2022-08-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inte en chans. Ryssarna är värst. Överlägset värst. Här är de senaste krigsbrotten som kommit fram bara under de två senaste dygnen:

Världen pratade i över 70 år om nazismens krigsförbrytelser. Men nu är det ryssar och Ryssland man kommer att prata om - de närmaste 70 åren.

När det gäller krigsbrott befinner sig Ukraina och Ryssland överhuvudtaget inte på samma skala. Ryssarna är tiopotenser värre.
Citera
2022-08-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
För det första, lugna ner dig och sluta agera i affekt. Om du hade den förmågan så skulle du direkt upptäcka Rysslands enorma övertag i den här konflikten, både ekonomiskt och kulturellt. Väst ska ställas i skamvrån och dess ledare tycker många, borde hängas i närmaste lyktstolpe.

Turkiet och Ryssland krigar mot varandra på två kontinenter via proxies. I Libyen och i Syrien. Nu verkar det som att kriget mellan Armenien och Azerbajdzjan börjar blossa upp igen, vilket med största sannolikhet var anledningen till mötet. Det var heller inte längesen Ryssland bombade ihjäl 26 turkiska soldater, det är inget som den turkiska staten eller befolkningen har glömt. Turkiet har skickat Bayraktar’s till Ukraina, en drönare som har gjort kaos med ryska trupper… och du tror att Erdogan och Putin är bästa vänner
Senast redigerad av sandbob 2022-08-07 kl. 00:56.
Citera
2022-08-07, 00:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Alla band mellan EU och Ryssland är helt kapade. Varken EU eller Ryssland vill ha några som helst förbindelser längre.

Det har du rätt i. Ingen vill ha med den andre att göra längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Europas välstånd har till stor del byggts upp med rysk gas.

Rysk gas har bidragit, men nu är det dags för en skilsmässa. Och då får Europa lösa sin energitillförsel på annat sätt.

Det kan bli ett par hårda år. Men sen är Europa fri.
Citera
2022-08-07, 00:57
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ta en drink till ... "Kulturellt" ? Haha. Sug min kuk. Är du helt nykter. Varför är du här ens och skriver när du (Och alla andra) patetiska Putinister vet att de har förlorat propagandakriget i samma veva då NS2 stängdes , FN beslutade nästan enhälligt ett folkvidrigt angrepp på en suverän nation, därefter så drog sig mer än 2000 multinationella bolag ur Grislandet, som genom ett trollslag, samt att halva Rysslands krigskassa sitter infryst på olika konton runtom i världen ? Inte så illa spottat av ett gäng "globohomos" ? Säga vad man vill. Vi Globohomos har en viss förmåga att bli överens. Hur ska Överstegalten Putin svara på detta ? Sedan sitter du här och försvarar folkmord Ditt jävla avskräde

Ändå är det väst som lider av sina sanktioner mer än Ryssland. Vänta bara på kylan och strömavbrotten i väst kommande vinter. Din rant gav mig en ursäkt att blanda mig en ny cocktail. Bara för att stå ut med din antiintellektuella rant.
Citera
2022-08-07, 01:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ändå är det väst som lider av sina sanktioner mer än Ryssland. Vänta bara på kylan och strömavbrotten i väst kommande vinter. Din rant gav mig en ursäkt att blanda mig en ny cocktail. Bara för att stå ut med din antiintellektuella rant.

Desto kallare det blir, desto mer kommer aptiten på kärnkraft i väst att väckas. Så är det. Idag så exporteras det bara 20 % rysk gas. Så Putin har strax spelat ut sin hand. Sen har han inte kort kvar på handen..

(tänk på det du)
Citera
2022-08-07, 01:04
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Vad menar du med kulturellt?

Ryssarna har ju i stort sett ingen kultur, så det lät lite konstigt.

Nej, jag reagerade också på fyllots skrivning där. Putin har ofta återkommit till besvikelsen över att väst totalt dominerar kulturscenen i världen. Det angavs indirekt som ett skäl för att iscensätta den speciella militära operationen. Saken är den att RyZZland lider svårt av mindervärdeskomplex. Och eftersom dess verktygslåda är så pass begränsad så fick krig lösa ”problemet” utbredandet av västerländsk demokrati med dess fria tänkande och åtföljande kulturströmningar.

Hur många ryska filmer har världspremiär i år? Hur många finns det ens på IMDB? Toppar Alla Pugatjova Spotifylistan….?
Citera
2022-08-07, 01:05
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Desto kallare det blir, desto mer kommer aptiten på kärnkraft i väst att väckas. Så är det. Idag så exporteras det bara 20 % rysk gas. Så Putin har strax spelat ut sin hand. Sen har han inte kort kvar på handen..

(tänk på det du)

Det tar minst ett halvt decennium att få igång kärnkraften i EU. Det såg miljömupparna till. Grattis! Nitlotten igen!
Citera
2022-08-07, 01:06
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Ta en drink till. Och en till. Förstår att det börjar ta på en som människa att häcka här och på fullt allvar försvara folkmord på en suverän nation för att "denazifiera" en nation som dom har ett SKIT med att göra. Någonstans borde ju sanningen landa till slut. Du får fråga dig själv : " Är jag helt slut som människa som sitter här varje dag, och försvarar ett folkmord" ? Har du kommit så långt till den insikten, så finns det ännu hopp att joina klubben och få tillbaka en tillträdesbiljett till den mänskliga rasen. Vet hut. Gör om. Tänk om.
Citera
2022-08-07, 01:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ändå är det väst som lider av sina sanktioner mer än Ryssland. Vänta bara på kylan och strömavbrotten i väst kommande vinter.

Möjligtvis blir det en tuff vinter. Men redan nästa vinter är situationen bättre. Dvs för Europa. För Ryssland kommer situationen att vara ännu värre vintern därpå.

Citat:
Ny studie: Rysslands ekonomi är förlamad

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/studie-1
Citat:
Den ryska ekonomin har drabbats på ett katastrofalt sätt när över 1 000 företag flyttat från landet, visar en ny studie som genomförts vid Yaleuniversitet. Ryssland har fullständigt bombarderas av ekonomiska och diplomatiska sanktioner från världssamfundet, visar studien.

Företagen som lämnat Ryssland motsvarar 40 procent av landets bruttonationalprodukt.

Enligt studien har kriget förstört tre årtionden av utländska investeringar och företagsetableringar och landet ser nu en kapital- och befolkningsflykt av aldrig tidigare skådat slag.

https://www.dn.se/varlden/studie-rysslands-ekonomi-forlamad-av-sanktionerna/

Väst behöver inte Ryssland, sett på sikt. Men Ryssland behöver väst. Om några år inser Ryssland det på allvar. Men då är det försent.
Citera
2022-08-07, 01:09
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Ingen vill ha med den andre att göra längre.

Rysk gas har bidragit, men nu är det dags för en skilsmässa. Och då får Europa lösa sin energitillförsel på annat sätt.

Det kan bli ett par hårda år. Men sen är Europa fri.

Samma för Ryssland.
Europa får väl fixa gas från mer ‘pålitliga’ källor som Algeriet, Nigeria och Azerbaijan.
Det verkar rätt så oseriöst av ‘världens’ största markanad.
Citera
2022-08-07, 01:10
Medlem
Citat:

Hur skall Putiin sysselsätta alla arbetslösa som blir följden av att alla företag som nu lämnad landet? Det blir den stora frågan.
Citera
2022-08-07, 01:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det tar minst ett halvt decennium att få igång kärnkraften i EU. Det såg miljömupparna till. Grattis! Nitlotten igen!

Sant, det tar tid att bygga ut kärnkraften. Men den kommer.., och tills dess blir det att hoppa "tuva till tuva" med LNG och kol (dessvärre). Denna inkommande vinter blir värst (o kärnkraftdrivande), sedan går det lättare år för år..

Samtidigt så har Putin tappat sitt spelrum i väst. För gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in