2022-08-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Komponenterna och elektroniken tillverkas ofta i Kina, Japan, Thailand osv

Lägg ner dina drömmar det är skillnad på komponenter för civila ändamål och försvarsindustrin.
Citera
2022-08-08, 11:39
Medlem
Det turkiska företaget Baykar har personal i Ukraina. Ambassadören i Turkiet, Vasilij Bodnar, meddelar att det turkiska företaget skall bygga en fabrik för tillverkning av Bayraktars i Ukraina.

Jag hoppas anläggningen blir underjordisk eller väl försvarad av det bästa luftvärnet.

Det finns stor kompetens i Ukraina.

Det är dag 166 av den illegala invasionen.
Citera
2022-08-08, 11:39
Medlem
X3treams avatar
Att Putin är den största idioten bland ledare är nu känt. Hur kunde han vara så dum att han inte ströp gasen direkt, då hade det orsakat enorma följder, nu har ju hela Europa samarbetat, effektiviserat, bytt leverantör med mera. Bara se vad vi har lagrat i Europa https://gas.kyos.com/gas ja denna vinter blir lite kallare, vissa får sänka temperatur med 2 grader till 20 grader max värme i vissa lokaler. Jag tror vi överlever det utan problem..

Enda kortet Putin hade att sätta emot västvärlden var gasen, och han var för dum att inte strypa den direkt.

Fördelen med Putins agerande är ju att han satt igång samarbeten inom förnybar energi och andra lösningar som ingen hade kunnat drömma om. Vinnare i slutändan, Europa, USA alla G7 länder, även Iran och Venezuela kan ses som vinnare, största förlorare är Ryssland.
Citera
2022-08-08, 11:40
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du behöver inte lita på dem om du inte vill men nu vet du i varje fall att det finns.
Att ukrainsk propaganda dominerar inläggen här visste jag redan.
Citat:
Nu lämnar du ämnet.
Nix! Svåra frågor tillhör tråden, så:

varför redovisar ryssarna så många lyckade uppdrag med sina drönare?
Citera
2022-08-08, 11:41
Medlem
Fler HIMARS system på väg till ukraina

https://twitter.com/anno1540/status/1556570928032759808

via Bucharest,
Citera
2022-08-08, 11:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
varför redovisar ryssarna så många lyckade uppdrag med sina drönare?
Var någonstans redovisar de dessa? På rysk media?

Varför ska någon tro på rysk media när allt från ukrainsk media är falsifierat?
Citera
2022-08-08, 11:43
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Nej, jag hade väntat mig exakt det jag fick, urkainsk propaganda till förslavade fånar som inte kan skilja på sant och falskt.

Vad säger vi om fånar som köper rysk propaganda rakt av då?
Citera
2022-08-08, 11:44
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fler HIMARS system på väg till ukraina

https://twitter.com/anno1540/status/1556570928032759808

via Bucharest,

Ja de är ju bra och överlägsna allt Ryssland har, men borde vi inte börja sända lite starkare vapen, just nu sänder vi ju bara "barnvapen" när ska vi börja sända riktigt tunga saker? Vi ska inte bara vinna över Ryssland, de måste förnedras också.
Citera
2022-08-08, 11:44
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
En ukrainsk video!!!???!!! Som jag misstänkte och påpekade. Är ni verkligen så här lättlurade?
Så vi måste alltså förklara precis allt som hänt sedan 2014 för det här gamla ruttna trollet som har vaknat från koman?
Eller kan du bara läsa tråden från början kan det vara ett alternativ?
Citera
2022-08-08, 11:45
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var någonstans redovisar de dessa? På rysk media?

Varför ska någon tro på rysk media när allt från ukrainsk media är falsifierat?
Vem har mest att förlora, Ryssland med hela västvärlden emot sig, eller Ukraina, med hela den globala gangstereliten på sin sida?
Citera
2022-08-08, 11:48
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja de är ju bra och överlägsna allt Ryssland har, men borde vi inte börja sända lite starkare vapen, just nu sänder vi ju bara "barnvapen" när ska vi börja sända riktigt tunga saker? Vi ska inte bara vinna över Ryssland, de måste förnedras också.

Abrams och moderna kanon/ AT missil beväpnade IFV?
Multirole fighters med alla robotar som behövs?
Ja det hade varit trevligt om Ukraina hade fått det från början gärna redan 2014.
Citera
2022-08-08, 11:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vem har mest att förlora, Ryssland med hela västvärlden emot sig, eller Ukraina, med hela den globala gangstereliten på sin sida?

Haha, det är ju ett argument som talar för att Ukraina har mer att förlora på att ljuga, medan Ryssland kan köra på precis som de brukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in