2022-08-09, 12:40
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Jo men du kritiserar ju bara Ukraina!

Börja med den stora mobbaren/torteraren istället!

Den största mobbaren i detta fall är USA. Min moraliska lista i europeisk säkerhetspolitik.

Minst antal fel: Ukraina
Näst mest fel: Ryssland
Allra flest och störst fel: USA.

Men det blir tjatigt att nämna varje gång.

Alla sidor bör försöka minimera sina fel. I vissa situationer är det naturligtvis relevant att tala om rangordning. T ex den dagen Ukraina ska återuppbyggas, så ska vi noga "räkna" Rysslands fel.
Citera
2022-08-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Efter att Vita Huset bad (beordrade) de att "ändra" siffrorna

Demokrati i sitt esse.
Det är en anonym källa som upgett 30%
Kan lika gärna vara du som är källan.
Citera
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Den har jag aldrig någonsin påstått.

Men att det finns de som nu högljutt kritiserar Ukraina när hela kriget har varit fullt av liknande incidenter är det jag opponerar mig emot.

Precis som du nyss gjorde att du tyckte att Ukraina inte borde skjuta mot kärnkraftverket bör man ljuda lika högt att Ryssland bör inte skjuta på sjukhus och skolor. Annars blir det en form av hyckleri.

För egen del så tycker jag givetvis att Ukraina inte borde gruppera nära civila områden men jag har mer förståelse för att en försvarande mindre armé gör det än när Rysslands anfallande stora armé gör det.
Men du skriver sällan eller aldrig om det, bara försöker skjuta budbärare som försöker sprida sanningen om Ukrainas folkmord.

Ryssarna skjuter inte mot skolor och sjukhus, det är uteslutande Ukraina som gör. Och det, min gode herre är INTE försvar, DET är anfall!
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag anser faktiskt inte det. Det är naturligtvis inte irrelevant. Men Sverige stödjer Ukrania och NATO. Då är vi ansvariga för att våra medel inte används till att försämra världen. Det kan vi göra något åt. Vi kan ha åsikter om att de i Moskva gör fel. Men det är i första hand deras ansvar, inte vårt. Vi kan också stödja andra projekt än Ukraina ifall det ser ut att göra mer skada än nytta.
Ok, och världen blir inte sämre av att en nation får förstöra och fängsla en annan nation utan att någon i hela världen gör något åt det? Det anser i varje fall jag. Att Ryssland får agera obehindrat i Europa gör inte våra liv bättre på något sätt när man tänker på hur de har betett sig hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är så lätt att peka finger åt andra och säga vad de gör fel. Men mer intressant att göra sig själv (individen, sitt eget samhälle) bättre. Därför håller jag inte med dig om att "ljuda lika högt [om] Ryssland". Dessutom blir det tjatigt.
Jo, det blir tjatigt att hela tiden vara emot Ryssland när de ständigt gör fel. Den håller jag med dig om.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
https://southfront.org/afu-officer-committed-murder-and-sexual-violence-against-civilians-detained/
Citat:
https://www.rt.com/shows/news/557002-rtnews-june-12-20msk/

Det är verkligen komiskt att du som underkänner västerländska källor och pratar om källkritik, länkar direkt till en sajt (Southfront) som drivs/kontrolleras av den ryska säkerhetstjänsten FSB och rysk statlig media (RT).
Citera
2022-08-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Från föregående vecka.

står ju i artikeln.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-08/mediterranean-buyers-return-to-the-market-for-russian-crude

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Flyktingströmmen från Ukraina till Ryssland fortsätter.

Over 23,000 people evacuated from Ukraine, DPR, LPR to Russia in past day

According to the chief of Russia’s National Defense Management Center Mikhail Mizintsev, 6,729 private cars crossed the Russian border in the past day

"Since the beginning of the special military operation, as many as 3,206,749 people, including 507,316 children, have been evacuated."

https://tass.com/defense/1491115
Fortfarande är siffran ca 1,9 miljoner ukrainska flyktingar som passerat den ryska gränsen.
Vissa hade inget val, mängder av tvångsdeporteringar etc.

https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine

Som vanligt uppger Ryssland falska siffror!
Citera
2022-08-09, 12:43
Medlem
Citat:
Men lilla gubben då, jag måste ha träffat rakt i solar plexus.

Haha, ser att du övergätt din ena känslostorm men raskt kastar dig in i att "känna efter" lika illa i nästa.

Citat:
Nej bevisligen så är det Ukraina som bråkat och provocerat Ryssland sedan kuppen 2014. Att du missat det hamnar i din målbur, inte min.

förutsägbart, men naturligtvis känner du mycket här med, appropå "bevisligen", har du något mer än dina känslor, typ "bevis"....

Citat:
Vanligt folk har bara blivit fattigare sedan juden Zelensky och hans kriminella gangsters tog kontroll. Och vem är den där juden Igor Kolomoisky som finansierat både Jewlensky och bl.a. Azovbataljonen?

så du hoppar glappet 2014-2019? eller det är inte viktigt eftersom "juden kontrolerar tid och rum".....

Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi

Puss på dig, lilla underbarn.

Tragisk och patetisk....
men det har du säkert hört från horor såväl som dina föräldrar många gånger....
Citera
2022-08-09, 12:44
Medlem
Citat:

Ryssarna skjuter inte mot skolor och sjukhus, det är uteslutande Ukraina som gör. Och det, min gode herre är INTE försvar, DET är anfall!

Hahaha! Den var bra! Så mycket universitet,skolor och sjukhus ryssjävlarna skjutit på så leder ju de helt klart den ligan. Stort!
Finns ju hur mycket exempel på det som helst sedan i slutet av februari!!
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Nej bevisligen så är det Ukraina som bråkat och provocerat Ryssland sedan kuppen 2014. Att du missat det hamnar i din målbur, inte min.

Vanligt folk har bara blivit fattigare sedan juden Zelensky och hans kriminella gangsters tog kontroll. Och vem är den där juden Igor Kolomoisky som finansierat både Jewlensky och bl.a. Azovbataljonen?

Kul att du kliar dig själv på ryggen så mycket.
Du framstår verkligen som en retorikens mästare.

Alla vet att det är Ryssland som med våld olagligt annekterat Krim och startat oroligheter i Donbass, samt att Ukraina gjorde vad varje självständig stat gör när man inte accepterar separatister. Du kan
ju se hur Ryssland hanterade Tjejenien om du vill ha en övertydlig referensram.
Ingen mening att diskutera om jorden är rund med någon som tror att den är platt.
Du är bara en aggressiv kreml-papegoja och visar väl ytterligare på att nazisterna hejar på Ryssland så därför är det Ryssland som borde avnazifieras.
Citera
Medlem
Citat:

Jäklar vilken källa du anger för att urkaina har blivit fattigare land.
Ukraine’s economic freedom score is 54.1, making its economy the 130th freest in the 2022 Index. Ukraine is ranked 44th among 45 countries in the Europe region, and its overall score is below the regional and world averages.

Five years ago, the Ukrainian economy was gaining strength, but growth slowed in 2019, and the economy contracted in 2020. Growth resumed in 2021. During that half-decade, economic freedom has generally trended upward. Aided by score increases in labor freedom and monetary freedom, Ukraine has recorded an impressive 6.0-point overall gain of economic freedom since 2017 but is still in the middle ranks of the “Mostly Unfree” countries. Fiscal health is somewhat positive, but investment freedom, financial freedom, and rule of law exhibit weaknesses.

IMPACT OF COVID-19: As of December 1, 2021, 91,860 deaths had been attributed to the pandemic in Ukraine, and the government’s response to the crisis ranked 40th among the countries included in this Index in terms of its stringency. The economy contracted by 4.2 percent in 2020.

https://www.heritage.org/index/country/ukraine
Citera
2022-08-09, 12:45
Medlem
Citat:
Och så är du där med dina negativa implikationer mot min person, igen!!??!! Har du inget med lite bärighet att posta?

Du försöker göra en oxe av en buljongtärning! Lipp har missförstått FNs uppgifter och missbrukat dom, så tillvida kan jag medge hennes fel. Men som du påstår, att hon ljugit, håller ungefär samma låga standard som övrig info du postat. Allt annat Lipp, helt korrekt och faktabaserat, rapporterat om, bortser du ifrån. Kan du med handen på hjärtat påstå att du är trovärdig? Lika stupida är dina yranden om att jag kör med personangrepp, när det i verkligheten är jag som mest hela tiden blir utsatt för personliga påhopp. Ibland svarar jag med samma mynt och kallar en spade för spade.

Men all annan propaganda som du glatt, utan källkritik förmedlar vidare, den analyserar du aldrig lika djupt som nu? Varför? Oligarkmedia ljuger ju konstant och hela tiden, utan att du ens reflekterar över det! Vem f- tror du att du är? Du sitter här och försöker briljera genom att smutskasta både mig och och Lipp och alla andra som försöker sprida sanningen om det folkmord som Ukraina håller på med sedan 2014.

Ukraina har redan förlorat kriget militärt, trots västmedias försök att hålla liv i ett falsifierat narrativ. Capisce?

Som avslutning en liten påminnelse om att Ukraina mördar civila:

https://t.me/Russkyship/3704

Skärp dig, din lilla pajas! Kom med nåt matnyttigt, men det klarar du bevisligen inte av, och hemfaller åt ad hominem, precis som du gör med Alina Lipp. Fegis!

Och jo, jag HAR redan bevisat att FN INTE är ett pålitligt organ, men det nonchalerar du och låtsas som det inte hänt. Vad har FN gjort för det palestinska folket? Vad har de överhuvudtaget gjort för att stoppa judendomens planer på ett Storisrael i MÖ. Vad gjorde åt USAs bombningar i Syrien och har FN försökt stoppa Israels bombningar av Syrien till denna dag? Och du kallar mig mongo?
Tyvärr dina försök att verka intellektuell och påläst havererar varje gång du skapar nya inlägg. För tror man på konspirationsteorier som du faktiskt verkar göra så är man inte särskilt påläst. Ditt något taffliga språkbruk avslöjar dig faktiskt.
Nu lär ju eller får vilket som inte fattiga Ryssland vinna kriget mot demokratibygget Ukraina med sin populäre president, vad säger du om den av experter troliga utgången.
Citera
2022-08-09, 12:47
Medlem
Citat:
Men du skriver sällan eller aldrig om det, bara försöker skjuta budbärare som försöker sprida sanningen om Ukrainas folkmord.

Vad är vitsen med att skriva en massa tras som du vet är felaktigt!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in