2022-08-08, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Zara är vad jag vet ett spanskt företag.
Vet inte om Spanien skänkt vapen till Ukraina, och därigenom Zara blivit klassat som företag från fientligt land?

Det är ju lätt för sossar att påstå, "företag som investerst i Ryssland, dom får för fan skylla sig själva, när de får sina fastigheter och tillgångar beslagtagna, för de kommer från ett fientligt land enligt rysk lag"!

Zara är absolut ett spanskt företag.

Så varför i helvete ska de överhuvudtaget bry sig om, eller försöka återuppbygga upp ett sin verksamhet som totalt sett kommer upp i 1% av deras verksamhet?

"För att de får sina lagerlokaler beslagtagna"....

BUUUHUUU!!!!

Buthurt.
Citera
2022-08-08, 01:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Hörligt! Finns det fler stolpskott bland putinrunkarna som tror/är säkra på, att det kommer att gå till på det här sättet?

I am just curious.

Fortfarande undviker du den centrala frågan, vad händer sen, när bajs-putin intagit de sista byarna.

Kommer det att ske en magisk "Grand opening" eller kommer Putin fortsätta att nöta på....? Tills....2030?

Så mnga frågor. Men inga svar.
Ditt första misstag är att du diskuterar onykter.

Ditt andra misstag är att du utgår från att jag gillar Putin.

Ditt huvudsakliga problem är dock att du inte förstår oavsett hur pedagogiskt man förklarar saker för dig.

OM ryssarna lyckas att ta över resten av Donbass så behöver du inte fundera på vad dom ska göra sen för dom har redan på förhand deklarerat Donetsk och Luhandsk som självständiga republiker.

Om du därefter vill veta om Putin tänker ha på sig vita eller blå kalsonger får du fråga någon annan.
Citera
2022-08-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Han har redan tagit över mycket mer än några skitstäder i Donbass.

Dom där städerna är det han just nu saknar för att kunna utropa specialoperationen som avklarad.

Efteråt så kommer han i så fall att invänta en vapenvila, varpå man har en ny de facto-gräns precis som 2014.

Vad väst tycker om den nya gränsen ändrar inte på den.

Till kostnad av större förluster än man hade under hela kriget i Afghanistan, visst Ukraina har med lidit förluster men eftersom Ryssarna i början av kriget attackerade Kiev och uttalat försökte fånga/döda Zelensky är det ändå en större vinst för Ukraina att man lyckades slå ner det än vad det är för Putin att vinna en landbrygga till Krim och få lite sönderbombade hålor i Donbass. Dessutom har man förutom rent militär även förlorat sina relationer med hela västvärlden, enorma summor pengar och mycket annat. Dessutom under hela tiden när Ryssland haft momentum har de vägrat förhandla på schyssta villkor, vad säger att Ukraina skulle förhandla om de har momentum på slagfältet de har hela väst i ryggen samt internationell lag att gränserna före 2014 gäller. Ryska trupperna är bra trötta nu https://youtu.be/eSdg3gKHaDQ fler exempel finns på kanalen. Inte direkt segervissa eller motiverade soldater man hör i dem samtalen. Ukrainarna är trötta också men motiverade Ryssarnas härjningar har såklart väckt hat och avsky på en annan nivå, många Ukrainare som inte redan fått döda en rysk orch har nog bra lust.
Citera
2022-08-08, 01:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Då är du ju mer än lovligt dum i huvudet.

Eller tror du att företag som IKEA, HM, Renault osv. skulle plöja ner miljarder i Fitt-Ryssland, om de skulle angripit Polen?

Du är ju för fan dummare än både tåg och räls.
Jag har redan förklarat det. Prova att läsa det jag skrev en gång till. Det är ingen idé att jag skriver det igen om du ändå inte förstår.
Citera
2022-08-08, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ja, för det är precis så världen fungerar.

Det är inte alls så att Bidens stab fick skynda sig att dementera när han råkade demensprata om att göra sig av med Putin och att absolut ingen frisk människa eller organisation är intresserad av ett fullskaligt krig med Ryssland.

Fast.

Då var det ingen i den civiliserade världen som förstod eller hade en inskt i hur katastrofalt dåligt den ryska piss-armén fungerar. Tattarcirkus. Clowner.

Usa och väst trodde att piss-ryzzarna var nåt att bry sig om, att ta hänsyn till.

Som nu har visat sig att det är precis tvärtom.

Ställ ut ett par utedass på Öland eller Gotland så kommer Tiktok-armën att var fullt sysselsatta i flera år.
Citera
2022-08-08, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ditt första misstag är att du diskuterar onykter.

Ditt andra misstag är att du utgår från att jag gillar Putin.

Ditt huvudsakliga problem är dock att du inte förstår oavsett hur pedagogiskt man förklarar saker för dig.

OM ryssarna lyckas att ta över resten av Donbass så behöver du inte fundera på vad dom ska göra sen för dom har redan på förhand deklarerat Donetsk och Luhandsk som självständiga republiker.

Om du därefter vill veta om Putin tänker ha på sig vita eller blå kalsonger får du fråga någon annan.

1. Om det vore såväl
2. Att du är putinrunkare behöver vi inte ens ta upp för diskussion
3. Vad händer sen, när bajs-putin intagit de sista byarna?

Är kriget slut då? Kommer Piss-putin att dra tillbaka sina trupper? Eller vad? För mig - och säkerligen många andra - så är det scenariot väldigt oklart. Men du kan säkert hjälpa oss att bringa klarhet i det.
Citera
2022-08-08, 02:06
Bannlyst
Citat:
Jag har redan förklarat det. Prova att läsa det jag skrev en gång till. Det är ingen idé att jag skriver det igen om du ändå inte förstår.

Nej, det har du fan inte gjort.

Du har inte förklarat varför globala företag som, säg, Mc Donalds, Microsoft, IKEA, HM, SARA etc. skulle välja att etablera sig i fitt-ryssland, efter att man tagit död på 50 000 ukrainare, bara för att man gjorde det på 90-talet.

Och att man är beredd på att ta striden som Amnesty nu gernomlider.

Att riskera att kunder i väst kommer att bojkotta deras produkter i Stockholm, London och Paris, om de ens fångas på bild med en logotype i Moskva.

Men be my guest.

Jag kanske är trög.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-08-08 kl. 02:15.
Citera
2022-08-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det finns garanterat kinesiska och indiska företag, som kan fortsätta sälja exakt samma grejer som Zara gjorde igår.
Det blir bara en mindre mellanhand.

Jag har under hela krigets gång haft bilden av att Indien som BRICS land varit svagt Rysslandspositivt men efter sett detta program https://www.svtplay.se/video/30026298/indien-enligt-modi

Så undrar jag om inte Indien också värdesätter sina andra allianser och relationer före Ryssland, visst köpa olja/gas billigt kanske lite vapen men det känns som Ryssland har tightare band med Kina pga kommunism och Kinas auktoritära system. Att Kina och Indien har sin gränskonflikt och rivalitet försvagar ju BRICS avsevärt.
Citera
2022-08-08, 02:21
Medlem
raskenss avatar
Antonovskibron har träffats igen. Det spekuleras om det är reparationsutrustning som blivit förstörd :

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1556373340352290816?t=ac5F7RckBaJ2avpSOwaaTg&s=19
Citera
2022-08-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Släpp flaskan nu

Det finns ingen väst stat som öht är intresserad av Moskva och notan för de resurser som krävs för att bringa ordning där ( ryssar tuktas bäst av ryssar och en varaktig förändring börjar från insidan . Man gör upp med gamla spöken och kvarlevor och kör en sanningskommision mot svindlarna och de kriminella politikerna )

Jämför gärna med resurserna USA avsatte till Tyskland och Japan efter ww2 sedan kör du en förenklad valuta ökning . Därför inga krig vinns idag . Det är nämligen dyrt att investera i en varaktig fred så att man kan vinna freden

Vår självbild här i Väst verkar vara lite förvrängd. Vi tror oss leva i perfekta demokratier och vi tror att kriminella politiker och oligarker är något som enbart finns i öst.

Det är inte svart eller vitt utan nyanser av grått.
Citera
2022-08-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Jag har under hela krigets gång haft bilden av att Indien som BRICS land varit svagt Rysslandspositivt men efter sett detta program https://www.svtplay.se/video/30026298/indien-enligt-modi

Så undrar jag om inte Indien också värdesätter sina andra allianser och relationer före Ryssland, visst köpa olja/gas billigt kanske lite vapen men det känns som Ryssland har tightare band med Kina pga kommunism och Kinas auktoritära system. Att Kina och Indien har sin gränskonflikt och rivalitet försvagar ju BRICS avsevärt.

Vet inte precis vad Indien tycker om Ryssland, men det är knappast negativt.
Däremot vet jag att Kina har en synnerligen ryssvänlig politik, och anser att USA är skulden till all jävelskap i världen.
Citera
2022-08-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har du missat att NATO ökar sin aktivitet just i Baltikum? Görs betydande förstärkningar där nu, efter att frågan togs upp på NATO mötet i Madrid. Så tyvärr har ryssen inte en chans att peta på dessa länder, inklusive Estland som du nämnde.

Skulle Ryssland ha en anledning att ta Estland skulle det gå på max en vecka. Estland lika stort som Stockholm län typ. Sådana ambitioner finns dock inte från ryskt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in