Citat:
Ursprungligen postat av
Kebabfrulle
Tycker detta är väldigt bra.
som t.ex.lexbase.
Företagen vill inte anställa en kriminell eller psykisk Sjuk, missbrukare eller nån som är sjukskriven hela tiden.
Bra att sånt här sparas online så vi slipper dessa människor på jobbet.
ja det kan du ju få tycka.. fast dina utlägg bygger på i huvudsak 2 saker du har fått om bakfoten?
1) företag vill inte anställa någon. PUNKT.
2) Ovärt att låta sig genomgå ev vård inom ramen av ofrivilliga insatser, om det i slutändan betyder att personen
ändå kommer leva med din sjukdom i resten av liv1... fast genom andras ögon.
tldr;
det är nog inte så bra för 'personlig utveckling' att inte ha någon integritet kvar.. eller?
Så:"engång en psykpatient.. alltid en psykpatient!"
detta är en god demokratiska slogan, värdig en rättstat ... som dessutom är typ worlds nr1 humanitarian super power!!
så ja. ok.. nu förstår jag allt..`??
äntligen ramla poletten ner, såklart!
Dessa sidor ska få fortsätta köras under TF för.. trotsallt så är det bara genom TF, som vi är en humanitär supermakt..
<- alltså.. det är ren fiktion, vi är bara en 'humanitär stormakt' på pappret..&TF reglerar vad som skrivs på pappret.. som tex ett aprikskämt om att vi är en humanitär stormakt.. luououol.
yes. ok tack fb för att ni löste mitt dilemma..
förlåt.. jag hade helt feeeeel.. sverige är super bra. och sidor som dessa är skyddade under svensk grundlag, absolut ingen tvekan om det.. =) människor är trots allt skithögar som ska serva samhället och höginkomstagande/maktpositionerna önskningar.
hejdå.. nu ska jag gå och dricka sprit.