2022-08-08, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi vet att han sprang runt. Vi vet att de behövde ingripa.

Det är dock nåt allvarligt fel på dig om du inte fattar vad som är kritiskt i det här fallet och vad det kommer läggas fokus på i rätten.

Jag vet vad det kommer läggas fokus på i rätten. Det är du som bygger halmstrån just nu.
Citera
2022-08-08, 20:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Ja, jag är säker på vittnena ljög för polisen
Låt oss förenkla det; alla som en gång flippar ur ska straffstrypas till döds av två odugliga psykopater? Sammanfattar din inställning?
Senast redigerad av DreamTwister 2022-08-08 kl. 20:38.
Citera
2022-08-08, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den låt oss förenkla det; alla som en gång flippar ur ska straffstrypas till döds av två odugliga psykopater? Sammanfattar din inställning?

Nej, jag har redan betonat att OV har agerat fel. Flertalet gånger.

Du har missuppfattat mig. Om du vill kan du få en silvermedalj skickat med Postnord som pris.
Citera
2022-08-08, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du jag skiter i vad låtsas kling och klang gör vid sidan om. Dom skall sköta sitt arbete bättre än så här.
Man skall sålla när ansökningarna kommer det är för lätt för våldskåta uppblåsta wannabee macho att få anställning. Det skall till hårdare antagningskrav och ett betydligt längre rent belastningsregister för den här typen av uppdrag. En utbildning på minst 1 år bör vara kravet.

Du tror att OV välkomnas med stora famnen på anstalterna? Ja du var ju inte lite naiv.

Jag får väl försöka berätta för dig igen, att jag skiter i hur de behandlas på anstalten. Det är någonting som inte riktigt jag bryr mig om. Jag skulle dock inte tro att det är så att de kommer att behöva någon slags extra beskydd. Ofta är väl ordningsvakterna ganska kända för att kunna ta för sig ganska så bra.
Så jag tror dem klarar sig rätt bra ändå

Och sedan får jag väl berätta också för dig att jag tycker också att det är helt fel antagningskrav och jag tycker det skulle vara ett krav att de skall först vara anställd på ett stort säkerhetsföretag. Och ha jobbat med andra arbetsuppgifter där som till exempel ronderande väktare innan de börjar som ordningsvakter eller går den utbildningen.
Citera
2022-08-08, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet vad det kommer läggas fokus på i rätten. Det är du som bygger halmstrån just nu.
Du skulle inte klara dig en minut i rätten om du inte ens klarar dig här.
Så upp på hästen igen och fokusera på det som är relevant om/när de åtalas.

Börja med strypgreppet som ses på filmen versus att presstalesperson beskriver att "det är lite oklart i nuläget" ang att han "sprungit runt, ofredat och misshandlat personer".
Citera
2022-08-08, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Låt oss förenkla det; alla som en gång flippar ur ska straffstrypas till döds av två odugliga psykopater? Sammanfattar din inställning?

Hur vet du det att han inte gjort liknade innan?
Känns det som finnen skulle plötsligt fått ett psykbryt på fyllan slagit x antal på käften och knuffat en kvinna (tacklat) och detta var första gången han uppvisade asocialt beteende?

Tror nog inte så är fallet nej.

Den högt utbildade Nya Messias har nog lite med sig i bagaget sedan innan. Om man då inte frågar lilla mamma alltså för då var detta absolut första gången.
Citera
2022-08-08, 20:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Hur vet du det att han inte gjort liknade innan?
Känns det som finnen skulle plötsligt fått ett psykbryt på fyllan slagit x antal på käften och knuffat en kvinna (tacklat) och detta var första gången han uppvisade asocialt beteende?

Tror nog inte så är fallet nej.

Den högt utbildade Nya Messias har nog lite med sig i bagaget sedan innan. Om man då inte frågar lilla mamma alltså för då var detta absolut första gången.
Hur vet du att han gjort det? Du har inte en aning
Citera
2022-08-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Du skulle inte klara dig en minut i rätten om du inte ens klarar dig här.
Så upp på hästen igen och fokusera på det som är relevant om/när de åtalas.

Börja med strypgreppet som ses på filmen versus att presstalesperson beskriver att "det är lite oklart i nuläget" ang att han "sprungit runt, ofredat och misshandlat personer".

Öhh?

Jag har redan skrivit flertalet gånger att OV agerat fel, det du ser på filmen är förhändelseförloppet som sker när han stryps.
Du ser inte vad som har hänt innan dess. Det ryktades från vittnen att han var stökig redan på resturangen innan.
OV kommer bli åtalade för deras agerande, det bortser inte från det faktum att BO var stökig den kvällen. Så polisens uttalande är ganska pricksäkert.

Du bör nog kliva ner från pedestalen istället för be användare kliva upp på hästen.
Senast redigerad av ytmamz 2022-08-08 kl. 20:50.
Citera
2022-08-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Jag får väl försöka berätta för dig igen, att jag skiter i hur de behandlas på anstalten. Det är någonting som inte riktigt jag bryr mig om. Jag skulle dock inte tro att det är så att de kommer att behöva någon slags extra beskydd. Ofta är väl ordningsvakterna ganska kända för att kunna ta för sig ganska så bra.
Så jag tror dem klarar sig rätt bra ändå

Och sedan får jag väl berätta också för dig att jag tycker också att det är helt fel antagningskrav och jag tycker det skulle vara ett krav att de skall först vara anställd på ett stort säkerhetsföretag. Och ha jobbat med andra arbetsuppgifter där som till exempel ronderande väktare innan de börjar som ordningsvakter eller går den utbildningen.

Är OV kända för att ta för sig? Är det fulla gamlingar, gravida, och ungdomar då du menar? För på anstalten är det man mot man. Räcker att säga plit så är det kört, men visst tro vad du vill. Jag förväntar mig åtal och fällande dom. Och att ingen av dom eller gelikar sätter sin fot i yrket .

Polisen har 2,5 års utbildning. Och dom här ruttna äggen har 80 timmar. Det säger en del och det skall alltså vara en trygghetspersonal. Mörkertalet för olagliga ingripande av OV eller ren misshandel är förmodligen stort. Dom flesta fall läggs ner innan dom ens har tittats igenom. Sen alla som struntat i att anmäla.
Citera
2022-08-08, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Öhh?

Jag har redan skrivit flertalet gånger att OV agerat fel, det du ser på filmen är förhändelseförloppet som sker när han stryps.
Du ser inte vad som har hänt innan dess. Det ryktades från vittnen att han var stökig redan på resturangen innan.
OV kommer bli åtalade för deras agerande, det bortser inte från det faktum att BO var stökig den kvällen. Så polisens uttalande är ganska pricksäkert.
Vi vet endast om 2 personer hittills på tunnelbanan. Kvinnan som tacklats enligt larm från OV eller fått en smäll. Samt han som pratar engelska på på filmen.

Om nu ordningsvakterna larmar polis - är de ens medvetna om vad som föregåtts på pub eller Sveavägen?

Om man nu tittar på vad polis säger:
Hur kan tacklad kvinna eskalera till typ 10 pers som ilma betonar?

Eller mörkar polisen på hemsidan att det inte startade med ordningsvakternas larm till dem?
Att de inte körde på larm och snarare lämnade över till Ordningsvakterna.
Citera
2022-08-08, 20:58
Medlem
Citat:
Inte en chans att Juha var narkotikapåverkad, han var en hederlig ung man som hade drömmar om att bli läkare eller fotbollsproffs.

Absolut inte så heller, här kommer klyschan, allt är inte svart o vitt!
Han var förmodligen drängfull och/eller drogpåverkad eller möjligtvis ett tillfälligt sjukdomstillstånd, jag utesluter inget egentligen mer än att han ska inte betala med sitt liv.

Jag tror inte han hade några drömmar ang yrkesval, han var ju redan chef på någon it avdelning på Tele2
Citera
2022-08-08, 20:59
Bannlyst
Citat:
Vi vet endast om 2 personer hittills på tunnelbanan. Kvinnan som tacklats enligt larm från OV eller fått en smäll. Samt han som pratar engelska på på filmen.

Om nu ordningsvakterna larmar polis - är de ens medvetna om vad som föregåtts på pub eller Sveavägen?

Om man nu tittar på vad polis säger:
Hur kan tacklad kvinna eskalera till typ 10 pers som ilma betonar?

Eller mörkar polisen på hemsidan att det inte startade med ordningsvakternas larm till dem?
Att de inte körde på larm och snarare lämnade över till Ordningsvakterna.

Jag har inga svar till dina frågor desvärre då jag inte var där. Bara de som var där kan svara på dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in