2022-08-09, 20:38
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
En till … hur orkar ni. Är ju ingen som använder någon som skydd? Och ditt exempel? Men hallå? Om någon anfaller min far får väl jag och brorsan försvara honom. Även om min far redan är bortom räddning. Kan du inte ta ett adekvat exempel?
Jag trodde att exemplet var enkelt nog. Men jag får väl göra det tydligare då.

Om någon tänder eld på ditt hus och dödar din familj (Rysslands angrepp mot Ukraina).
Är det okej att du beväpnar dig och använder grannens fru som sköld under tiden du skjuter tillbaka?

Om du tycker det så är du dum i huvudet och om du inte tycker det så är du korkad när du inte förstår att det är innebörden av att befästa t ex sjukhus.
Citera
2022-08-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men förstör inte hans "scoop" nu

”Scoopet” där Usa år 2020 säger att dom helst vill ”fight Russia” i Ukraina istället för sin egen mark? 😉
Citera
2022-08-09, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Explosionerna på flygbasen på Krim var tydligen så kraftga att intilliggande bostadskvarter har tagit skada. Det borde nog betyda att hela basen är i princip utraderad.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1557071422954110976

Satan vad det måste ha smällt om intilliggande hus får sådan där skador, undrar hur mycket ammunition ryssarna egentligen lagrade där på basen, kan ju bli ett riktigt djävla avbräck i deras terrorbeskjutning av civila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Någon uppgift på vad alla 22 kvaddade plan var för sorts flygtyg ?
Någon räknade till 42 stycken på en satellitbild tagen 4 timmar innan attacken.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag trodde att exemplet var enkelt nog. Men jag får väl göra det tydligare då.

Om någon tänder eld på ditt hus och dödar din familj (Rysslands angrepp mot Ukraina).
Är det okej att du beväpnar dig och använder grannens fru som sköld under tiden du skjuter tillbaka?

Om du tycker det så är du dum i huvudet och om du inte tycker det så är du korkad när du inte förstår att det är innebörden av att befästa t ex sjukhus.

Ett bättre exempel och det är inte ok, men är ju inte heller någon som gjort på det sättet, så varför tjafsar du?
Citera
2022-08-09, 20:41
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
SU-24, SU-25 och SU-30 ska vara baserade där. Ingen uppgift om antal.

Jag såg en satellitbild på twitter som var tagen 4 timmar före attacken, tror någon räknat till 37 flygplan och 6 helikoptrar. Oklart hur många som är träffade.
Citera
2022-08-09, 20:42
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
”Scoopet” där Usa år 2020 säger att dom helst vill ”fight Russia” i Ukraina istället för sin egen mark? 😉

Om det nu är sant, vad är fel i det?
Hade Putin varit en strateg istället för en idiot, hade naturligtvis flyttat sin invasion till USA.
Citera
2022-08-09, 20:42
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Explosionerna på flygbasen på Krim var tydligen så kraftga att intilliggande bostadskvarter har tagit skada. Det borde nog betyda att hela basen är i princip utraderad.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1557071422954110976

Antalet officiella dödsoffer stiger.

Krim klassas av ockupationsmakten nu som kod GUL under "terrorhot".

Tydligen börjar nu en del ryssar få panik där borta. Trafikstockning på Kertj-bron.
Citera
2022-08-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ok,

Så därför sa USA till Ryssland att gå in i Ukraina..

Lol

Ryssarna är ättlingar till skyter, hunner, turktatarer, mongoler och annat asiatiskt stäppmördarpack.

Att det finns ryssar som utseendemässigt ser något mer europida ut än den genomsnittlige ryssmongolen beror på att det område som vi idag kallar Ryssland genom historien blivit invaderat av diverse krigiska ryttarfolk som beblandat sig med de vita slaverna. De dödade männen och våldtog kvinnorna, och detta gav upphov till det starkt rasblandade ryssmongolfolket.

Ryssmongolerna är släkt med Djingis Khans mordiska horder, både genetiskt och kulturellt. Därför är det föga förvånande att de också beter sig som en invaderande mongolarmé i Ukraina. Nu när den civiliserade världen inte längre vill ha med dem att göra, så hoppas jag att ryssmongolerna äntligen slutar vela mellan öst och väst och bestämmer sig för att vara ett asiatiskt folk i fortsättningen.

En av nackdelarna med rasblandning är att det kan leda till identitetskris, vilket i sin tur kan leda till psykisk ohälsa. Bättre att de accepterar till fullo att de är ett smutsigt mongolfolk. Tänk att det finns vita nationalister som ser Ryssland som ett föredöme och till och med påstår att räddningen för den vita rasen ligger i öster. Ha ha. Tillåt mig att skratta.

Att det ser ut som det gör i Väst har till stor del att göra med att ryskmongoliska agenter spridit sin draksådd och sått split bland oss, i syfte att försvaga och destabilisera oss. De har gjort allt för att försöka sänka oss till deras nivå. Tyvärr för dem är det långt ifrån alla som svalt betet de lagt ut för oss.
Citera
2022-08-09, 20:44
Medlem
donald12s avatar
Kan det ha funnits dyra kryssningsmissiler i lagren på flygbasen? Dessa måste ryZZen hushålla med ordentligt....

[2] The Novofedorivka airbase in occupied #Crimea is (was) one of the major Crimean hubs for the Russian Air Force during 5 months of the war. From that airbase, Russia sends (sent) its bombers armed with cruise missiles to attack #Ukraine's cities. (Photos from Google).
Citera
2022-08-09, 20:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Fullständigt värdelöst exempel.

Om någon angriper min far, mor, bror och syter så är det naturligtvis ok att jag flyttar in till dom, försvarar dom och skjuter ihjäl den som angriper oss.

Det blir ju inte bättre av att jag tar bilen ut till sommarstugan, sätter mig och läser tidningen och låter angriparna härja fritt.
Nej, men det kanske blir bättre om du väljer att slåss ifrån en annan position än bakom den du avser att skydda?
Citera
2022-08-09, 20:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Någon uppgift på vad alla 22 kvaddade plan var för sorts flygtyg ?

Var får du siffran 22 ifrån?

Här pratar man om 40, men det är kanske alltför optimistiskt:

Citat:
"Russia's Saki Air Base in Novofedorivka, Crimea, has been hit by the Armed Forces of Ukraine. 40 aircraft have been destroyed."

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1557042136842919937
Citat:
"The amount of planes destroyed is rumoured to be 40. As more than 45 were parked on the runway hours before the explosion. The number will be clarified in the near future."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in