 9 sidor är foton på äkta papperssidor. Men dels är de gamla (från i våras, april och maj) och dels handlar de om något helt annat (om hur den militära träningen ska förbättras samt om patriotisk underhållning). Sedan finns det två sidor som är gjorda rent digitalt, men de är helt falska och saknar helt koppling till namnteckningen och stämpeln.

Det här är en så dålig förfalskning att det inte ens behövs FSB för detta. Utan räcker med ett vanligt ryskt internettroll.

Nämen.

Var det fejk? IGEN?

Och ändå var det flera putin-runkare i tråden som satt sina huvuden i pant på att dokumenten var äkta....

Citera
2022-08-10, 17:50
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Alla flyg från ”huvudstaden” Simferopols int. flygplats är inställda. Tusentals rika ryska turister har fastnat på halvön.

Hoppas att de blir utan vatten och bröd!
Citera
2022-08-10, 17:51
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Det är en komplicerad fråga det där om de "egentligen" inte vill försvara sitt land. När kriget startade trodde jag att de flesta ville ha lugn och ro, inte krig. Men det man hör, och av ett par ukrainare jag stött på, tyder på att där finns stor kampvilja i västra ukraina. Så jag har ändrat mig från "de flesta ukrainare (i väst) vill ha lugn och ro till att jag inte vet. Det kan vara så att många gjort en djup existentiell analys och kommit till beslutet att de vill slåss.

I princip är jag anhängare av att det finns tillfällen där en befolkning egentligen inte vill slåss, men är lurade till det ("falskt medvetande" kallar marxisterna det för, jag föredrar att kalla det att de är omedvetna om motivet för deras verksamhet). Men jag vet för lite om hur det är i Ukraina. Om ukrainarna vill slåss bör de få göra det (evt utan stöd). Men där kan ÄNDÅ finnas aktörer som är kausalt bakom deras vilja, håller du inte med om det?

De hade inget val! Antingen slås eller bli rövknullade av ryzzen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in