2022-08-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nu menade jag synligt blod. Såklart det finns DNA.
Varför skulle du se synligt blod?

Hon har torkats, plåstrats om och hade förmodligen en massa inre blödningar över hela kroppen, speciellt huvudet som var väldigt svullet..
Senast redigerad av Martlet 2022-08-09 kl. 21:04.
Citera
2022-08-09, 21:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Tänk att majoriteten här hade rätt - den sadistiska och mordlystna "pojken" är alltså äldre än angivet. Minst 15 år vilket lika gärna kan vara minst 16-17 år, med uppenbart pedofila tendenser då offret är blott nio fyllda år. Dessvärre förändrar det inte mycket i sak då påföljden inte är särskilt sträng oavsett, straffmyndig eller inte. Han kommer att komma undan mycket lätt och få möjlighet att begå nya övergrepp väldigt snart alldeles oavsett.
Citera
2022-08-09, 21:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Man kan inte få särskild utskrivningsprövning när det gäller sluten ungdomsvård (LSU). Utan det är endast vid rättspsykiatrisk vård som detta är möjligt.

Rätt, nu när jag läst på.
Rättspsyk öppnar sig dock som en tänkbar sak, om han bedöms 15år eller äldre av rätten.
Citera
2022-08-09, 21:15
Medlem
lizette123s avatar
Det är inget konstigt med att åklagaren går ut med att de inte kan förhöra flickan.

1) Hon har råkat ut för en fruktansvärd händelse.

2) Hon har legat nedsövd under lång tid.

3) Chock plus trauma, jag hoppas innerligt att hon får professionell hjälp och trots allt får ett drägligt liv.
Citera
2022-08-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Har ni någon källa på att flicka fått hjärnskador?

Jag säger inte att så inte är fallet men uttalandet från polisen kan tolkas lite hursomhelst.

Precis. Det är inte 100%
Citera
2022-08-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Precis. Det är inte 100%
kan fått minnes förlust med men sånt kan komma tillbaka med efter några år
Citera
2022-08-09, 21:32
Medlem
Om det nu är fastslaget att MGM är över 15 år och straffmyndig så övergår väl allt beslutsfattande från Soc till Åklagaren?

Åklagaren borde ju då kunna berätta om MGM är frihetsberövad eller inte?

Finns det alternativ till häktning eller frisläppande i väntan på rättegång?

Någon som har koll på vad som gäller?
Citera
2022-08-09, 21:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Ja. Såklart att föräldrarna är desperata nu när sanningen har kommit fram. Men jag har svårt att se att svenska myndigheter lät han ha kvar det personnummeret som man har uppgett.
De kanske inte hade någon installerad rutin för att ändra folks personnummer.
Citera
2022-08-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Vi lever i ett samhälle där vi inte ska diskriminera baserat på funktionsvariationer, det ska gå precis lika bra att leva med en funktionsvariation som utan en. Så det går _bra_ att leva som funktionsnedsatt.
Ok, du är antagligen ett bevis på det
Citera
2022-08-09, 21:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Han är säkerligen 20 år eller äldre.
Som så sent som förra året inte hade kommit in i målbrottet ännu.
Inte så troligt va..
Citera
2022-08-09, 21:36
Medlem
Tuors avatar
Jag skrev tidigt i tråden att negern garanterat var över 15. Det kunde väl vem som helst ha listat ut.

Negerns mamma kan väl inte ens räkna till tre så hur ska hon kunna hålla reda på hans ålder?
Citera
2022-08-09, 21:41
Medlem
Man får väl hoppas att Lillnegern får så mycket stryk att ha förpassas tillbaka till förskolenivå.

Det lär väl bli så att han får ny identitet å den bästa återanpassningen man kan få.

Nä fy fan... bind han bakom två bilar som kör åt var sitt håll, han förtjänar inte bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in