Citat:
Ursprungligen postat av
Invektiv72
Det är bara flänghuvuden som dig som papegojar rysk propagandaskit om att ukrainarna "skyddar sig bakom" sina civila landsmän. I sak är det förståeligt, för fitt-ryzzarna vill ju helst ha alla ukrainska motståndare bakbundna ute på ett öppet fält så att de enkelt kan skjutas ihjäl och kastreras med en slö mattkniv.
Fortfarande är det den som skjuter mot oss och som våldtar min syster och min bror som är den skyldige.
Om jag står framför, bakom, ovanför eller i rummet bredvid, beroende på var jag tror anfallet kommer från är fullständigt egalt.
Kan du inte argumentera bättre än så, så är det bättre att du stänger igen käften och håller tyst.
Fast nu gällde ju inte kritiken det utan bara ditt barnsliga vidarespinnande på mitt erkänt dåliga exempel.
Amnestys kritik är specifikt att man använt sig av civila bostäder utan att vidta ens grundläggande åtgärder för att skydda dom boende.
Det är inte ryssen som far illa av det utan den ukrainska civilbefolkningen.
Samma sak när man tar skydd inuti sjukhus och skolor. Det är inte ryssar som drabbas av det. Det är ukrainsk civilbefolkning.
Om kritiken hade handlat om att man använde ryska krigsfångar som sköldar så hade jag kunnat hålla med om att det är försvarbart. Att använda oskyldiga landsmän som sköld är inte försvarbart oavsett hur illa man tycker om fienden.