2022-08-08, 09:57
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag läste, under tiden det här var aktuellt, att det fanns något mer bakom. Att fler var inblandade.

Jag minns inte exakt (men det var här på FB har jag för mig) men det skulle tydligen ha funnits någon sida på darkweb där folk hade bettat och tittat på när han utförde dådet. Men man kunde inte bevisa något så polisen tog inte upp det spåret. Han kanske fick betalt för det?
Kanske bara är skitsnack, jag vet inte. Men OM det nu var ett mindre nätverk inblandade i det här och han hade tänkt börja prata, kan ju det vara ett motiv till att ta honom av daga.

Rätt åt honom i vilket fall.
Körde förbi stället på Blomberg för ett tag sedan och det kändes fortfarande ganska olustigt.
Citera
2022-08-08, 10:45
Medlem
Kungabloggens avatar
Nerijus bodde och jobbade i Mariestad innan Blomberg. Här ser vi en av Irinas bilder (Ирина Скрипелева) på honom och hur de bodde i Mariestad. (jättedåliga bilder för den som inte registrerar sig)
https://ok.ru/profile/347383044001

Irina lämpade väl över sin son på sin mamma när hon drog till Sverige med jättebebisen Nerijus. Nu tar hon hand om sonen själv och hennes mamma uttalar sig i media om de Svenska domstolarnas skuld till Nerijus död. Vilka familjer.

Sökte efter lite mer info kring den fd svärmorn men har inte hittat nått.
Senast redigerad av Kungabloggen 2022-08-08 kl. 10:47.
Citera
2022-08-08, 14:17
Medlem
erkkfans avatar
Good riddance jävla avskum.
Citera
2022-08-08, 15:02
Medlem
Kungabloggens avatar
En av det fåtal youtube videor Nerijus gillat
https://youtu.be/uO2II98Hz1g
Andas ut - Andas in.
Texten blir kanske lite mer speciell när man vet att det är en sexuell lustmördare som stryper sitt offer. Notera gärna hur offrets ena öga är förtejpat om gasbinda är omvirat huvudet. Ungefär som LH fick en sned silvertejp över ögonen.

Tillfälligheter, tja?

https://urbotainskrankthet.wordpress.com/tag/min-omhuldade/
Personligen tror jag att videon var en central runkfantasi med ett offer i ett kaklat rum. Ett offer vars EKG gick i topp när ingen mer luft kom in. Det var väl därför han ville vara där i mjölkrummet framförallt?
Citera
2022-08-08, 17:31
Medlem
megacoolmans avatar
Både bra och dåligt.
Bra att han är död och inte belastar samhället längre.
Dåligt för att han på sätt och vis kom undan sitt straff.

Det hade varit bättre att han hade blivit fängelsets böghora i resten av sitt liv. Lite regelbunden misshandel hade också suttit fint.
Citera
2022-08-08, 18:29
Medlem
otellos avatar
På tiden, men var det inte två mördare? Jag kanske minns fel.
Citera
2022-08-08, 22:42
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
På tiden, men var det inte två mördare? Jag kanske minns fel.

Nej det var en, men jag tror hans fru var misstänkt för inblandning ett tag, för hennes dna fanns på offrets kläder.
Tror aldrig man kom fram till varför, och jag tror hon inte blev dömd för något.
Citera
2022-08-09, 07:03
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Är det helt uteslutet att detta är riggat på något sätt och att han på så vis gått under jorden och blivit frisläppt med detta som cover up ?
Varför?
Citera
2022-08-09, 08:41
Avslutad
Citat:
Är det helt uteslutet att detta är riggat på något sätt och att han på så vis gått under jorden och blivit frisläppt med detta som cover up ?
Nej då. Troligen är han fri nu och springer ZOGs ärenden iklädd batman-dräkt.
Citera
2022-08-09, 11:23
Medlem
Kungabloggens avatar
Funderar på om Nerijus öppnade upp sig för sin kompis (och sedermera mördare) Robert Raulyn och kanske försökte skryta lite om sitt brott. Jamenar vad ska de snacka om på dagarna, det kan väl inte bara vara att klaga på vakterna och omständigheterna.

Bägge verkade ju till viss del dela glädjeämnen i livet. Någon bör väl Nerijus har berättat sanningen för och vem blir då troligare än någon annan som kan dela hans livsåskådning?

Kanske är det likaså bra att inte veta vad Nerijus kan ha skrytet om?
Citera
2022-08-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Varför?

de kanske inte godtar eller accepterar den svenska domen men vet att om de släppte ut honom så skulle det bli hus i helsike från sveriges sida, då är detta ett bra sätt att släppa honom fri genom att hävda att han blivit mördad. går ju inte att kolla upp.

hela grejen känns ju lite som hämtad ifrån en film. lite för bra för att vara sant.
Citera
2022-08-12, 17:24
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
de kanske inte godtar eller accepterar den svenska domen men vet att om de släppte ut honom så skulle det bli hus i helsike från sveriges sida, då är detta ett bra sätt att släppa honom fri genom att hävda att han blivit mördad. går ju inte att kolla upp.

hela grejen känns ju lite som hämtad ifrån en film. lite för bra för att vara sant.
Ok. Jag väljer att tro att någon tog honom av daga. Det är inte svenska Playstation-fängelser vi pratar om här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in