2022-08-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vet du en sak, Lasseliten?
Äktenskapsförordet skrevs under INNAN giftermålet.
Det innehåller en skrivelse gällande att citat:

"All den egendom som var och en förvärvat före äktenskapet liksom all avkastning av sådan egendom skall vara förvärvarens enskilda egendom, som den andre således inte skall ha giftorätt i. Samma skall gälla för sådan egendom som under äktenskapet tillfaller var och en av oss som gåva, arv eller testamente, eller förvärvas på annat sätt"

Bodelningen gör gällande att Kimmo överlät sina 50% av fastigheten till Lydia, så att hon kom att äga 100%.

Inget utköp alltså.

Fel igen Mumsebulle. Du får nog gå igenom papperna igen och titta på datumen för de olika sakerna.
2022-08-09, 14:14
Medlem
Citat:
Jag som var på plats under mordrättegången, tyckte att Lydia/Lidas familj visade stöttning på ett synnerligen märkligt sätt, genom att dricka the...intresseklubben antecknar... var nivån.

Ja du säger det, men ingen annan har reagerat som du gör, för du hade vakten sagt till. Så vi får ju anta att du hittar på detta också!
2022-08-09, 14:14
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia säger själv under rättegången att deras relation var kärleksfull men stormig. Det kallas väl för en kärleksrelation?

I denna tråd anklagas man för lögn och avundsjuka om kommer med negativa saker om Lydias. Tom snuskhummer har man blivit. Allt för att försöka tysta

Jag anser också att det är viktigt att hennes problem och vidlyftiga liv och leverne kommer fram för att i huvud taget förstå att/hur man är kapabel till att mörda en annan människa.

Nånting saknas ju fullständigt hos en sån människa.

Att ta fram ett vapen.. Sikta.. Och skjuta!. Det gör inte vem som helst hur proviserad du än har blivit innan!!

Vi vet att du vill prata om sex och då särskilt Lydias sexliv som du är så besatt utav.

Men försök förstå detta. Lydia och Emil mådde psykisk dåligt. En historia med självmord m.m

Tillsammans söps det kraftigt.

Det som hände var en tragisk tragedi som ingen önskade.

Och Lydias eventuella sexliv har inte med det att göra. Eller menar du att den hon satte på eller blev påsatt utav 1998 har nån form av betydelse?
2022-08-09, 14:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja, hon har hamnat i situationer där männen inte har varit så bra mot henne om man säger så, där hon hamnat i en spiral med sprit som inte varit bra, det är sådant hon menar.
Hon har aldrig ens varit i närheten av det som nu har hänt liksom.
Det är därför jag menar på att man gärna vill få reda på vad som hänt mellan dessa två innan denna kväll, upp till 1-3 månader innan. Jag vet en hel del redan och som jag inte tänker skriva ut här, men skaen är självklar för mig, svaret finns i den tidsspannet.
Vad Lydia har haft för sexpartner innan i livet har absolut inget med detta brott att göra. Vad hon har haft för arbete innan, har heller inget med detta att göra. Ej heller vad hon har för lån, att hon betalade tillbaka på det m.m. Det har inget med detta brott att göra.
Ja, hon kan väl älska en person. Jag också, men därifrån till att det ska vara en kärleksrelation, det är ett stort steg. Ett steg hon aldrig tog kan jag också påpeka.
Jag kan lugnt påstår att jag älskar många av mina vänner, exempelvis.
Hon säger det under rättegången.

Citat:
Ja du gör det hela tiden Mumsemuff, och hittar på hela tiden.
Ja du vet inte vad du pratar om, det lyser igenom liksom.
Kunde du plocka fram informationen jag bad om nu? Eller erkänner du att du bara hittar på och kommer med saker du vill få till trådsanningar hela tiden.
Tänk att hon klarade slut tentan ändå inför sommaren. Och tänk, att ett nytt boende var på gång med hjälp av soc. Tänk vad man vet men valt att inte berätta.

ja, du skrev det, frågan jag ställde var: VART i rättegången? då jag inte hittat det.
kanske jag ska fråga dig med dina egna ord, det som du frågade mums om. (fetade 2)
2022-08-09, 14:18
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Enigt stöttande?!
Du har utsett dig till enväldig talesperson för hela släkten Barth-Jørgensen...

Det är otroligt hur analt du ser på mördaren Lida.

Finns det någonting som Lida är ensam ansvarig för som du inte stöttar?

Jag förstår inte varför Du och captenclown så ihärdigt försöker hindra människor från att diskutera Lida Lydia Barth, i en tråd som inte borde funnits om hennes stöttande vänner och familj brytt sig det allra minsta om hennes problematiska livsstil, där vapen borde varit en ickefråga, särskilt med tanke på hennes brottskarriär som startade i hennes tidiga tonår, faktiskt redan i barndomen.

Varför tar du alltid våra meningar och gör till dina Muffe?

Självklart stöttar familjen henne, samt hennes vänner.

Vad tycker du dom skulle göra? Stena henne som man gör i ngt odemokratisk land?

Att stötta ngn betyder inte att man tycker att jääävlar så bra gjort utav dig. Nej, de liksom alla andra fördömer ju mord.

Så hitta nu inte på mer din fjolla, utan håll dig till fakta.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-08-09 kl. 14:20.
2022-08-09, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vi vet att du vill prata om sex och då särskilt Lydias sexliv som du är så besatt utav.

Men försök förstå detta. Lydia och Emil mådde psykisk dåligt. En historia med självmord m.m

Tillsammans söps det kraftigt.

Det som hände var en tragisk tragedi som ingen önskade.

Och Lydias eventuella sexliv har inte med det att göra. Eller menar du att den hon satte på eller blev påsatt utav 1998 har nån form av betydelse?
Lydia har gjort flera självmordsförsök, med tabletter, alkohol, kört påverkad mm
Lydia hamnade i koma i Skåne, pga suicidförsök.
Lydia är en #attentionwhore som lider av bla. personlighetsstörning
2022-08-09, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Fel, hon dödade inte p.g.a det.

Hon lider av psykisk ohälsa. Iaf då. Både hon och Emil.
Utöver det söps det som fan!

Det fanns ingen som kunde hjälpa dom. Begriper du??

Hon dödade inte honom för att hon kände för det.

Läs På om psykisk ohälsa i kombination med droger(alkohol)

Försök tänka lite nån jävla gång!
Borderline personlighetsstörning och en massa käbbel som hon påstår, ser lite olika ut i journalerna. Beror på vad hon har haft lust att själv berätta, trovärdigheten är ju...obefintlig. en missbrukare sen över 20 år...
2022-08-09, 14:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag som var på plats under mordrättegången, tyckte att Lydia/Lidas familj visade stöttning på ett synnerligen märkligt sätt, genom att dricka the...intresseklubben antecknar... var nivån.

Så var du där igen och angriper oskyldiga. Vad vill du ha sagt med detta? Ska dom slängas i fängelse?
Vad ska vi göra med dessa dumma människor?

Men du, jag talade med en anhörig, säger inte på vilken sida. Det får du gissa dig till du som vet allt.

Men tydligen så var där även en anhörig där på plats, uppklädd och stylad 👀 som efteråt gick ut och partajade 😱 vad ska vi tycka om det säger du? Är personen likgiltig eller förkrossad?
2022-08-09, 14:35
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Borderline personlighetsstörning och en massa käbbel som hon påstår, ser lite olika ut i journalerna. Beror på vad hon har haft lust att själv berätta, trovärdigheten är ju...obefintlig. en missbrukare sen över 20 år...

Det kan inte vara så att dom inte utrett henne ordentligt?

Menar du att ngn som försöker ta sitt liv mår prima?

Ja, fyfan vilka svin dom var dessa två missbrukare va? För svin är väl missbrukare enligt dig? Dåliga typer.

En del dricker för att döva sin ångest/Sina problem.
2022-08-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja, du skrev det, frågan jag ställde var: VART i rättegången? då jag inte hittat det.
kanske jag ska fråga dig med dina egna ord, det som du frågade mums om. (fetade 2)

Ja om du lyssnar på rättegången, så säger hon det ca 30 sekunder in i förhöret. Nekar till att de var tillsammans, men att dom hade träffats sen december månad. I samma veva säger hon att hon ej skulle bo där, att det bara var tillfälligt tills dess att hon fick annat boende. Men andra ord, ingen kärleksrelation.
2022-08-09, 14:47
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ja om du lyssnar på rättegången, så säger hon det ca 30 sekunder in i förhöret. Nekar till att de var tillsammans, men att dom hade träffats sen december månad. I samma veva säger hon att hon ej skulle bo där, att det bara var tillfälligt tills dess att hon fick annat boende. Men andra ord, ingen kärleksrelation.

Du är snäll du Lasse som letar upp fakta då de aldrig själv någonsin gör så när man ber om det.

Men det stämmer mkt riktigt att Lydia inte skulle bo kvar där. Precis som du sagt tidigare så stämmer även det om att ett annat boende redan var klart!

Det får en ju att undra om att Lydia redan var på väg att lämna Emil, vilket han inte kanske ville.

För faktum är att Lydia ville inte bo i Bålsta och Emil och Lydia sökte annat boende. Men tyvärr skulle då Emil antagligen ej få ha barnen.

Det har ju även Emils ex vittnat om i tråden att hon sa till Emil att lämna över det till henne som hon så fint kallade det.

Att Emil och Lydia kämpade ang detta har man valt att inte ta upp någonstans. Fast att det var ngt som Emil var väldigt ledsen för.
Senast redigerad av Captainspiced 2022-08-09 kl. 14:51.
2022-08-09, 14:47
Avslutad
Citat:
Hon säger att de skulle gifta sig?
Det är mycket hon påstår, saken är den att hon ljuger som en häst travar...
Ett tips, kolla kommentarerna på youtube, gällande Lydias rättegång. Det är inte direkt någon som anser att Lydia är allt annat än ett svin, som även borde dömts för domstolstrots.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-09 kl. 14:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in