2022-08-09, 21:08
Medlem
donald12s avatar
Nu även hos Denys;-)

Update from Ukraine | Boom! They lost military airfield

https://youtu.be/-4Jw-cSDyYg
Citera
2022-08-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du kanske kan hjälpa mig och förstå varför ryssland vaskade 40 plan på Krim?

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Sovit senaste timmarna? Missat vad som skett på Krim. En liten olycka har skett.

Whataboutism ja

Även i Nikolaev bombar Ryssland nu, går dåligt för Ukraina senaste dagarna. Varför?
Video
New rocket arrivals in Nikolaev. Several explosions are reported.
https://t.me/intelslava/35167

I Krim var det väl en olycka, för Ukraina har väl inte sagt att de är ansvariga?
Citera
2022-08-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag håller med 100% om du med "rimlig" menar trolig. Väst har investerat för mycket prestige också för att backa.
Möjliga turning points som jag ser nu:
- vinter och kanske energibrist. (den minst dåliga turning point)
- Ryssland tar hela Donbass (ej säker på att de klarar det) och gör något utspel (ger denna låg sannolikhet för att det avslutar kriget)
- USA val november
- Ukrainas mytiska offensiv kommer men misslyckas spektakulärt

Inget av dessa är några enormt sannolika turning points som stoppar köttkvarnen. Mycket dumt/cyniskt av både Ryssland, Ukrainas ledning och USA...
Att USA backar och ger incitament för en kinesisk invasion av Taiwan är rätt otrolig. Ryssland är egentligen bara en bisak, det egentliga politiska spelet sker i ostasien
Citera
2022-08-09, 21:10
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Flygbasen på Krim ser rätt så välgrillad ut på denna filmen på 2 sekunder haha. Kort jäkla film.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1557077182110998528
Spännande! Ryska försvarsdepartementet gick ju ut och påstod att inga flygplan hade skadats och ingen personal dödats. Varför ljuger de så uppenbart hela tiden?
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ok, så åter hittar du på helt orimliga exempel, knäppskalle. Men har du släppt att militär inte får vara i bostadshus nu? För såna fanns i Leningrad, och sjukhus …
Vi pratar om 1 miljon civila och det menar du är ok? Men inte ditt fantasiexempel med 1 miljon patienter?
Okej, så låt höra vilka fler metoder du finner acceptabla för en angripen nation?

Kasta bebisar på fienden? Våldta grannen för att hålla moralen uppe?

Jag föreslår att du läser specifikt detta stycket innan du fortsätter att översläta kritiken mot att befästa sjukhus:

Most residential areas where soldiers located themselves were kilometres away from front lines. Viable alternatives were available that would not endanger civilians – such as military bases or densely wooded areas nearby, or other structures further away from residential areas. In the cases it documented, Amnesty International is not aware that the Ukrainian military who located themselves in civilian structures in residential areas asked or assisted civilians to evacuate nearby buildings – a failure to take all feasible precautions to protect civilians.
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/08/ukraine-ukrainian-fighting-tactics-endanger-civilians/
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Ser ut som att rySSnaZZarna får lägga sin offensiv åt sidan ett par decennier
Citera
2022-08-09, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Otroligt vackert plan denna SU-24. Branden kan mycket väl ha startat i planet på bilden

Men inte får man väl röka i en SU-24?

Det finns ju massor med lättantändligt i närheten....flyfotogen....
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har du själv läst Amnestys tidigare kritik av de multipla krigsbrott Ryssjävlarna begått mot Ukrainas befolkning?
På vilket sätt ursäktar det ukrainska krigsbrott mot ukrainsk civilbefolkning? Svart bälte i Whataboutism?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Korkat du tänker. Alla stryker vi med förr eller senare men det är väl mycket underligare att inte någon tagit förtryckaren Putin av daga ännu?

Jag är också förvånad att ingen lyckats lyfta ut Putin från Kreml det är väl få personer som
orsakat så mycket elände på så kort tid som han och givetvis den innersta kretsen kring honom.
Jag har sagt det förut att jag är emot dödsstraff och det är jag fortfarande jag kommer aldrig
försvara våldsanvändning annat än i rent försvarssyfte.
I Putins fall tycker jag nog dessutom att det vore för snällt mot honom att avrätta honom
han borde hållas inlåst i ett gruvhål där han kan hjälpa till att betala krigsskadeståndet till Ukraina
Mat mot malm alltså varje gång han levererar malm upp med hissen kan man leverera mat
tillbaka ner med samma hiss han kan gärna få ha sina vänner Lavrov och Lukasjenko där
nere också .
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Stor explosion i ukrainskt ammunitionslager i Artemovsk!

Vem bryr sig om ammunitionslager? Ryssarna fick hela sin flygbas på Krim söndersprängd. Kanske upp till 40 förstörda flygplan.
Citera
2022-08-09, 21:12
Medlem
fitz-humes avatar
Bayraktar kommer att produceras i Ukraina före årsskiftet, enligt Ukrainas turkiska ambassadör. Då kan vi nog snacka massproduktion för inhemskt bruk!
Citera
2022-08-09, 21:12
Medlem
2023 kan bli ett bra år.

"Rysslands ekonomi imploderar 2023.

Det hävdar Stefan Hedlund, professor i öststatsforskning.

– En ekonomi av Rysslands storlek som går rakt in i bergväggen, det har aldrig skett förr, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GMkm2/ryska-ekonomin-imploderar-2023
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in