2022-08-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Alla som vill se deras senaste Youtube-klipp utan att ge dom visningar kan ladda ner klippet här:

https://anonfiles.com/a9j9b53fyb/EFTERFR_GAD_ALEX_MUCKAR_FR_N_F_NGELSET_mp4
Backup: https://delafil.se/ca7bbe91f88bfd91/EFTERFR%C3%85GAD_ALEX_MUCKAR_FR%C3%85N_F%C3%84NGEL SET.mp4

Hittade tyvärr inget bättre ställe att ladda upp klippet. Någon får gärna reuploada det på något bättre ställe.
Tackar! Ja va ska man säga, det är ju tydligt att rushen påbörjades på kåken iaf.
Citera
2022-08-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Knas ,, men det måste va svårt ,, kan tänka sig att det är mycket grupptryck därinne.. inte lätt att föreställa sig in i hans skor , svårt , inte så bra att döma..

” Judge not, less you be judged first ”
Var ser du att jag dömer?
Jag konstaterar

Mm jätte synd om honom stackaren vad jobbigt han har det.. ..suck..
Citera
2022-08-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Det går att mejla kriminalvården och fråga efter hans personutredning då det är offentliga handlingar. Där brukar sådant stå. Sedan kan det dock vara överstruket. Det är olika hur mycket info man får vilket beror på diverse olika anledningar.
Jag vet, men detta är inte jätte viktigt för mig du
Dessutom känns jag trygg i vad jag tror
Citera
2022-08-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Människor med ASPT har givetvis olika hög IQ precis som andra människor.
Detta påverkar deras beteenden.
Beteenden påverkas även av missbruk både hos människor med ASPT samt andra människor också.
Alla med ASPT är beräknande på ett eller annat sätt men ju lägre iq personen har ju mindre impulskontroll och dumma beslut gör människan också.
Det bör du veta ifall du studerat denna personlighetsstörning.
Att ha diagnosen betyder inte att alla med diagnosen är likadana på alla plan.
Personlighet, uppväxt, iq, missbruk ja allt sådant påverkar också hur personen lever, agerar och tänker. Det väger också in ifall det finns fler diagnoser hos personen.

Läkare behöver inte delta på rättegångar ifall den åtalade inte fått någon annan diagnos än antisocial personlighetsstörning.
Då den personlighetsstörningen inte går att bota så påverkar den inte utgången av straffet utan straffet blir fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.
Därför finns ingen anledning att ha en läkare som vittnar.

Det vore en annan femma om Alex förvarare hade påstått att Alex hade begått brott under exempelvis påverkan av psykos.
Då hade en läkare förmodligen vittnat.
Detta har aldrig vart aktuellt i något av Alex domar.
Tack för föreläsningen
Citera
2022-08-09, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Var ser du att jag dömer?
Jag konstaterar

Mm jätte synd om honom stackaren vad jobbigt han har det.. ..suck..
Klart det är , jag har gjort samma misstag gång på gång , lovar att aldrig dricka igen men sen kommer det en skön solig dag och begären talar till sig det kalla på en sommardag ”a men vadå drick en cola istället ” inte så lätt när man vill ha ruset , sen vet man ju inte alltid att det kommer spåra så det är som en rysk roulette.. vad ska man säga ”eyo eyo HOOD is djahannam”
Citera
2022-08-09, 23:28
Medlem
Citat:
Tack för föreläsningen

Så lite så. Nu vet du hur det ligger till 🥸
Citera
2022-08-09, 23:39
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Jag har också studerat diverse diagnoser och personlighetsstörningar. Jag tror inte han har ASPT alls!
Det skulle nästan vara en komplimang till hans intelligens nivå. Då dessa är mycket beräknande människor. Men Alex kan inte tänka 5 minuter framåt. Famlar med en gun och "råkar" skjuta en människa totalt habbad. Det stämmer inte in på brott som brukar begås av ASPT människor. Papper på det har efterfrågats flera gånger men han har aldrig plockat fram något. Han vill ha den störningen!

Men respekt, vi tror olika. Jag kan ha fel såklart.

Tror precis som du, tar mina ord och tankegångar . Har man sett typen innan är de lätta att känna igen.

Han vill vara psykopat på det sätt han anser är gangster och coolt. Men han är bara en hjärnskadad pundare med narcissistisk störning. Det lilla intellekt han föddes med har han bit för bit pundat bort.

Alva fattar inte mycket heller. Blir tufft den dag han lämnar henne.
Citera
2022-08-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulltofs12
Försöker hitta information om Markus berg? Vet någon vad han satt för på Kumla?

(FB) Biljakt slutade med grovt narkotikabrott på Rud i Karlstad

(FB) Mordförsök på 25-årig man i Karlstad 2015-02-08
Citera
2022-08-10, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconlindad
(FB) Biljakt slutade med grovt narkotikabrott på Rud i Karlstad

(FB) Mordförsök på 25-årig man i Karlstad 2015-02-08

En låst artikel samt en som ej fungerar.
Citera
2022-08-10, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
En låst artikel samt en som ej fungerar.

Jag menade att du skulle läsa trådarna. Han satt i fängelse för att ha knivhuggit en kille när dom blev ovänner på fyllan. Dom tjafsade, knuffades lite och sen högg Mar*us honom.

Den med låsta artikeln handlar om att Mar*us svärmor mfl blev stoppade i en bil, polisen hittade massa knark, och sedan greps Mar*us. Saxar lite citat.

"Den grova narkotikahärvan avslöjades när polisen stoppade en körkortslös man i en bil.

Nu har även en ökänd våldsbrottsling gripits vid ett tillslag under torsdagen.

Samtidigt häktades en 57-årig man och en 55-årig kvinna under fredagseftermiddagen."

"Sedan dess har det pågått ett intensivt utredningsarbete med bland annat flera husrannsakningar och förhör med de misstänkta.

Det ledde till att polisen vid lunchtid på torsdagen slog till mot en femte person – en 30-årig man – på en adress i en kommun som gränsar till Karlstad.

Mannen är väl känd av polisen sedan tidigare.

Han är tidigare dömd för mycket allvarliga våldsbrott, säger åklagare Magnus Feldt Håpnes."
Citera
2022-08-10, 02:11
Medlem
Citat:
Han har slängt ur sig vid ett tillfälle att fängelse läkaren sagt han har drag av antisocial personlighetsstörning, tror knappast han har det på papper. Tror inte ens han utretts för det. Det enda som stämmer in där är grandios och empatilös. Men det passar på många andra diagnoser också. Folk som har ASPT missbrukar sällan och är livrädda för att tappa kontrollen! Möjligt han har nån diagnos. Men tror faktiskt främst att han är mentalt handikappad. Sen har han sjukdomen som kallas narkoman!

Klassad adhd som atsp?
Vet att jag har adhd och är samtidigt antisocial. Men alltså man missbrukar visst. Du har ju delvis rätt. Kan säga att jag har lätt till att bli beroende av allt och har extremt intresse av droger. Men samtidigt så är jag extremt rädd att tappa kontroll och att bli påverkad av något. Hmmm kan se vad du menar. Men vet att man missbrukar mycket faktiskt.
Citera
2022-08-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipo
Klassad adhd som atsp?
Vet att jag har adhd och är samtidigt antisocial. Men alltså man missbrukar visst. Du har ju delvis rätt. Kan säga att jag har lätt till att bli beroende av allt och har extremt intresse av droger. Men samtidigt så är jag extremt rädd att tappa kontroll och att bli påverkad av något. Hmmm kan se vad du menar. Men vet att man missbrukar mycket faktiskt.
Nä det klassas inte alls som varandra. ADHD är en diagnos. ATSP är en personlighetsstörning. Men kan förstå att du känner så då de flesta diagnoser och liknande har många gemensamma grejor. Och ja självklart, har man diagnos, letar efter sin diagnos, är fel diagnostiserad eller bara försöker hitta sig själv, har man lättare till missbruk. Jag har samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in