2022-08-08, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hans arbete och utbildningar.
https://se.linkedin.com/in/juha-hynninen-b860bb136

Jag har kontrollerat det vad trodde du? Du kanske inbillade dig att OV kan ta död på personer som är otrevliga och våldsamma? Dom skulle ju inte få göra annat.

Ja visste du inte det?

Killen hade alltså 2 år på yrkeshögskolan
Ja med det CV så kan man ju inte annat än bli djupt imponerad.

Ja fy tusan här snackar vi inte bara Messias utan dessutom högt utbildad Messias.
Citera
2022-08-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, ignorera oss gärna när du hamnar i ett hörn och inte klarar av att argumentera - men sluta ljug om att vi anser oss ha svaren eller helgonförklarar Juha.
Det är mer än 2 minuters film så det kan du också sluta ljuga om.

Vi är fullt medvetna om att det för det första krävs utlåtande från rättsmedicin.

Det som ifrågasätts ang deras beteende på filmen är dock vad som kommer diskuteras i rätten om/när åtal väcks. Minut för minut.

Om anhöriga till Juha får ett skarpt målsägandebiträde kommer även denna ta en aktiv roll vid utfrågningen, inte bara åklagaren.

Du placerade inte mig i ett hörn. Har redan skrivit flertalet gånger i denna tråd att OV använde övervåld och är därför
de är anhållna vållande till hans död.
Men självklart läser du bara det du själv vill läsa.

Det jag ifrågasätter hur BO betedde sig innan OV ingripte då det står klart och tydligt i media att han misshandlade och antastade folk på perrongen. Så han var nog inte så oskyldig som du vill få han att framstå.
Senast redigerad av ytmamz 2022-08-08 kl. 20:18.
Citera
2022-08-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Killen hade alltså 2 år på yrkeshögskolan
Ja med det CV så kan man ju inte annat än bli djupt imponerad.

Ja fy tusan här snackar vi inte bara Messias utan dessutom högt utbildad Messias.

Ja vad har OV? 80 timmar *lol* Det lär bli ändring på det och det är bara en tidsfråga.
Med tanke på att BO belastningsregister är kliniskt rent och att han har en bra utbildning och många års arbetsliv bakom sig. Så stämmer inte riktigt din bild in i sammanhanget. Var tror du man placerar dömda OV? Lämplig anstalt? Isolering?
Citera
2022-08-08, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Du placerade inte mig i ett hörn. Har redan skrivit flertalet gånger i denna tråd att OV använde övervåld och är därför

Det jag ifrågasätter hur BO betedde sig OV ingripte då det står klart och tydlig i media att han misshandlade och antastade folk på perrongen.
De flesta har placerat dig i ett hörn för att det är inkorrekta uppgifter du kom med.

Jag har även placerat en strut på ditt huvud eftersom du fortsätter rapar samma dynga och blint ignorerar det som rätten kommer fokusera på om det väcks åtal.

Tror du det vore fruktbart att masa på om att han misshandlade och antastade folk?

Om nu åklagaren och målsägandebiträdet dundrar på om strypgrepp, tryck över ryggen, nedtryckt huvud, brist på kontroller och allt annat du undvek som jag skrev till dig.

"han misshandlade och antastade folk"
"han misshandlade och antastade folk"...
Citera
2022-08-08, 20:26
Medlem
Citat:
Men självklart läser du bara det du själv vill läsa.

Det jag ifrågasätter hur BO betedde sig innan OV ingripte då det står klart och tydligt i media att han misshandlade och antastade folk på perrongen. Så han var nog inte så oskyldig som du vill få han att framstå.

Ingrep är ett bättre ordval för läsförståelsen i tråden. Grovt vållande gäller som misstankegrad inte enbart vållande. Du läser ju öht inte alls vad som gäller. Nej han var inte oskyldig utan misstänkt för misshandel. Det är däremot ingen som helst ursäkt för OV grovt vållande till annans död. Dom skall bort fort och såna mördarmaskiner kan vi inte ha som OV.
Citera
2022-08-08, 20:27
Avslutad
Citat:
Ja vad har OV? 80 timmar *lol* Det lär bli ändring på det och det är bara en tidsfråga.
Med tanke på att BO belastningsregister är kliniskt rent och att han har en bra utbildning och många års arbetsliv bakom sig. Så stämmer inte riktigt din bild in i sammanhanget. Var tror du man placerar dömda OV? Lämplig anstalt? Isolering?

Jag har faktiskt ingen aning om var man placerar dem någonstans. Nu får väl ta och ringa kriminalvården och höra med dem om det finns någon speciell plats för dem. Jag vet inte riktigt om det skulle vara så att de andra intagna skulle ha någon slags agg mot dessa personer.

Du skulle bli ganska förvånad om du visste att de flesta ordningsvakter faktiskt har studier vid sidan om. Att det är ganska många som pluggar till både psykologer, läkare och annat som just jobbar som ordningsvakter för att. Dryga ut, studiebidraget. Du kanske skulle kolla deras också innan du kastar för mycket skit på just ordningsvakterna?

Om du tror att jag tycker att ordningsvakts utbildningen är lagom långt så kan du bara glömma det. Jag anser fortfarande också att ordningsvakts utbildningen är alldeles för kort. Men det där är ju en sak som du får ta med polisen.
Citera
2022-08-08, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De flesta har placerat dig i ett hörn för att det är inkorrekta uppgifter du kom med.

Jag har även placerat en strut på ditt huvud eftersom du fortsätter rapar samma dynga och blint ignorerar det som rätten kommer fokusera på om det väcks åtal.

Tror du det vore fruktbart att masa på om att han misshandlade och antastade folk?

Om nu åklagaren och målsägandebiträdet dundrar på om strypgrepp, tryck över ryggen, nedtryckt huvud, brist på kontroller och allt annat du undvek som jag skrev till dig.

"han misshandlade och antastade folk"...

Du verkar ha lässvårigheter. Hysteriskt roligt hur du försöker använda personangrepp mot andra användare när du står skyldig för detsamma.
Som du projicerar dina egna svårigheter på andra.

"Han ska ha sprungit runt, ofredat och misshandlat personer på perrongen, men det är lite oklart i nuläget. De uppgav att det var tumult och att de behövde hjälp, säger polisens presstalesperson Tove Hägg."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28E214/man-dod-efter-ingripande-i-stockholms-tunnelbana

Vad är det du inte förstår i det uttalandet? Utveckla gärna. Fascinerande.
Citera
2022-08-08, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ingrep är ett bättre ordval för läsförståelsen i tråden. Grovt vållande gäller som misstankegrad inte enbart vållande. Du läser ju öht inte alls vad som gäller. Nej han var inte oskyldig utan misstänkt för misshandel. Det är däremot ingen som helst ursäkt för OV grovt vållande till annans död. Dom skall bort fort och såna mördarmaskiner kan vi inte ha som OV.

Tack du 👍
Citera
2022-08-08, 20:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du verkar ha lässvårigheter. Hysteriskt roligt hur du försöker använda personangrepp mot andra användare när du står skyldig för detsamma.
Som du projicerar dina egna svårigheter på andra.

"Han ska ha sprungit runt, ofredat och misshandlat personer på perrongen, men det är lite oklart i nuläget. De uppgav att det var tumult och att de behövde hjälp, säger polisens presstalesperson Tove Hägg."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28E214/man-dod-efter-ingripande-i-stockholms-tunnelbana

Du vet att mer information kommit fram sen 31/7?
Citera
2022-08-08, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Du verkar ha lässvårigheter. Humor hur du försöker komma med personangrepp mot andra användare när du står skyldig för detsamma.

Vi vet att han sprang runt. Vi vet att de behövde ingripa.

Det är dock nåt allvarligt fel på dig om du inte fattar vad som är kritiskt i det här fallet och vad det kommer läggas fokus på i rätten.
Citera
2022-08-08, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du vet att mer information kommit fram sen 31/7?

Ja, jag är säker på vittnena ljög för polisen
Citera
2022-08-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Jag har faktiskt ingen aning om var man placerar dem någonstans. Nu får väl ta och ringa kriminalvården och höra med dem om det finns någon speciell plats för dem. Jag vet inte riktigt om det skulle vara så att de andra intagna skulle ha någon slags agg mot dessa personer.

Du skulle bli ganska förvånad om du visste att de flesta ordningsvakter faktiskt har studier vid sidan om. Att det är ganska många som pluggar till både psykologer, läkare och annat som just jobbar som ordningsvakter för att. Dryga ut, studiebidraget. Du kanske skulle kolla deras också innan du kastar för mycket skit på just ordningsvakterna?

Om du tror att jag tycker att ordningsvakts utbildningen är lagom långt så kan du bara glömma det. Jag anser fortfarande också att ordningsvakts utbildningen är alldeles för kort. Men det där är ju en sak som du får ta med polisen.

Du jag skiter i vad låtsas kling och klang gör vid sidan om. Dom skall sköta sitt arbete bättre än så här.
Man skall sålla när ansökningarna kommer det är för lätt för våldskåta uppblåsta wannabe macho att få anställning. Det skall till hårdare antagningskrav och ett betydligt längre rent belastningsregister för den här typen av uppdrag. En utbildning på minst 1 år bör vara kravet.

Du tror att OV välkomnas med stora famnen på anstalterna? Ja du var ju inte lite naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in