2022-08-08, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
om min vvs-firma sa att vi skulle fixa avloppet, men sen kom hem till alla människor och började kasta bajs på dom.. sen vart vi avstängda... och vart tvugna att överklaga...

DET är en bättre liknelse, än den 'oskyldiga' liknelsen du försöker dig på.

extremt osmakligt och jävligt piss-svett luffar-stil av dig att börja dra in naivitet som om personerna bakom lexbase och denna sida är naiva offer som inte vet exakt hur de kan tjäna pengar på andras lidande.

fyfan, såna osmakliga jävla människor som dig som blir jurister.. skamligt. tror att irl är någon jävla slutplädering där du ska försöka snärja en domare till din sida och känna någonsorts makt över ditt liv.... fyfan det är så det kryper inpå min skäl när jag tänker på vilket jävla gräddet på moset problem advokater är.
Fast nu skrev jag aldrig att Lexbase var naiva. Jag skrev att du var det. Men det är väl din berömda läskunnighet igen, som gjort sig känd vid lagtolkning.

Lexbase och Verifiera kan dra åt helvete. Om någon företrädare för dessa företag blev mördad och jag fick reda på vem som var mördaren hade jag inte sagt ett knyst.
Citera
2022-08-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ju intelligentare man är, desto lättare blir det att fatta hur otroligt mycket det är man inte fattar.

precis, du har uppenbarligen snott min gamla text här på fb.

det du däremot inte vet är att 'expertis' har mer fel om framtiden, än vad en apa som valde 4 alternativ på måfå skulle ha.

dvs. expertis som du försöker flagga med, är sämre än slumpen.
Det är pga detta makt/vision förhållande förbättringar sker så extremt långsamt, speciellt i Sverige där akademiska personer på något sätt tror sig vara bättre än andra..

det spär på samhällsproblemet ytterligare som en kniptång..

Som här. Juridiken och/eller de som tolkar lagarna har uppenbart fel... vad händer? .. inget.
jag som påpekar felat har fel.

fö. nej. de har inte rätt till utökad grundlagskydd för deras db, någon som hävdar motsatsen är rejält jävla tappad.
Citera
2022-08-08, 22:35
Avslutad
Citat:
precis, du har uppenbarligen snott min gamla text här på fb.

det du däremot inte vet är att 'expertis' har mer fel om framtiden, än vad en apa som valde 4 alternativ på måfå skulle ha.

dvs. expertis som du försöker flagga med, är sämre än slumpen.
Det är pga detta makt/vision förhållande förbättringar sker så extremt långsamt, speciellt i Sverige där akademiska personer på något sätt tror sig vara bättre än andra.. det spär på samhällsproblemet ytterligare.

Som här. Juridiken och/eller de som tolkar lagarna har uppenbart fel... vad händer? .. inget.
jag som påpekar felat har fel.
Vad har du rökt egentligen?
Citera
2022-08-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Läser du ens vad vi skriver?

Men som TF stadgar behöver inte myndigheten skicka 10 miljoner filer till ett företag.

HFD har redan avgjort den frågan.

ärligt talat, nej.
ni diskuterar ett sidospår som jag vet existerar ..men som jag egentligen inte vill bemöda mig med. Orkar inte läsa.

Jag säger bara att i huvudsak ges dokument per case, en och en individuellt, oftast snipepost eller sekretess mail..

om domstolen har något krav om hur de tillhandahåller information.. vet jag inte? egentligen spelar det ingen roll, för offentlighetsprincipen finns INTE för att bygga privata databaser.. så med andra ord så hoppas jag verkligen myndigheter nekar automatiska begäran... automatiska begäran om ALL info är faktiskt en fråga om nationell säkerhet också.. offentlighetsprincipen får fö. inte användas till detta detta ändamål.. Personuppgiftslagen gäller i detta fall. i annat fall utgivartillstånd efter kriterium... kriterium ej uppfylda - bevis ges ändå..
varför?
mutbrott?
inkompetens?

Citat:
Fast nu skrev jag aldrig att Lexbase var naiva. Jag skrev att du var det. Men det är väl din berömda läskunnighet igen, som gjort sig känd vid lagtolkning.
nej, jag läste rätt.
Du tar dig friheten att applicera naiv och o-utbildad på mig, eftersom jag säger att det har skett ett systemfel.
Då tar jag tar mig också friheten att applicera naiv och outbildat på lexbase, varifiera* och dig och alla andra sk. 'jurister' som visserligen har a-betyg, men fortfarande inte fattar något av juridikens anatomi och grundorsak.

Ni är super duktiga -kopieringsmaskiner, thats it. Det är realiteten av vår skolpolitik och den 'intellektuella eliten' i Sverige är snarare en skara medelbegåvade narcissistiska affärs-män/kvinnor.

*eftersom de tror de kan komma undan med sitt skit, med hjälp av statliga amatörer som sitter och filosoferar om moral och etik istället för att helt enkelt bara erkänna att utgivarbeviset inte stöds i lag
Senast redigerad av Fittsill 2022-08-08 kl. 23:11.
Citera
2022-08-08, 23:10
Medlem
Tycker detta är väldigt bra.
som t.ex.lexbase.
Företagen vill inte anställa en kriminell, psykisk Sjuk, missbrukare eller nån som är sjukskriven hela tiden.

Bra att sånt här sparas online så vi slipper dessa människor på jobbet.

Är väl endast Sverige som har sådan här offentlighets princip så passar det inte kan man ju flytta utomlands.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2022-08-08 kl. 23:13.
Citera
2022-08-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Tycker detta är väldigt bra.
som t.ex.lexbase.
Företagen vill inte anställa en kriminell eller psykisk Sjuk, missbrukare eller nån som är sjukskriven hela tiden.

Bra att sånt här sparas online så vi slipper dessa människor på jobbet.

ja det kan du ju få tycka.. fast dina utlägg bygger på i huvudsak 2 saker du har fått om bakfoten?

1) företag vill inte anställa någon. PUNKT.
2) Ovärt att låta sig genomgå ev vård inom ramen av ofrivilliga insatser, om det i slutändan betyder att personen ändå kommer leva med din sjukdom i resten av liv1... fast genom andras ögon.

tldr;
det är nog inte så bra för 'personlig utveckling' att inte ha någon integritet kvar.. eller?

Så:"engång en psykpatient.. alltid en psykpatient!"
detta är en god demokratiska slogan, värdig en rättstat ... som dessutom är typ worlds nr1 humanitarian super power!!

så ja. ok.. nu förstår jag allt..`??

äntligen ramla poletten ner, såklart!
Dessa sidor ska få fortsätta köras under TF för.. trotsallt så är det bara genom TF, som vi är en humanitär supermakt..
<- alltså.. det är ren fiktion, vi är bara en 'humanitär stormakt' på pappret..&TF reglerar vad som skrivs på pappret.. som tex ett aprikskämt om att vi är en humanitär stormakt.. luououol.

yes. ok tack fb för att ni löste mitt dilemma..
förlåt.. jag hade helt feeeeel.. sverige är super bra. och sidor som dessa är skyddade under svensk grundlag, absolut ingen tvekan om det.. =) människor är trots allt skithögar som ska serva samhället och höginkomstagande/maktpositionerna önskningar.

hejdå.. nu ska jag gå och dricka sprit.
Senast redigerad av Fittsill 2022-08-08 kl. 23:36.
Citera
2022-08-08, 23:23
Medlem
Tycker LOB fattas, borde väl gå att få ut vilka som blivit lobbade och ha ett sådant register online?
En idé till någon som pallar ta tag i det, kanske borde skriva till verifiera att ta med LOB med så man slipper sådant folk på jobbet med.
Citera
2022-08-08, 23:59
Avslutad
Citat:
nej, jag läste rätt.
Du tar dig friheten att applicera naiv och o-utbildad på mig, eftersom jag säger att det har skett ett systemfel.
Då tar jag tar mig också friheten att applicera naiv och outbildat på lexbase, varifiera* och dig och alla andra sk. 'jurister' som visserligen har a-betyg, men fortfarande inte fattar något av juridikens anatomi och grundorsak.

Ni är super duktiga -kopieringsmaskiner, thats it. Det är realiteten av vår skolpolitik och den 'intellektuella eliten' i Sverige är snarare en skara medelbegåvade narcissistiska affärs-män/kvinnor.
Jag förstår att du drar den slutsatsen, och jag refererar till tidigare inlägg.
Citat:

*eftersom de tror de kan komma undan med sitt skit, med hjälp av statliga amatörer som sitter och filosoferar om moral och etik istället för att helt enkelt bara erkänna att utgivarbeviset inte stöds i lag
Jag har tidigare frågat flera gånger om källa till att det skulle vara undantagsfall att betalväggar beviljas utgivningsbevis. Det lyser fortfarande med sin frånvaro.
Citera
2022-08-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Tycker LOB fattas, borde väl gå att få ut vilka som blivit lobbade och ha ett sådant register online?
En idé till någon som pallar ta tag i det, kanske borde skriva till verifiera att ta med LOB med så man slipper sådant folk på jobbet med.

Beslut att omhändertaga envar enligt LOB är inget förvaltningsbeslut utan ett direktverkande myndighetsbeslut från ordningsmakt. Det finns inget skriftligt beslut, utan omhändertagandet dokumenteras i en händelserapport hos polismyndigheten och eventuellt i någon sjukjournal. Dessa går inte att få ut på det sätt som du tror.
Citera
2022-08-09, 00:19
Medlem
Citat:
Jag har tidigare frågat flera gånger om källa till att det skulle vara undantagsfall att betalväggar beviljas utgivningsbevis. Det lyser fortfarande med sin frånvaro.

Betalväggen är en kompromiss, en överenskommelse mellan olika myndigheter. Varken Lexbase eller MrKoll hade betalvägg från början, men fick lägga en betalvägg på order från någon myndighet.
Citera
2022-08-09, 00:30
Medlem
Citat:
Precis, nu är vi åter här igen, pga dina rundgångs-argument.
Citat:

ursäkta.. vart är källan på att det inte ska vara ett undantagsfall?
att tillåta betalväggar och fortfarande definiera under parollen av "allmän åtkomst"..

är det svenska akademin som tillåter detta som en korrekt tolkning, eller vad menar du?

Ja.. NEJ. Sidan saknar ett alltså ett giltigt utgivningsbevis kriterium..
En 'allmän åtkomst' kan INTE existera samtidigt som det finns en betalvägg/monetär ingångströskel.

återigen.. Justitia:s intellektuella tröskeln i Sverige är skrämmande låg och inadekvat.
alternativt, det svenska språket, som våra lagar är skrivna på, är inte värda ett skit?

ps. som sagt.. detta ärende berör PUL och inte TF.
Senast redigerad av Fittsill 2022-08-09 kl. 01:29.
Citera
2022-08-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Betalväggen är en kompromiss, en överenskommelse mellan olika myndigheter. Varken Lexbase eller MrKoll hade betalvägg från början, men fick lägga en betalvägg på order från någon myndighet.

Där har du fel. meningen 'allmän åtkomst' har en monetär kompromiss.
Svensk grundlag är således inte skyddat fullt ut från missbruk, också det pga monetär kompromiss.

felet är att ett 'problem' har uppstått, men svensk justitsia.. saknar tyvärr kapacitet att göra om sitt myndighetsutövande arbete och ta ansvar över sin historia.. och fortsättningsvis arbeta på ett kompromisslöst sätt... tydligen..?

så var det med Sverige som sk. 'rättstat'. aight peace out.
Senast redigerad av Fittsill 2022-08-09 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in