2022-08-08, 20:16
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkrumsromantiker
Nej, jag menar inte att rySSarna klarar sig utan logistik. Det var du som tog upp "500.000" som något slags argument mot att rySSarna flyttat 30 BTG:s till Kherson. Och jag ville bara poängtera att siffror är siffror, en fungerande och effektiv försvarsmakt är någonting annat.

Du har fortfarande inte besvarat frågan hur Ukraina ska utrusta dessa 150.000-250.000 med tunga vapensystem. Det spelar ingen roll om Ukraina har 2.000.000 soldater, om syftet är att de ska springa obeväpnade till Donbas och stoppa rySSarnas framfart med sina bara kroppar.

Jag ska bara ta dig på ditt ord? Kan du inte länka någon slags källa eller data som styrker ditt påståenden att Ukraina skjuter ner nästan 100% av rySSarnas kryssningsmissiler?

De skjuts OFTARE ifrån Iskander-K i Belgogrod samt SU-34 än ubåtarna/fartygen i Svarta havet. Antagligen på grund av att amerikanarna inte ska hinna varna Ukraina via sin AWACS-plan i Svarta havet. rySSarna har inga SSGN:s i Kaspiska havet, så jag vet inte varför du nämner det.

Problemet med kryssningsmissiler är inte deras hastighet, utan att de flyger så lågt att INGEN markbaserad radar hinner se dem innan det är försent. Så att Ukraina förväntas upptäcka nästan 100% av alla kryssningsmissiler, och att de har tillräckligt med luftvärn - kapabelt att slå ut kryssningsmissiler - utplacerat i landet för att ha skjuta ner dem, låter minst sagt otroligt. Därav min häpenhet inför ditt påstående.

Dunning-Kruger.....

Vilken av mina poänger är det du besvarar med detta stycke? Du bara kastar saker mot en vägg, jag vet inte riktigt om jag förväntas besvara detta?

Ehh, det är precis det som ryssarna gör nu. Dom väller in med obildade soldater som saknar utrustning och utbildning. Kanonmat till köttkvarnen. flera tusen stupar i veckan för att vinna några hundra meter mark i Donbas. Väst pumpar in enorma mängder vapen och förnödenheter nu och hjälper till att utbilda. Allt tar naturligtvis tid, de 5 månader som gått nu är bara början.

Nato beslutade i Maj vid mötet på Ramstein att dom aldrig kommer acceptera en rysk vinst. Det var ett löfte dom gav och det löftet innefattar att Väst kommer långsiktigt att byta ut alla vapensystem i Ukraina mot Natoanpassning. Det innebär att allt från tillverkning till utbildning blir natoanpassat. Det är en djup och solid förpliktelse från hela västvärlden. Lycka till att Ryssand ska klara av att knacka igång sin korrupta militärindustri och vinna utan att dom mobiliserar och ryssland lider episka förluster, vi pratar om miljontals ryssar som kommer att slaktas.
Citera
2022-08-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag är väl fri att notera saker som jag vill. Jag ser i lasten "Fairy"-diskmedel. Eftersom det bara säljs i UK så antar jag att det måste vara därifrån och inte från någon affär i Ukraina.

Sannolikt nödsändningar från UK då diskmedel är en typisk artikel man brukar skicka tillsammans med tvål, tvättmedel och skithuspapper.
ÄNNU en gång när du bevisar att DIN slutledningsförmåga är baserad på INGET annat än redlösa gissningar baserade på hur saker ser ut på din innergård i Tensta. Vad säger du om FAIRY? Finns det bara i UK? RRRRrrrrrrrrrrrrrelly? Jävla tosse till att sitta och vara så fri att din frihet förgörs utav din egen dumhet och ovetskap. Att du inte har vett nog till att skämmas är än värre. För DIN upplysnings skull så kan jag säga att vi har fairy här med (KY,TX,VA) precis som hemma i svedala.
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-08 kl. 20:23.
Citera
2022-08-08, 20:21
Avslutad
Citat:
Nu börjar ryssarna få slut på ammunition.

Igen!

Jack Detsch
@JackDetsch
NEW: Russia has used a significant amount of their precision guided munitions and standoff weapons, like cruise missiles, in more than five months of war in Ukraine and are "running low": Pentagon
https://twitter.com/JackDetsch/status/1556693039225118721?s=20&t=pGz41Krsc9XDVY91AHeWww

Sverige pratar så stort och fint om kulturellt utbyte med Ryssland. Man prisar idrottsutbytet, och ger pengar genom sida. Men när landet verkligen behöver hjälp för man inte ett skit
Citera
2022-08-08, 20:22
Medlem
Daniel501s avatar
Man kom för Luhansk och Donbass, nu tar man allt;

https://t.me/intelslava/35081

🇷🇺⚡Head of the Zaporozhye region at the forum "We are together with Russia" announced that he had signed an order to hold a referendum on reunification with the Russian Federation

🇷🇺🇺🇦 In the Zaporozhye region, they say that the referendum on joining Russia can be held online so as not to endanger people's lives in the context of terrorist attacks by the Armed Forces of Ukraine.

In my opinion, it is necessary to boldly and openly state here that the Zaporozhye region decided to adopt the best practices of the United States and conduct voting according to advanced American standards and emphasize mail-in voting, as it was in the Biden elections in 2020. Let's see how the Democrats will criticize mail-in voting in Zaporozhye.
Citera
2022-08-08, 20:22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du får acceptera det faktum att Ukraina skjuter ner större delen av ryssarna kryssningsrobotar. Dom är skjuts oftast från Ubåtar eller fartyg från Kaspiska havet. Dom är långsamma och ukraina har nu ett nätverk av radar som i god tid kan upptäcka dom.
Citat:
... Jag ska bara ta dig på ditt ord? Kan du inte länka någon slags källa eller data som styrker ditt påståenden att Ukraina skjuter ner nästan 100% av rySSarnas kryssningsmissiler?
...
Så att Ukraina förväntas upptäcka nästan 100% av alla kryssningsmissiler, och att de har tillräckligt med luftvärn - kapabelt att slå ut kryssningsmissiler - utplacerat i landet för att ha skjuta ner dem, låter minst sagt otroligt. Därav min häpenhet inför ditt påstående. Dunning-Kruger.....
Först ber jag om ursäkt över att jag klippt ned din originalpostning- jag har inget att säga om de saker du säger eftersom jag varken förstår dessa förkortningar av vapensystem eller har åsikter kring dem. Däremot- har jag åsikter om hur du oärligt samtalar med de passager jag tagit med ur din postning; Jag är säker på att du läste raskens inlägg där han skriver 'större delen' vilket pekar mot mer än hälften- hur mycket mer vet jag inte men ändå... det blir oärligt att be raskens länka till en källa som skall bekräfta nästan 100% nedskjutna kryssningsrobotar.

Jag har många gånger sett från pro-rysk sida- att medskribenters postningar förvrängs och avsiktligt misstolkas- då man gör sådant kallas det att man gör en 'halmgubbe' som man därefter skjuter argument emot... Ville bara påpeka den saken och jag tycker det är ett tråkigt sätt att samtala på...
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-08-08 kl. 20:43.
Citera
2022-08-08, 20:31
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Problemet med kryssningsmissiler är inte deras hastighet, utan att de flyger så lågt att INGEN markbaserad radar hinner se dem innan det är försent. Så att Ukraina förväntas upptäcka nästan

7 av 8 missiler sköts ner av Ukrainas försvar som avfyrats från Kaspiska havet:

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1554521325208748033?s=20&t=ySKQoiCHF4Y3crGxUJ7nSA
Senast redigerad av raskens 2022-08-08 kl. 20:36.
Citera
2022-08-08, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
7 av 8 missiler sköts ner av Ukrainas försvar som avfyrats från Kaspiska havet:

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1554521325208748033?s=20&t=ySKQoiCHF4Y3crGxUJ7nSA

Nyheter från den 2a Augusti, kom igen nu. Försök komma med "det senaste", tack.
Citera
2022-08-08, 20:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag är väl fri att notera saker som jag vill. Jag ser i lasten "Fairy"-diskmedel. Eftersom det bara säljs i UK så antar jag att det måste vara därifrån och inte från någon affär i Ukraina.

Sannolikt nödsändningar från UK då diskmedel är en typisk artikel man brukar skicka tillsammans med tvål, tvättmedel och skithuspapper.
Det var ju en spännande slutsats du kommer med.

Fairy säljs även i Ukraina.
https://st4.depositphotos.com/5171149/38770/i/1600/depositphotos_387702042-stock-photo-ukraine-kyiv-june-2020-bottle.jpg
Citera
2022-08-08, 20:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Som av en händelse:
Aleksey Arestovich, adviser to the head of the Presidential Office, once again demonstrates his attitude to the norms of international law:
"We have the right to everything. We are fighting, in general, for the survival of the nation, when in general all means are good," he says.
Yes, we remember. You are fighting for the survival of the American nation to the last Ukrainian. And all means are good, which means that you can, among other things, blow up a nuclear power plant? https://t.me/ukraina_ru/91471
https://t.me/vicktop55/5525

Jävligt dåligt svar, men i brist på annat så duger till och men ett recept på pannkakor om man inte hittar annat att argumentera med. telegramlänkar anses inte trovärdiga alls bara så att du vet till nästa gång.
Citera
2022-08-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Man kom för Luhansk och Donbass, nu tar man allt;

https://t.me/intelslava/35081

🇷🇺⚡Head of the Zaporozhye region at the forum "We are together with Russia" announced that he had signed an order to hold a referendum on reunification with the Russian Federation

🇷🇺🇺🇦 In the Zaporozhye region, they say that the referendum on joining Russia can be held online so as not to endanger people's lives in the context of terrorist attacks by the Armed Forces of Ukraine.

In my opinion, it is necessary to boldly and openly state here that the Zaporozhye region decided to adopt the best practices of the United States and conduct voting according to advanced American standards and emphasize mail-in voting, as it was in the Biden elections in 2020. Let's see how the Democrats will criticize mail-in voting in Zaporozhye.

"Folkomröstning!!! Haha, med två alternativ att rösta på!

A. Vill du lämna Ukraina
B. Vill du ansluta till Ryssland.

Sen utan kuvert och i genomskinlig låda, där den som inte kryssar i något tas åt sidan och får ett skott i nacken. Givetvis med 120% valdeltagande som man hade i vissa distrikt på Krym.
Citera
2022-08-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Natalia Poklonskaya var faktiskt rätt charmig,

Tillskillnad från skräcködlan Zakharova eller dem bleka flygvärdinnorna som Putin hade föredrag för.

Det vore önskvärt att får höra vad Natalia Poklonskaya skulle ha att säga om att Ukraina befriat Krim.
Citera
2022-08-08, 20:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nyheter från den 2a Augusti, kom igen nu. Försök komma med "det senaste", tack.

Vet, Förlåt. Lite färskare saker här:

Bekräftat att Ukraina gar AGM som slår ut luftförsvarssystem. Räckvidden är Längre än Himar. Ett Snäpp upp nu:

"US-made AGM-88 missiles started striking Russian air defense positions in Ukraine - Militarnyi" https://mil.in.ua/en/news/us-made-agm-88-missiles-started-striking-russian-air-defense-positions-in-ukraine/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in