Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekotte
Enligt Amnesty så har dom systematiskt begått följande krigsbrott:
Ukrainian forces have put civilians in harm’s way by establishing bases and operating weapons systems in populated residential areas, including in schools and hospitals...
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/
Vilken sorts förnekare är du? Den som förnekar att det huvudtaget har hänt? eller den fanatiska sorten som tycker att det är okej att begå systematiska krigsbrott mot sin egen civilbefolkning?
Du behöver inte svara på mer än den frågan om du inte vill eftersom det enda som verkar skilja era argument åt är nivån av fanatism.
Om du mot förmodan hör till en tredje sorts förnekare som faktiskt kan underbygga åsikten med något bättre än personligt tyckande så vore det dock intressant att läsa.
Vet inte om du inte fattade?, eller inte vill fatta.
Amnesty pratar strunt om saker de inte begriper sig på, det är inget krigsbrott att h baser och trupper stationerade i bebyggelse när invasionsarmén anfaller i bebyggelse.
Krigets lagar är inte absoluta de är alltid mycket om och men.
Det sägs att civila ska skyddas och tas hänsyn till i största möjliga mån,
blir Ukraina attackerade av den invaderande brutala ryssen i städer får de försvara sig i städer, säger ju både lagen och det sunda förnuftet, det senare tycks både du och Amnesty sakna.
Folk lämnar nu Amnesty i drivor och den organisationen har tappat sitt sista förtroende.