Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
"Generöst stöd" till bolånetorskar som köpt villor och fritidshus de tydligen inte har råd att äga när driftskostnaderna går upp, ja.
Ingenting vi ska uppmuntra i Sverige dvs att skattmedel i miljardklassen från förvärsarbetande som bor i lägenhet ska skiftas till villa/husägare.
Ja, jag måste se mig som en hycklare när jag ser mig i spegeln. Jag är emot stöd som dessa, men.
Norge hade en omröstning för ett par år sedan om att dra en kabel till Storbritannien. Det var enorm debatt för det enbart var en exportkabel.
Ap, sittande regering vände och lät den byggas efter en enorm politiks tryck.
Därav det dåliga samvetet mot sina gräsrotsrörelse, alltså arbetare.
Skall jag vara ärlig så tycker jag hela denna cirkus är självförvållat, då man lutat sig mot Sverige för energifördelning, södra Norge.
Tyvärr är husen eftersatta med energi effektivitet.
El är det som gäller på lägenheter och hus (dock ej dom senaste nybyggen) Lilleström en förort utan för Oslo bygger just nu fjärrvärme.
Huset jag köpte för 4år sedan renoveras men när vi flyttade in var det elpatroner.
Man kommer en bit med kaminen och luftvärmepump, men det är inte långsiktigt på just hela husets rum änsålänge.
Elbilsladdare, tvättmaskiner liknande vanligt hushåll skall orimligen enligt mig behöva kosta 10.000 i månaden eller som nu ca 2000. När det senaste 3 åren kostat 300nok.
Energi är något som är en rättighet i västvärlden eftersom hela Norden är uppbyggd på just det.
Det är kallt och då skall det fungera. Det är statens jobb att garantera och det låååångt före en hel del andra grejer som driver med.