Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Så här ligger det till: Enkelt regelverk som alla som gjort en GSU/GMU i Sverige eller USA eller NATO fått lära sig. Militära objekt som genuint skyddas av konventioner ska helst grupperas 500m från trupp och tydligt märkas ut med röda kors markeringar. Exempelvis fältsjukhus och liknande.
1.1. Likadant är det med civila befolkningsansamlingar, finns det civila där huserar militären på behörigt avstånd. Finns det inga civila är kan militären föra krig i byggnaderna efter behag. Smärre överlappningar kan finnas i husrums reglerna, men de är irrelevanta i sammanhanget av kryssningsmissiler eftersom det vanligen handlar om att låta en grupp ordinära infanterister sova i något källarutrymme med civila boende i byggnaden, långt ifrån räckvidden från normal artilleri.
1.2. Ditt hysteriska skrikande gör inte situationen bättre. Du är betraktad som en fjant och vad värre är att du inte vill lära dig ens grundläggande regler. Saxat från Svenska soldatinstruktionen tillgänglig för envar på nätet, och som varenda hemvärnsgubbe, malaj eller soldat utbildats på
"Civila kan finnas kvar i hus och ruiner, speciellt skyddsrum och källare. Det är därför viktigt att kontrollera ”civilläget”. Se till att snabbt få bort civila från det direkta stridsområdet eller ner i skyddsrum så att de inte riskerar att skadas eller dödas. Anvisa dem samlingsplatser eller utrymningsvägar."
1.3. Detta är alltså dina skyldigheter som menig soldat. Högre befäl har givetvis betydligt större ansvar än så för civila. De högre politikerna och försvarsledningen ansvarar för att områden utryms på civilister. Soldatinstruktionen tar upp att 100% fullständiga sådana inte alltid kan genomföras.
1.4. Sluta med ditt hysteriska gråt snyft, nu va. Tror du verkligen att Ukraina pysslar med det de gör av "ren godhet"?, tänk på Mariupol, de hade säkert fortfarande belägrat Azovstal bunkern ifall Zelenskij utrymt Mariupol enligt krigsreglerna. 100k personer med två veckors mat, säg 50 portioner blir kring 5 miljoner portioner mat. Kunde räckt länge till försvararna.
1.5. Fast när man läser dina inlägg förstår man varför de valde en komiker istället för en städare. De borde ha valt en general med humor och glimten i ögat istället.
1. Nu svamlar du bara. Fake orders har ingen betydelse i sammanhanget.
2. Regeringar vet flera veckor innan bombardemang mot urbana områden precis när bombardemang inleds och ungefär i vilken omfattning de kommer att utföras. Det finns i allmänhet gott om tid att utrymma områden på civilister.
3. Inga fler fantasier från din sida, tack.
1. Även om Ryssland inte tillåter tryckande av västpropaganda är de ganska balanserade i sina rapporter. De har anammat samma propaganda typ som Mannerheim körde i vinterkriget i WW2.
1.1. Här i media i väst är det däremot den såkallade "jude orkestern" som spelar precis som i Nazi-tyskland och i Sovjet. Det är inget som de döljer utan de har officiellt deklarerat att de ska visa dess kvalitet i Ukraina kriget.
1.2. Personligen är jag "domare" i skönhetstävlingen och inte "deltagare" eller "troende".
1. Vad är det där för smörja, och varför denne text med stora bokstäver. Det framstår som både hysteriskt och rättshaveristiskt.
1. Amnesty har inte den auktoriteten, nej. Jag bryr mig inte ett jota om vad Amnesty har att säga om någonting. Kan bara konstatera att de ändrat uppfattning i något som påpekats överallt i åtta år utan att de agerat. Antagligen agerar de för att Ryssland vinner snarare än av någon plötslig upptäckt.
1. Du är hysterisk.
2. Kolla noggrant utrymningen av Karelen och icke försvaret av Vyborg. Det är arketypen för hur ett krigslagsenligt och professionellt försvar ska gå till.
2.1. Dessutom vann Finland de flesta av de slagen även om de förlorade kriget eller "vann freden". Att följa regler och lagar innebär inte alls någon form av svaghet.
1. Vad är det för svammel. Kan du inte för en debatt utan hysteriska kopplingar till typ aftonbladet, influencers din konstiga världsuppfattning m.m.
1. Vad säger du nu? GMU i USA innefattar detta? Är du säker? Var så snäll att definiera dessa förband som blir instruerade att "MILITÄRA OBJEKT skyddade utav konventioner" skall "helst" grupperas omsider 500m ifrån och därefter utmärkas med röda korsbindlar. Var så Jävla snäll att ge åtminstone en endaste "skola" som lär ut detta...EFTER 1880! (Förövrigt så säger du dessutom NATO, som om att det är en gemensam doktrin för alla medlemmar

....psssst...som sagt, skillnad på bokens drömmar och verkligheten)
1.1 Sedan när huserade försvarande styrkor på "behörigt avstånd" från militära styrkor under ett krig? 1500/1600 talet JA, sedan dess, NEJ. Simpelt. Källa - mina egna dagar i belägrade städer. Som sagt, du borde sluta se m/45'an som ett precisionsvapen på diverse fältövningar med ditt hemvärn
1.2 Finns inget som helst skrikande från min sida. Däremot använder jag VERSALER när det BEHÖVS påpekas hur jävla ute och reser den motsvarande parten( som du) kan vara. Och detta ÄR ett sätt som använts på både diskussionsforum såsom chattar på internet LÅNGT innan du fick för dig att versaler betyder skrik. Jag skriker aldrig, ALDRIG....jag GÖR något om andra LÅTER FÖR MYCKET. Konvensionellt eller ej, resultatet är det enda som betyder något. FRIDENS för det!
1.3 Nej, det är INTE någon MENIG soldats skyldighet att medvetet sätta sig själv eller andra i en situation som utgör direkt fara. Du hänvisar till något som DU har fantiserat ihop, och DET är RAKT emot DIREKTA fundamentala REGLER för en menig, eller för den delen en operatör. Ännu en gång har du NOLL insikt men tolkar det på ditt sätt från en läsfotöljs perspektiv. Regel nu 1 - Beskydda och ge din hjälp till CIVILA, fiende eller egna, FÖRE dina egna orders utföranden. Detta är dessutom i ALLA doktriner en GODKÄND orsak till vad som skulle kunna ses som ORDERVÄGRAN. Det är Endast ett väldigt fåtal av oss i basker som blundar för detta och lider kval och sömnlösa nätter i efterhand, MEN, SOLDATER(GRU/GSU OAVSETT LAND) i den meningen DU benämner dem, har DEFINITIVT fått lära sig denna regeln som NUMMER ETT! Sluta snacka dynga när du inte har annat än dina M52 minnen att gå på.
1.4 Gråt och snyft? Nej, jag bryr mig egentligen inte det minsta om vad Ukraina fyller för funktion eller om de gör saker i godhet eller ej. Fullständigt ovidkommande i situationen och HAR SÅ VARIT sedan 2014 också! (Sedan 2005 eller till och med 1990) . Det jag bryr mig om är hur Ryssland bryts ner till den sörja det egentligen är och därav inte längre kan FÖRPESTA världen med sin INAVLAT RETARDERADE syn på verkligheten. Du själv har inte mycket mer erfarenhet utav Ryssland förutom din lilla fanatism skapad utav läsande, så hur kommer det sig att du själv sitter och gråter ut din frustration över saker du inte har ett skit gemensamt med?
1.5 När de läser mina inlägg så förstår de flesta med en valnöt mellan öronen att jag skiter i om Zelensky så vore en tiggare från Ulan bator. Fullständigt ovidkommande vad och ven han är då han GÖR VAD SOM SKALL GÖRAS! Annat än dig det mr GSU
1. Svammlar om vad ? Fake orders? Ja, dessa är väldigt förekommande. Dessutom utomordentligt nyttiga för att bjuda fi på en kopp som inte kan tackas nej till
2. Vilka regeringar gör detta? Som I Ukrainas fall, ja, men vad menar du? Att Berlin, London och Dresden skulle utrymmts pågrund utav kännedom om eventuella anfall? I förväg? Enligt vilken doktrin? Din egen, eller de DE FACTO som det var och är? Ja du, svammel ligger dig varm om hjärtat. Den saken är ju kristallklar
3. Oroa sig icke, du får intet mången fantasi från mig, och om du upplever det så, så måhända att ditt öra är litet trasigt när det kommer till verklighetens eko.
1. Den dagen Ryssland är "balanserade" i sin framställning utav verkligheten, är den dagen då alla bibliotek har gått i Alexandriabibliotekets fotspår och ingen längre minns gårdagen. Men visst, skämta på och använd det som ditt momentum. Tro mig, tro mig, det ligger inte i din favör att bångstyrigt tro på fantasier och än mindre att hävda dem vara sanna
1.1 Vad exakt definierar du som "här i media i väst"? Sitter du på din franska balkong och bläddrar igenom vartenda såkallad "västmedia" innan du funnit lite mod till att klicka vidare till mer tillförlitliga östliga sajter? ÄN EN GÅNG så hänvisar jag dig till mitt svar gällande hur ANDRA läser SINA nyheter. Jag läser mina LOKALA nyheter jag, och utöver det så får jag det internationella genom mitt arbete. Styvt sätt så har du ingen som helst aning om vilka nyheter NÅGON (förutom dina inavlade serbkamrater här) läser eller följer. Men som sagt - du fick svaret i mitt förra inlägg
1.2 Du är inte domare över någonting förutom din sjukpension och förgätna minnes sorg. Sluta påkalla dig själv som annat än den stackars drömmare du är.
1. Min smörja är en så underbart grundad smörja att den till och med håller högre kurs än uraloljan för tillfället. Vill du ha en dos?
FORTSÄTTNING FÖLJER -