2022-08-08, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbolag
Väst är påväg att fallera

https://www.dn.se/varlden/91-000-britter-i-protest-mot-dyra-elrakningen-i-host-vagra-betala/

Ryssland vinner långsiktigt

polariseringen i samhället döljs av västerländska propaganda medier

Citera
2022-08-08, 14:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
När ett område i Ukraina på 700000 invånare idag meddelar att de vill joina Ryssland förstår man att det är propaganda från väst att påstå att det "går dåligt för Ryssland".
Ukrainian region announces vote on joining Russia
The referendum was proposed on Monday at a ‘Together with Russia’ forum

Zaporozhye Region will hold a referendum on whether to secede from Ukraine and request joining Russia, the head of its administration announced on Monday.
https://rt.com/russia/560455-ukraine-zaporozhye-referendum-russia/

Sluta läs propaganda från väst helt enkelt!
Sluta läs propaganda från öst helt enkelt.

Så Zaporizhia Oblast, som i valet 2019, ett val erkänt av utländska observatörer enligt länken nedan, hade överväldigande majoritet av partiet som Zelensky företräder, Servant of the People, på 3 år har vänt sin opinion till att stöda Ryssland ter sig mycket osannolikt.

Val 2019 OSCE
https://www.osce.org/files/f/documents/8/3/439631_0.pdf
Citera
2022-08-08, 15:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
På sikt kanske, men hur klarar Europa de närmsta 6-12 månaderna?
EU har bunkrat upp den gas som hittills har kommit via Ryssland plus ökad LNG import osv.
Det kan räcka över vintern om vi snålar men skulle gasen strypas helt kommer det bli kris innan våren 2023.
Tyskland har räknat med att kunna vara utan gas från Ryssland tidigast 2024 men troligen först 2028.

Men vi har en ekonomisk kris under uppsegling i Europa, inte enbart pga konflikten men den förvärrar läget. Flera medlemsstater har nu inflationsnivåer på mellan 15- 20%.
https://www.ips-journal.eu/topics/economy-and-ecology/how-european-countries-are-dealing-with-the-rising-inflation-6105/
Ovanpå detta stigande räntekostnader och bostadsbubblor som spricker, inte bara i EU utan world-wide.
Citera
2022-08-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
EU har bunkrat upp den gas som hittills har kommit via Ryssland plus ökad LNG import osv.
Det kan räcka över vintern om vi snålar men skulle gasen strypas helt kommer det bli kris innan våren 2023.
Tyskland har räknat med att kunna vara utan gas från Ryssland tidigast 2024 men troligen först 2028.

Men vi har en ekonomisk kris under uppsegling i Europa, inte enbart pga konflikten men den förvärrar läget. Flera medlemsstater har nu inflationsnivåer på mellan 15- 20%.
https://www.ips-journal.eu/topics/economy-and-ecology/how-european-countries-are-dealing-with-the-rising-inflation-6105/
Ovanpå detta stigande räntekostnader och bostadsbubblor som spricker, inte bara i EU utan world-wide.

Inga problem. Blir det kris emigrerar hela väst till Ryssland för där har vi har allt man kan tänkas önska. En ny hypermodern Lada, rinnande vatten. Man äter gåslever varje dag och badar i rubel.

Hmm, tror inte att det kan bli så illa, ingen vill ju till Ryssland, inte ens efterblivna negrer...
Citera
2022-08-08, 16:19
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag frågade om du hade någon källa på att Ukrainas förluster var högre än Rysslands runt Kyiv.

Du hänger kvar i hårstrået ser jag.
Nej, varför skulle jag ha en källa på det när jag aldrig påstått den saken?

Finns det fler halmgubbar som du vill ha svar på?

Citat:
Det kommer att komma fler analyser på det här kriget så småningom när röken har lagt sig. Var så säker. Men det är ok, du behöver inte förstå att det gick dåligt för Rysslands inledningsvis. Det blir nog bra ändå.
https://www.reuters.com/world/russian-gas-keeps-flowing-europe-despite-putins-deadline-pay-roubles-2022-04-01/
Där ser man... Är det någon form av retorisk halmgubbe?

Ingen ifrågasätter att ryssarna led stora förluster i norr. Det som ifrågasätts hur stora dessa förluster var i förhållande till Ukrainas förluster och ryssarnas eventuella bakomliggande motiv.

Du har redan svarat att du inte vet det, så du kan sluta låtsas att du är någon slags expert på ämnet.
Citera
2022-08-08, 16:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nej, varför skulle jag ha en källa på det när jag aldrig påstått den saken?
Men snälla herr Kotte.

Ditt påstående är att operationen mot Kyiv var en Maskirovka. En lyckad Maskirovka innebär såklart att ens egna förluster är mindre än den andra sidans. Ungefär som Operation Fortitude South var.

Eller är du av en annan uppfattning?
Citera
2022-08-08, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Inga problem. Blir det kris emigrerar hela väst till Ryssland för där har vi har allt man kan tänkas önska. En ny hypermodern Lada, rinnande vatten. Man äter gåslever varje dag och badar i rubel.

Hmm, tror inte att det kan bli så illa, ingen vill ju till Ryssland, inte ens efterblivna negrer...
Trams, har du inget vettigt att komma med är du bara ett troll som hoppar in för att sabba tråden.
Citera
2022-08-08, 16:45
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Men snälla herr Kotte.

Ditt påstående är att operationen mot Kyiv var en Maskirovka. En lyckad Maskirovka innebär såklart att ens egna förluster är mindre än den andra sidans. Ungefär som Operation Fortitude South var.

Eller är du av en annan uppfattning?
Jag har påstått följande:
Sedan påstår ryssarna även att ett delmål i norr var att slå sönder Ukrainas försvar. Hur väl dom lyckades med den saken är väl allt annat än klarlagt. Men att att Ukraina vid den tiden var mycket mer intresserade av att prata om ryssarnas förluster än sina egna är förmodligen en indikation.
här

Du har därefter ägnat dig åt att härma Ukraina, tillverka halmgubbar och att presentera källor som inte stöder dina påståenden.

Jag finner det väldigt passande att du har en dement svammelgubbe som avatar.
Citera
2022-08-08, 16:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag har påstått följande:
Sedan påstår ryssarna även att ett delmål i norr var att slå sönder Ukrainas försvar. Hur väl dom lyckades med den saken är väl allt annat än klarlagt. Men att att Ukraina vid den tiden var mycket mer intresserade av att prata om ryssarnas förluster än sina egna är förmodligen en indikation.
här

Du har därefter ägnat dig åt att härma Ukraina, tillverka halmgubbar och att presentera källor som inte stöder dina påståenden.

Jag finner det väldigt passande att du har en dement svammelgubbe som avatar.
Jag ställer frågan på ett annat sätt då;

Hur slår man sönder Ukrainas försvar när Rysslands egna förluster är högre?
Citera
2022-08-08, 16:58
Avstängd
Nu kommer även Bloomberg att bli kallad för rysstroll av PK polisen på FB
Amnesty är redan brännmärkta, kanske även France24 och Reuters?
Jag är djärv idag (på 1600 talet hade jag blivit bränd på bål av gänget här)
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-05/the-us-led-drive-to-isolate-russia-and-china-is-falling-short
Ryssland har det visserligen kämpigt ekonomiskt trots att bara "Väst" deltar i sanktioner.
Resten av världen låter sig inte påverkas av US.
Ser vi början på en ny världsordning där inte USA kan styra och ställa som de vill längre?
Mycket hänger nu geopolitiskt på utgången i Ukraina konflikten.
Citera
2022-08-08, 17:08
Medlem
Har Ryssland börjat utrusta militären med Zircon missiler ännu?
Citera
2022-08-08, 17:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag ställer frågan på ett annat sätt då;

Hur slår man sönder Ukrainas försvar när Rysslands egna förluster är högre?
Du har redan sagt att du inte vet hur stora Ukrainas förluster var här.

Och nej den källan du redovisar stämmer inte med det som du påstår.

Vad sägs om att du slutar upp att prata i cirklar och slutar låtsas vara expert?

Den enkla sanningen är att du inte vet något om storleken på Ukrainas förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in