2022-08-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, jag menar:
1) att där finns många aktörer i Ukraina som vill ha detta krig (och inte för att de njuter av förnedringen)
2) Ukrainska armén har attackerat sina egna medborgare i flera år. Är det en gruppvåldtäkt där A våldtar B som våldtar C? Det ryms inte i metaforen.
3) Var är USA i våldtäkten?

Det är 3 exempel på saker som döljs med denna platta metafor, våldtäkten.

1: Det finns också en jävla massa aktörer i Ukraina som INTE ville ha detta krig och som INTE ville att Ryssland skulle invadera med sina utvecklingsstörda våldtäkts-horder till soldater.
2: Det har varit ett inbördeskrig som varit underblåst av Ryssland sedan 2014. Dom började med petting tydligen.
3: USA har inget ansvar för att Ryssland känner sig tvungna att våldta sitt grannland.

Om din mamma skulle bli våldtagen skulle du säkert stå bredvid lite kobent och med bror-duktig-röst påtala att din mamma inte alltid har varit en ängel under sitt liv och att du har hört att våldtäktsmannen mått dåligt under en längre tid, därför känner du inte att det finns fog att uttala sig mer om det som sker framför dig på ditt skitiga köksgolv.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
$4.5 miljarder dollar till på gång bara ifrån US. Hur mycket pengar och vapen har väst egentligen plöjt in i Ukraina, och fortfarande inte lyckats trycka tillbaks ryssen? Det är lite märkligt.

I Donetsk förhandlar man nu med Nordkorea för att ta dit byggjobbare för att återställa allt. Samtidigt som de första tribunalerna om krigsbrott verkar vara på gång.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Observera att reportaget i CBS var inspelat i april, före ”lend lease” beslutet.
Vid den tiden var det väl mest Javelins som hade nått Ukraina?

Det är tveksamt om de här 30% har överhuvudtaget något med amerikanska vapen att göra. CBS har ju backat från siffran och uppdaterat sin dokumentär.

Citera
2022-08-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men lilla gubben, har du fått ont i stortån?

Men nån vettig information kunde du inte bistå debatten med? Dumhetens tidevarv har trollat bort vett och sans. Att Ukraina mördat civila sedan 2014 har tydligen gått dig helt förbi.

Det du verkar ha misat att Ryssland har haft trupper i Ukraina som mördat Ukrainska civila och militärer, dessutom några förbipaserande flygpassagerare.
Dvs. Ryssar har dödat folk i Ukraina sen 2014, men den faktan verkar du ha svårt att ta till dig.
Citera
Medlem
Citat:
Du följer inte nyhetsrapporteringen? Kuppen var ytterligare ett sätt att sätta press på Ryssland, inte minst genom den etniska rensningen av människor som anklagas för att vara ryssvänliga, och inte bara i Donbass. Men även genom ett medlemskap i Nato, trots att Gorbachev blivit utlovad att när Warszawapakten försvann så skulle Nato inte utvidgas österut. Bland annat....

Det har inte pågått något etnisk rensning från Ukrainskt håll.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Dum i huvudet är en underdrift!

Du får helt enkelt söka på mitt namn och vad jag skrivit i tråden tidigare. En idiot till som inte fattat vad det handlar om är inget jag vill befatta mig med.

Det är inte det urkainska folket som vill bli med i Nato, det är dom judiska krafter som styr landet, som vill det. Fattar man inte det så fattar man inte vilka som ligger bakom kuppen och varför. Nato är en krigsorganisation som förvandlat MÖ till en krutdurk, detta vet Putin om och handlar därefter. Det är tack vare Putin som MÖ i hög grad sluppit IS-wahhabiterna, det är bara Israel som fortfarande vill ha krig för sin bibliska dröm om ett Storisrael, och vet Putin också om. Relationerna mellan dom bägge länderna är ju minst sagt frostiga.
Kommentar:
Det var bara en tidsfråga innan en av FBs ledande antisemiter skulle damma av ”den evige juden” i denna tråd.

Skönt att få det klarlagt att när Ryssland skickar ”små gröna män” och ockuperar en del av ett granland, då är det inte en illegal annektering utan ett legitimt uttryck för folkviljan. När >80% av de röstande i Ukraina väljer Zelenskij till sin president, då är det i stället en komplott av ”judiska krafter”. Vi väntar med spänning på analysen av den kommande folkomröstningen i Kherson som har en rysk minoritet, men där alla ändå vet vad resultatet kommer att bli.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-08-09 kl. 14:43.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Nej, jag menar:
1) att där finns många aktörer i Ukraina som vill ha detta krig (och inte för att de njuter av förnedringen)
2) Ukrainska armén har attackerat sina egna medborgare i flera år. Är det en gruppvåldtäkt där A våldtar B som våldtar C? Det ryms inte i metaforen.
3) Var är USA i våldtäkten?

Det är 3 exempel på saker som döljs med denna platta metafor, våldtäkten.

1: Det finns också en jävla massa aktörer i Ukraina som INTE ville ha detta krig och som INTE ville att Ryssland skulle invadera med sina utvecklingsstörda våldtäkts-horder till soldater.
2: Det har varit ett inbördeskrig som varit underblåst av Ryssland sedan 2014. Dom började med petting tydligen.
3: USA har inget ansvar för att Ryssland känner sig tvungna att våldta sitt grannland.

Om din mamma skulle bli våldtagen skulle du säkert stå bredvid lite kobent och med bror-duktig-röst påtala att din mamma inte alltid har varit en ängel under sitt liv och att du har hört att våldtäktsmannen mått dåligt under en längre tid, därför känner du inte att det finns fog att uttala sig mer om det som sker framför dig på ditt skitiga köksgolv.

Jag tror inte du förstår vad jag skriver. Om min mamma blir våldtagen så är det en våldtäkt, inte en metafor. Men du använder en metafor. Metaforer belyser vissa saker, och döljer andra. Jag har redan sagt att Ryssland gjort fel. Det räcker så. Att hålla på och löjla sig med våldtäktsmetaforer hjälper inte, ej heller dra in min mamma.
Citera
2022-08-09, 14:14
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wjift4/wagner_group_is_touring_russian_prisons_looking/

Citat:
Wagner group is touring Russian prisons looking for volunteers to fight in Ukraine. After 6 months they will get pardoned. One recruting officer, looking for murderers and violent criminals said: "You will be asked to kill our enemies and follow orders. If you turn around, you will get shot."

rySSarna har en tradition att skjuta sina egna. Inget har förändrats de sista 100 åren där.
Citera
2022-08-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror inte du förstår vad jag skriver. Om min mamma blir våldtagen så är det en våldtäkt, inte en metafor. Men du använder en metafor. Metaforer belyser vissa saker, och döljer andra. Jag har redan sagt att Ryssland gjort fel. Det räcker så. Att hålla på och löjla sig med våldtäktsmetaforer hjälper inte, ej heller dra in min mamma.

Det där med att din mamma skulle bli våldtagen och hur du förmodligen skulle reagera är självklart en metafor. Förstod du inte det?
Citera
2022-08-09, 14:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
https://www.expressen.se/nyheter/han-tillsattes-av-ryssland-mordad-med-flera-skott/

En ockupationsledare vid namn Hura har dödats i kherson.

Det är inte direkt stabilt. Läget alltså. På gränsen till barbariskt

Tror ett tiotal Quislingar har tagits ut daga nu. Om Ukraina har samma jakt-traditioer som Sverige borde ca 10% har jaktvapen som är alldeles utmärkta till denna verksamhet. Bra sikten och med lite träning tar man en Quisling på 300m utan problem.
Citera
2022-08-09, 14:24
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
RUSSIA - Oil Price Reduction Will BREAK RUSSIAN ECONOMY. Russian Oil & Gas Revenue is Now Declining.

https://www.youtube.com/watch?v=P9oi1wgnR8U

Intressant, speciellt det sista i videon han tog upp, jag har funderat på varför inte EU och USA sanktionerar Kina och Indien som köper olja av Ryssland, men nu vet jag, hoppas det blir så att de kommer sanktioneras efter att vi tillgodosett våra energibehov.
Citera
2022-08-09, 14:24
Medlem
raskenss avatar
458 civila blev mördade i Bucha 419 hade spår av tortyr och skott. Bucha hade 39000 innevånare varav 4000 inte hann eller kunde fly. Dessa satans mördare och mänskligt avskum som kallar sig ryssar skall jagas till tidens ände.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/08/08/ukraine-bucha-bodies/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in