2022-06-06, 16:55
Medlem
svempuss avatar
Jag tar Inderal, En 40mg tablett tre gånger om dagen mot darrningar jag har i två fingrar i båda händerna om jag inte tar tabletterna var dag hjälpte från dag ett jag tog dom.
Har tagit dom i lite över ett år och har inte märkt nått speciellt utav dom.

Hade tidigare hjärtklappningar ibland som var riktigt otrevliga som kunde komma när som på dagen men slipper dom med som en bonus tack vare tabletterna.
Har även gjort att jag inte håller på att svimma när jag har lämnat blodprov som jag gör var tredje månad nu mera som jag tror är den medicinens förtjänst som har fått mig att kunna slappna av på ett bra sätt i den situationen som jag inte har gjort innan..
Citera
2022-06-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempus
Jag tar Inderal, En 40mg tablett tre gånger om dagen mot darrningar jag har i två fingrar i båda händerna om jag inte tar tabletterna var dag hjälpte från dag ett jag tog dom.
Har tagit dom i lite över ett år och har inte märkt nått speciellt utav dom.

Hade tidigare hjärtklappningar ibland som var riktigt otrevliga som kunde komma när som på dagen men slipper dom med som en bonus tack vare tabletterna.
Har även gjort att jag inte håller på att svimma när jag har lämnat blodprov som jag gör var tredje månad nu mera som jag tror är den medicinens förtjänst som har fått mig att kunna slappna av på ett bra sätt i den situationen som jag inte har gjort innan..
Träning blir halvt omöjligt med inderal, hjärtat varvar inte upp hur man än gör.
Citera
2022-08-09, 17:01
Medlem
Är det någon som upplevt nedstämdhet av inderal? Är det möjligt ?

Fick det av min läkare i kombination med elvanse.

Första dagen tyckte jag va positiv, bättre lugn.
Dagarna därefter mer oro och rejält nedstämd och nära till tårar.
Är det inderal som gör det

Blir nog ett uppehåll.
Citera
2022-08-09, 20:58
Medlem
Intressant.. Beta blockare verkar vara något för mig som har återkommande hjärtklappningar. Är det svårt att få beta blockare utskrivet?
Citera
2022-08-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thamann2000
Är det någon som upplevt nedstämdhet av inderal? Är det möjligt ?

Fick det av min läkare i kombination med elvanse.

Första dagen tyckte jag va positiv, bättre lugn.
Dagarna därefter mer oro och rejält nedstämd och nära till tårar.
Är det inderal som gör det

Blir nog ett uppehåll.
Fick du båda samtidigt eller tog du elvanse innan du började ta beta blockare? Ta upp det här med din läkare

Om du började med båda samtidigt kan det ju vara kombinationen, beta blockaren eller elvanse. Eller beror det på något helt annat.
Citera
2022-08-10, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Fick du båda samtidigt eller tog du elvanse innan du började ta beta blockare? Ta upp det här med din läkare

Om du började med båda samtidigt kan det ju vara kombinationen, beta blockaren eller elvanse. Eller beror det på något helt annat.

Nej, formulerade mig lite luddigt.
Haft elvanse en längre tid o den har aldrig gjort mig deppig, inte under verkan iallafall.

Så antingen inderal eller att jag fått placebo elvanse och fått en AT. Hoppas på återhämtning nu när jag skippar det senaste
Citera
2023-07-11, 15:43
Medlem
snooper123s avatar
Tjena!

Har tagit inderal innan men det var flera år sedan.
Sen tog jag det igår för jag hade hög puls, ångest och nästan panik.

Det som hände var att jag fick ännu mer ångest och svettades som fan. Jag tog 10mg, var det pga för låg dos?
Citera
2024-09-09, 14:57
Medlem
wunderbaumzs avatar
Jag har 20mg 3 gånger om dagen.. Vad är en normal dos för social fobi t.ex?
Citera
2024-11-19, 16:53
Medlem
DjStefs avatar
Vad hände med inderal ? Finns ej att få tag i längre...
Läser även att "Inderals varumärke har upphört i USA"
Citera
2024-11-19, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Vad hände med inderal ? Finns ej att få tag i längre...
Läser även att "Inderals varumärke har upphört i USA"

Den och Propranolol är restnoterade. Väntas vara tillbaka tidigast i början av 2025.
Citera
2024-11-19, 18:40
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Den och Propranolol är restnoterade. Väntas vara tillbaka tidigast i början av 2025.
Jag kan oxo läsa var apoteken säger MEN jag undrar vad som hänt o det är inte för inte det upphört i US...kanske en stämning eller något lär vara det ju vara
Citera
2024-11-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Jag kan oxo läsa var apoteken säger MEN jag undrar vad som hänt o det är inte för inte det upphört i US...kanske en stämning eller något lär vara det ju vara

Att mediciner restnoteras händer hela tiden. Är tusentals som är restnoterade, oftast vill inte läkemedelsbolagen uppge varför.
Tror inte 40 mg är restnoterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in