2022-08-07, 13:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Belägg och belägg.. Att han trots sin yrkesroll som kurator söker efter sex med minderåriga och är villig att riskera precis allt säger mycket om hans förmåga att skilja på yrkes- och privatliv. Han vet till 100% att mötet skulle vara olagligt och han om någon förstår hur fel det är.

Det är i slutändan en förtroendefråga och förtroendekapitalet för honom som yrkesman lär vara på noll just nu.
Jag kan hålla med om att det är märkligt att människor är beredda att ta stora risker, men den förundran är inte begränsad till de som Dumpen hänger ut.
Citera
2022-08-07, 13:36
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag ser inte hur skolan skulle bli otrygg av att någon vill träffa tonåringar på fritiden. Jag skickar inte mina barn någonstans. Om de har behov av att besöka någon så ordnar de det själva, precis som sig bör i sena tonåren.
Så om ditt barn hade gått på kuratorgäddans skola och ungen din kom hem om typ 3 månader och berättade att han hade haft kontakt med en jätte snäll kurator på skolan, så hade du tyckt det kändes bra? (Med vetskapen att denna kurator gillar 14 åriga pojkar som vill rollspela).
Citera
2022-08-07, 13:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Så om ditt barn hade gått på kuratorgäddans skola och ungen din kom hem om typ 3 månader och berättade att han hade haft kontakt med en jätte snäll kurator på skolan, så hade du tyckt det kändes bra? (Med vetskapen att denna kurator gillar 14 åriga pojkar som vill rollspela).
Jag hade ärligt talat inte känt något särskilt i det scenariot.
Citera
2022-08-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag hade ärligt talat inte känt något särskilt i det scenariot.
Du skulle inte blivit att och upprörd om din 13-åring träffat 40-åriga män på nätet och stämt träff med dem för att de ska ha sex
Citera
2022-08-07, 13:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du skulle inte blivit att och upprörd om din 13-åring träffat 40-åriga män på nätet och stämt träff med dem för att de ska ha sex
Sådana 13-åringar existerar ändå inte i praktiken. Jag och min fru tog snacket med våra barn redan innan de började använda internet, så de vet vad som gäller beträffande IT-säkerhet och personlig integritet.
Citera
2022-08-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald

Citat:
Ursprungligen postat av adina

De här två händelserna är väl inte riktigt samma sak va?? Den ena träffar en yrkesverksam person i sin yrkesroll. Den andra verkar vara på dejt, med mer eller mindre okända personer.
Citera
2022-08-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
De här två händelserna är väl inte riktigt samma sak va?? Den ena träffar en yrkesverksam person i sin yrkesroll. Den andra verkar vara på dejt, med mer eller mindre okända personer.
Med tanke på varför någon söker hjälp av kurator så är det oerhört illa om kuratorn privat söker kontakt med 13-14-åringar för sexmöten. En kurator lär ju genom sitt yrke lätt kunna urskilja svaghet hos vissa personer och hur det går att manipulera osäkra unga människor som inte kommer att berätta för någon
Citera
2022-08-07, 14:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Att se de med hög social fallhöjd åka dit är det mest intressanta tycker jag. Man upphör aldrig förvånas över hur starka drifterna verkar vara. En kurator förlorar nu precis allt, och för vad? Insatsen står ju inte det minsta i proportion till den eventuella "vinsten" gäddan tycker sig kunna kamma hem. Hur man som vuxen och normalbegåvad i nyktert tillstånd kan ställa till det så för sig fascinerar mig verkligen.

Det är nog samma sak som sker vid otrohet där man kan förlora allt. Dvs lever ett tråkigt liv och så helt plötsligt hittar man spänningen och livet blir intressant igen.
Citera
2022-08-07, 14:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Belägg och belägg.. Att han trots sin yrkesroll som kurator söker efter sex med minderåriga och är villig att riskera precis allt säger mycket om hans förmåga att skilja på yrkes- och privatliv. Han vet till 100% att mötet skulle vara olagligt och han om någon förstår hur fel det är.

Det är i slutändan en förtroendefråga och förtroendekapitalet för honom som yrkesman lär vara på noll just nu.

Snubben avslöjar sig både till namn och bild, han har ingen urskillningsförmåga- inte gällande sitt eget väl och säkerhet och inte det faktum att han riskerar att begå olagligheter då håller på att grooma smågrabbar som han ska dominera. Till och med avslöjar att han varit med 12-åringar och filmat osv. Det säger sig väl självt att ingen kan tycka att en sådan är lämplig att jobba som kurator på en gymnasieskola. Fattar inte att han kan vara så naiv, fiskaren frågar i stil med vad han tycker om att han chattar med ett barn osv. Utgår från att han trots allt har normal intelligens eller lite över, där kåtruset går in går igång kopplas hjärnan bort.
Citera
2022-08-07, 14:11
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är nog samma sak som sker vid otrohet där man kan förlora allt. Dvs lever ett tråkigt liv och så helt plötsligt hittar man spänningen och livet blir intressant igen.

Ja, det rör sig nog i många fall om ensamma och olyckliga individer. Det ursäktar naturligtvis inte beteendet men det är nog en stor del av förklaringen.
Citera
2022-08-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Skumt. Han är kvar här https://www.skolia.se/kontakt-test/

Tack!

Kuratorgäddan

Prinsessan Viktorias mans förnamn...

Efternamnet är ett son-namn och för tankarna till en gås eller en version av Martin om man så vill.

Hoppas de har tillräckligt på honom för att avskeda honom.
Senast redigerad av Keus 2022-08-07 kl. 14:29.
Citera
2022-08-07, 14:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
På hans facebook eller?
I chatten delar han en bild där han ligger på sängen o har jockstraps. Ganska galet, tyder påatt han saknar självkännedom eller begrepp som rör hur han ser ut eller sin egen ålder osv. Totalt tilt i skallen skulle jag vilja påstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in