2022-08-10, 00:02
  #197713
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nej den är inte bakom betalvägg, jag kan läsa hela och prenumerera inte på SvD.
Duger bildbevis?
https://imgur.com/a/IJkAklp
Citera
2022-08-10, 00:04
  #197714
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Öster om parkeringen finns minst 16 militära jetflygplan på detta satellitfoto som togs några timmar innan:
https://planesandstuff.files.wordpress.com/2022/08/skywatch_ss_ps_20220809t0810_tc_tile_0_0_sgba_visu al-2.jpg

Om de stod kvar vid explosionsögonblicket så bör samtliga av dem ha förstörts eller fått svåra skador.

Jag är helt säker på att en stor mängd flygplan är skrot nu. Men uppenbarligen får jag gå och lägga mig nyfiken och hoppas på att någon på något privat satelitfotoföretag har förståelse för att jag vill veta i morgon då jag vaknar.

De får se till att styra dit en satelit nu.
Citera
2022-08-10, 00:05
  #197715
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Har samma flaska från en kund. Men när ska man egentligen korka upp? Gränserna dras för varje dag. 20 plan? 100 ton gamla rysskanoner? Putins död?

Kadek

Putins död, det kommer att bli en festdag för större delen av planeten!
Citera
2022-08-10, 00:06
  #197716
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Har samma flaska från en kund. Men när ska man egentligen korka upp? Gränserna dras för varje dag. 20 plan? 100 ton gamla rysskanoner? Putins död?

Kadek


Egentligen ska man väl skicka en låda havannacigarrer till alla UHF-Skyttar och Sabotörer som "special" livsmedel. ?
Citera
2022-08-10, 00:07
  #197717
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det fungerar uppenbarligen än så länge för Putin och Lavrov . Det fungerade för Beria tills Stalin fick en stroke ja listan kan göras lång Snyggt försök av dig dock .
Tack, här får du lite bildbevis direkt från tryckpressen i Kreml: https://imgur.com/a/IJkAklp

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det är nog en hel del ryssar som borde börja fundera över sin framtid och om de är en tillgång eller en belastning Om Putin avlider eller " avsätts " pga sjukdom och Ryssland backar och erbjuder ett oerhört generöst krigsskadestånd ser framtiden mycket ljusare ut de kommande 70 åren . Eller har Stalins alla levande spöken dött redan ?
Jag väntar fortfarande på instruktioner gällande detta...

Edit: Okej, Putin hälsar att han mår bra och att han precis knullat en störtskön babushka. För övrigt så anser han att Stalin var en sopa.
Citera
2022-08-10, 00:07
  #197718
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1557110780180447235?s=20&t=vMsk4wLWq0z8QBaDYaLdMw

Wow. Det här var rätt lätt att geolokalisera till:
45°05'33.0"N 33°34'49.5"E

Det betyder att det knippe FPL som var uppställda halvvägs till förmodad detonationsplats nu bara är grus.

Slutet på klippet är bara bisarrt. Ingen liten balk som tagit en flygtur där.
Det var någon stolle tidigare idag som försökte få det hela att vara en mindre olycka vid tankning av plan, men med tanke på de svampmoln som syns på flera olika bilder så måste åtskilligt blivit förintat på den basen.
https://www.dn.se/varlden/flera-explosioner-vid-rysk-flygbas-pa-krim/
Citera
2022-08-10, 00:07
  #197719
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det är en balk av något slag. Enl osint-folk har den flygit 350m från en förmodad bunker = Många flygplan på basen är också skrot.
Då kan det mycket väl ha gått sönder fler plan än 40 om bunkrarna har slitits i stycken.
Men enligt Daniel 501 är det ingen fara så länge som landningsbanan är intakt.
Citera
2022-08-10, 00:10
  #197720
Medlem
Drozds avatar
Lägesanalyserna av kriget som frekvent gavs på Sky, BBC, CNN osv. med kartuppdateringar och kommentarer av höga officerare verkar mer eller mindre ha upphört. Överstens från Theresiska militärakademin i Wien senaste briefing är en månad gammal. I stället rapporteras enstaka explosioner och raketangrepp utan övergripande intresse.

Är det bara jag som inbillar mig eller varför detta plötsliga ointresse i media? Talande tystnad?
__________________
Senast redigerad av Drozd 2022-08-10 kl. 00:14.
Citera
2022-08-10, 00:12
  #197721
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vet inte om du inte fattade?, eller inte vill fatta.

Amnesty pratar strunt om saker de inte begriper sig på, det är inget krigsbrott att h baser och trupper stationerade i bebyggelse när invasionsarmén anfaller i bebyggelse.
Krigets lagar är inte absoluta de är alltid mycket om och men.
Det sägs att civila ska skyddas och tas hänsyn till i största möjliga mån,
blir Ukraina attackerade av den invaderande brutala ryssen i städer får de försvara sig i städer, säger ju både lagen och det sunda förnuftet, det senare tycks både du och Amnesty sakna.
Jag föreslår att du läser vad dom skrivit istället för att slåss mot halmgubbar.

Här har du en länk för ändamålet:
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Folk lämnar nu Amnesty i drivor och den organisationen har tappat sitt sista förtroende.
Det kan ju inte vara någon större förlust för dom ifall icke läskunniga lämnar dom?
Citera
2022-08-10, 00:13
  #197722
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Då kan det mycket väl ha gått sönder fler plan än 40 om bunkrarna har slitits i stycken.
Men enligt Daniel 501 är det ingen fara så länge som landningsbanan är intakt.

Jag är väldigt nyfiken på hur Ryssland ska ersätta de flygplanen ? Om de ska rulla ut mig 21 från museum samlingar nu
Citera
2022-08-10, 00:13
  #197723
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Då kan det mycket väl ha gått sönder fler plan än 40 om bunkrarna har slitits i stycken.
Men enligt Daniel 501 är det ingen fara så länge som landningsbanan är intakt.

Dom civila satellitbolagen lär nog jobba för högtryck få fram bilder nu. Det dröjer nog inte länge förrän de finns publicerat.
__________________
Senast redigerad av raskens 2022-08-10 kl. 00:20.
Citera
2022-08-10, 00:14
  #197724
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lägesanalyserna av kriget som frekvent gavs på Sky, BBC, CNN osv. med kartuppdateringar och kommentarer av höga officerare verkar mer eller mindre ha upphört. Överstens från Theresianiska militärakademin i Wien senaste briefing är en månad gammal. I stället rapporteras enstaka explosioner och raketangrepp utan övergripande intresse.

Är det bara jag som inbillar mig eller varför detta plötsliga ointresse i media? Talande tystnad?
Den österrikiske översten har väl äntligen fått säkerhetstjänsten efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in