2022-08-09, 19:30
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraak
En sammanfattning för er som inte vill klicka:

En kort video på 15 min. Alex kommer ut kl 6 på morgonen och säger att han är trött men verkar glad och som "sig själv" (när han är glad och nykter), känner sig något obekväm framför kameran till en början. Han tycker om lägenheten och verkar bli glad för presenterna Alva fixade. Äter bakelser med sin halvbror Jakob och tackar Alva och alla som fixade så det blev bra.

That's it. Videon avslutades med texten "Vi alla vet vad som hände sen..." och klipp på Alex från en Turkiet vlogg.

Jag tycker tyvärr inte han verkar nykter alls på hela videon
Citera
2022-08-09, 19:31
Avslutad
Citat:
En sammanfattning för er som inte vill klicka:

En kort video på 15 min. Alex kommer ut kl 6 på morgonen och säger att han är trött men verkar glad och som "sig själv" (när han är glad och nykter), känner sig något obekväm framför kameran till en början. Han tycker om lägenheten och verkar bli glad för presenterna Alva fixade. Äter bakelser med sin halvbror Jakob och tackar Alva och alla som fixade så det blev bra.

That's it. Videon avslutades med texten "Vi alla vet vad som hände sen..." och klipp på Alex från en Turkiet vlogg.
(Fortsättning talar om att han har ”slajfat upp 100 lax”) där var det slut på sagan.
Citera
2022-08-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Har han hamnat i fängelse igen? Har jag missat nått? Den videon du pratar om är ute nu.. när va det här? 😧
https://youtu.be/ITmIjMZOl7Q
Yes muck videon, otacksam idiot helt störd är han alva vid gud lämna honom..
Citera
2022-08-09, 19:44
Medlem
Muckvideon är bevis att han började punda medan han satt. Sjukt att se efter så lång tid
Citera
2022-08-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Jag tycker tyvärr inte han verkar nykter alls på hela videon
Nix! Icke ett dugg nykter
Har hela tiden varit säker på att han började sin "rush" i fängelset
Citera
2022-08-09, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nix! Icke ett dugg nykter
Har hela tiden varit säker på att han började sin "rush" i fängelset
Knas ,, men det måste va svårt ,, kan tänka sig att det är mycket grupptryck därinne.. inte lätt att föreställa sig in i hans skor , svårt , inte så bra att döma..

” Judge not, less you be judged first ”
Citera
2022-08-09, 19:54
Medlem
Alva har haft mycket vänner. Vad hände med dom? Jo, när hin blev tillsammans med aLeX cEeSaY så var inte hennes vänner lika relevanta längre.
Det är inte synd om henne för 5 öre. Hon har gett sig in i något en vixen person ska förstå riskerna med.
Jag tycker att hela denna story är genuint tragisk, dom hade kunnat göra något stort. Men hon kommer aldrig någonsin sätta ner foten & han kommer aldrig söka vård, tyvärr.
Citera
2022-08-09, 19:58
Medlem
Citat:
Knas ,, men det måste va svårt ,, kan tänka sig att det är mycket grupptryck därinne.. inte lätt att föreställa sig in i hans skor , svårt , inte så bra att döma..

” Judge not, less you be judged first ”

Hon dömde väl ingen , hon sa hennes åsikt och vad hon tror bara?
Citera
2022-08-09, 20:11
Medlem
Citat:
Okej beskriv ett ”mentalt handikapp”.. ska bli intressant att veta , då alla förklarar olika , jag var hos flera psykologer som skulle utreda mig för diverse diagnoser och alla sa olika om just bipolär ex.. vissa sa att man kunde vara bipolär och ha svängningar i två dagar vissa sa att man skulle vara manisk i MINST två veckor för att få den diagnosen , och eftersom jag inte visste på ett ungefär hur länge jag kan vara manisk utan att det varierar från minut till timme så fick jag ”drag av en bokstavsdiagnos” som kallas ”borderline”.

Det du beskriver passar in på borderline. Vad menar du själv inte stämmer där?
Citera
2022-08-09, 20:14
Medlem
Citat:

Undra hur tankarna gick när dom klippte in det?
Citera
2022-08-09, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Det du beskriver passar in på borderline. Vad menar du själv inte stämmer där?
Vad är skillnaden på bipolär och borderline då det är väl inte så stor skillnad ..
Citera
2022-08-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har också studerat diverse diagnoser och personlighetsstörningar. Jag tror inte han har ASPT alls!
Det skulle nästan vara en komplimang till hans intelligens nivå. Då dessa är mycket beräknande människor. Men Alex kan inte tänka 5 minuter framåt. Famlar med en gun och "råkar" skjuta en människa totalt habbad. Det stämmer inte in på brott som brukar begås av ASPT människor. Papper på det har efterfrågats flera gånger men han har aldrig plockat fram något. Han vill ha den störningen!
Nog har han utretts för diverse grejor, men inte någonstans kommer det fram att han har det. Ingen läkare förhörd på rättegång ingenting.

Men respekt, vi tror olika. Jag kan ha fel såklart.

Människor med ASPT har givetvis olika hög IQ precis som andra människor.
Detta påverkar deras beteenden.
Beteenden påverkas även av missbruk både hos människor med ASPT samt andra människor också.
Alla med ASPT är beräknande på ett eller annat sätt men ju lägre iq personen har ju mindre impulskontroll och dumma beslut gör människan också.
Det bör du veta ifall du studerat denna personlighetsstörning.
Att ha diagnosen betyder inte att alla med diagnosen är likadana på alla plan.
Personlighet, uppväxt, iq, missbruk ja allt sådant påverkar också hur personen lever, agerar och tänker. Det väger också in ifall det finns fler diagnoser hos personen.

Läkare behöver inte delta på rättegångar ifall den åtalade inte fått någon annan diagnos än antisocial personlighetsstörning.
Då den personlighetsstörningen inte går att bota så påverkar den inte utgången av straffet utan straffet blir fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.
Därför finns ingen anledning att ha en läkare som vittnar.

Det vore en annan femma om Alex förvarare hade påstått att Alex hade begått brott under exempelvis påverkan av psykos.
Då hade en läkare förmodligen vittnat.
Detta har aldrig vart aktuellt i något av Alex domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in