2022-08-08, 20:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tror faktist inte det där stämmer för Ukraina har inget flyg som kan använda dom. Harm är dock något som skulle tillföra enormt mycket för Ukraina. Men som sakt det där är fake news.
Jag har sett spekulationer om att den monterats på markbaserat system men det kanske är fejk som du säger. Bra sätt oavsett att få ryssar till att bli darriga vid sina radarinstallationer.
Citera
2022-08-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Man kom för Luhansk och Donbass, nu tar man allt;

https://t.me/intelslava/35081

🇷🇺⚡Head of the Zaporozhye region at the forum "We are together with Russia" announced that he had signed an order to hold a referendum on reunification with the Russian Federation

🇷🇺🇺🇦 In the Zaporozhye region, they say that the referendum on joining Russia can be held online so as not to endanger people's lives in the context of terrorist attacks by the Armed Forces of Ukraine.

In my opinion, it is necessary to boldly and openly state here that the Zaporozhye region decided to adopt the best practices of the United States and conduct voting according to advanced American standards and emphasize mail-in voting, as it was in the Biden elections in 2020. Let's see how the Democrats will criticize mail-in voting in Zaporozhye.

Ett "referendum" påverkar inte kriget på något sätt. Ukraina kommer fortsätta kämpa för sitt land och folk oavsett.
Citera
2022-08-08, 21:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag är väl fri att notera saker som jag vill. Jag ser i lasten "Fairy"-diskmedel. Eftersom det bara säljs i UK så antar jag att det måste vara därifrån och inte från någon affär i Ukraina.

Sannolikt nödsändningar från UK då diskmedel är en typisk artikel man brukar skicka tillsammans med tvål, tvättmedel och skithuspapper.

Du plockar allt ur röven och bryr dig inte om att kolla någonting.

Proctor & Gambles diskmedelsfabrikat "Fairy" är etablerat på den ukrainska marknaden sedan decennier.

Av vilket skäl hittar du på sådana här saker (förvisso med garderingen "sannolikt" som ett fikonlöv över din blygd)? Skäms du inte? Tacksam för svar.

Länk: https://epicentrk.ua/ua/shop/sredstva-dlya-mytya-posudy/fs/brend-fairy/vid-moyushchego-sredstva-tabletki/
Citera
2022-08-08, 21:02
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ett "referendum" påverkar inte kriget på något sätt. Ukraina kommer fortsätta kämpa för sitt land och folk oavsett.

Glöm inte Kherson.

Alla områden som Ryssen befriar kommer att självmant ansluta sig till Ryssland, de som inte vill kan dra västerut och ansluta sig till arab/neger härdarna påväg in i Europa.

Ukraina ligger på Rysk jord.
Citera
2022-08-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det är förjävligt.

Ryssarna hindrar alltså tusentals människor att lämna de ockuperade områdena för att ta sig till friheten i Ukraina.
De åker från områden Ukraina kontrollerar till område som Ryssland kontrollerar. Det sägs liksom i videon.
Citera
2022-08-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag har sett spekulationer om att den monterats på markbaserat system men det kanske är fejk som du säger. Bra sätt oavsett att få ryssar till att bli darriga vid sina radarinstallationer.
Jag tror det är fake harm släpps ofta från hög höjd i hög fart och sedan glidflyger den mer eller mindre den kan antingen inte starta själv från backen. Men det är bara mina egna spekulationer. Sedan är frågan hur bra dom är utan ecm pod.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ehh, det är precis det som ryssarna gör nu. Dom väller in med obildade soldater som saknar utrustning och utbildning. Kanonmat till köttkvarnen. flera tusen stupar i veckan för att vinna några hundra meter mark i Donbas. Väst pumpar in enorma mängder vapen och förnödenheter nu och hjälper till att utbilda. Allt tar naturligtvis tid, de 5 månader som gått nu är bara början.

Nato beslutade i Maj vid mötet på Ramstein att dom aldrig kommer acceptera en rysk vinst. Det var ett löfte dom gav och det löftet innefattar att Väst kommer långsiktigt att byta ut alla vapensystem i Ukraina mot Natoanpassning. Det innebär att allt, från tillverkning till utbildning blir natoanpassat. Det är en djup och solid förpliktelse från hela västvärlden. Lycka till att Ryssand ska klara av att knacka igång sin korrupta militärindustri och vinna utan att dom mobiliserar och ryssland lider episka förluster, vi pratar om miljontals ryssar som kommer att slaktas.

Man skulle kunna se det som en process för att etablera ett "informellt" NATO-medlemsskap. Om några månader är hela det Ukrainska försvaret helt NATO-anpassat och kan klicka in utan fördröjning när medlemsskapet godkänns.

Tack för det, Piss-Putin!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Dom pratar nu på svt om att det finns källor som.säger att ryssarna har börjat förbereda kärnkraftverket för sprängning, Vilket låter totalt efterblivet MEN lwk med tanken att ryssarna vill dra sig ur ukraina utan att erkänna att deras militär inte klarade av jobbet.
Vad vore enklare än att spränga kärnkraftverket och dra sig ur ukraina på grund av radioaktivt avfall??
Bara en tanke som slog mig. Vad tror ni?

Jag vet bara att SVT är betald av ryska staten. Det mesta man hör där går Rysslands ärenden
Citera
Medlem
Enligt Ukrinform, som plockar nyheter från Ukrainska generalstaben, har alla ryska försök att avancera mot Pissky, Adviikia, Bahmut, med flera byhålor, slagits tillbaka.

Vad "fucking" håller Ryssland på med egentligen? Framförallt Pisky skulle ju redan varit intaget. Det är uselt! Ryssland kommer att förlora detta förbannade krig.
Citera
2022-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det påverkar ju massor, om regioner i Ukraina joinar Ryssland kommer ju inte Ukraina våga attackera dessa och det kommer därmed bli fred där.
Citera
2022-08-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
För det är fejk-news? Är ju bara spekulationer från en pro-Ukrainsk propagandamaskin.

Det finns ju fortfarande inga kontera bevis på vem som beskjutit kärnkraftverket med artilleri.

Dessutom är det väl bättre att bara ta det ur drift istället för att spränga det då det är på rysk-ockuperad mark.
Spekulationerna kommer INTE från ukrainskt håll, så , jo, vi VET. Sedan att det fördröjs i sedvanlig maner är en annan sak, men självklart VET vi vem som skutit snett ÅTER igen, och med ett syfte också! Mineringen är dessutom ett FAKTUM, så varför denna om man nu spelar med såååååååååå öppna jovialiska kort?
Citera
2022-08-08, 21:05
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
De åker från områden Ukraina kontrollerar till område som Ryssland kontrollerar. Det sägs liksom i videon.

Men vad som sägs mer är att trafiken är stoppad åt andra hållet under denna dag och att det är köer av bilar som väntar på att åka åt andra hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in