Citat:
Ursprungligen postat av
Antligenhemma2019
Om SD landar runt 18-20% i detta val så har de ju ökat mer än de procent (gäller ju alla partier såklrt)
som skiljer från förra valet då den röstberättigade befolkning torde ha ökat med ett par hundratusen från sept 2018 - visst?
Vet någon hur många fler röstberättigade det finns i detta val mot 2018?
Hade befolkningen inte ökat så mkt de senaste 10-15 åren så lär ju SD haft större andel, åh andra sidan hade problem antagligen varit mindre då.
Tror du får ställa in dig på att SD för första gången minskar detta val. Förhoppningsvis kommer de flesta rösterna att stanna på samma sida.
Varför frågor du och många andra? Har invandringsproblemen minskat? Har brottsligheten gått tillbaka?
Kommer förnedringsrånen att upphöra? Har inte SD haft rätt i alla dessa år och de andra ryggradslöst orsakat Sverige stor skada? Svaren på dessa frågor är rätt uppenbara.
Men.. jag tror att MSM kommer att trycka dit SD ända fram till valet. Dels genom deras egen klantighet som kommer att utnyttjas till fullo. Åkesson kommer inte få svara på frågor som handlar om sakpolitik utan bara om "skandaler" stora som små. Sakpolitiskt ligger SD rätt på de flesta områdena och tycker som Svensken i stort. Detta får inte uppmärksammas.
Generellt tror jag att andelen kvinnor som röstar på SD kommer att minska markant. De är mer påverkbara än män. Vilket för dem till runt 16-17 % på valdagen.
För Sveriges skull hoppas jag att min analys är fel, men..