2022-08-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNS
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2022/08/02/arets-nordman-intervju-med-nicklas-norling/ riktigt starkt jobbat av norling och inte sämre kämpat av 2an Jerry fick möjlighet att prata med dem båda, väldigt trevliga individer.

Starka grabbar. Här är Årets Nordman i intervju med Bellum som sände på plats: https://nordiskradio.se/?urklipp=bast-stil-vinner
Citera
2022-08-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Månaden med Nordiska motståndsrörelsen – juli 2022:

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/2022/08/02/manaden-med-motstandsrorelsen-juli-2022/

Mina underbara hjältar i Nordiska motståndsrörelsen var under juli månad exakt lika fantastiska som vanligt. Bästa aktionen tycker jag var när de besökte Skellefteå efter afrikanens vidriga våldsdåd mot den 10-åriga flickan. Det där fallet berörde mig otroligt mycket. NMR är kärlek!

Väldigt händelserik månad. Torgmötet i Skellefteå var som sagt riktigt bra, sedan var det röda mattan för dem under Summer Meet, bestigning av Nordens högsta berg, Nordendagarna och mycket mer. Sedan har vi ju blixtdemon i Århus. Helt klart en riktigt bra motståndsmånad 👍

Att man fick Bonnier att betala för vad kroknäsorna stulit var genialt. Att man sedan utmanade Alternativ för Sverige på debatt var minst sagt en intressant vändning. Har hört att det knorras lite i AfS-leden efter det och att medlemmar som faktiskt vill se en debatt eller bara är nationella håller på att rensas ut. Kanske bäst att bara ta debatten? Precis som Saxlind skriver så hade det nog gynnat bägge parter på sikt.

Har svårt att bestämma mig för vad som var det bästa, men rent aktionsmässigt så var det helt klart stödaktionen för flickan i Skellefteå.
Citera
2022-08-05, 19:43
Medlem
Torch-McFlys avatar
Film och artikel ifrån Nordendagarna
Mängder utav familjer och enskilda organisationsmedlemmar på plats
Dock så kommer AFS Karlstkrona/Ruxandra/Xfront snart att komma in och gnälla om antal 😂
Men den som vet han vet,resten bör knappast lyssna på den sjukligt störda vänsteraktivister 😎
https://motståndsrörelsen.se/2022/08/03/bildreportage-fran-nordendagarna-2/
Citera
2022-08-05, 23:00
Medlem
seskaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Film och artikel ifrån Nordendagarna
Mängder utav familjer och enskilda organisationsmedlemmar på plats
Dock så kommer AFS Karlstkrona/Ruxandra/Xfront snart att komma in och gnälla om antal 😂
Men den som vet han vet,resten bör knappast lyssna på den sjukligt störda vänsteraktivister 😎
https://motståndsrörelsen.se/2022/08/03/bildreportage-fran-nordendagarna-2/

Så ni har varit ännu färre tidigare år? Och hur fan står det till med Kannistos käft?! På tiden att tandvård blir avgiftsfri även för vuxna!
Citera
2022-08-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seskaro
Så ni har varit ännu färre tidigare år? Och hur fan står det till med Kannistos käft?! På tiden att tandvård blir avgiftsfri även för vuxna!

Du har ju fått ett svar av en som tydligen var på plats (vilket du själv inte var). (FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR Varför så selektiv i vilka inlägg du besvarar?

Din fråga kan ju också lika gärna ställas på följande sätt: "Så ni var ännu fler i år?"
Citera
2022-08-05, 23:49
Medlem
seskaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Du har ju fått ett svar av en som tydligen var på plats (vilket du själv inte var). (FB) Nordiska motståndsrörelsen tråden, allt om NMR Varför så selektiv i vilka inlägg du besvarar?

Din fråga kan ju också lika gärna ställas på följande sätt: "Så ni var ännu fler i år?"

Jag ger inte jättemycket för nsbm:s gissning att de över 200 individer. Jag känner NMR tillräckligt bra för att veta att de hade basunerat ut en sån siffra överallt om den stämde. Men visst, ljug ni om besökarantalet, vi får väl se om organisationen lyckas aktivera alla de påstådda 150 vuxna, drivna nazisterna. Isåfall förväntar jag mig en rejäl ökning i aktivitet hos samtliga nästen. Se det som en utmaning!
Citera
2022-08-06, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seskaro
Jag ger inte jättemycket för nsbm:s gissning att de över 200 individer. Jag känner NMR tillräckligt bra för att veta att de hade basunerat ut en sån siffra överallt om den stämde. Men visst, ljug ni om besökarantalet, vi får väl se om organisationen lyckas aktivera alla de påstådda 150 vuxna, drivna nazisterna. Isåfall förväntar jag mig en rejäl ökning i aktivitet hos samtliga nästen. Se det som en utmaning!

Själv tror jag ju att ni bara fiskar för att ni helt enkelt inte har koll. Ni vet ju inte ens vilka som är medlemmar om de inte går ut med det offentligt. Om man har lite koll så är AFA:s gissningslekar rätt underhållande.

Det är nog ovanligt att NMR basunerar ut antal under Nordendagarna, men kul ändå att du anser att när NMR gör det så är deras siffror är korrekta. Jag ska komma ihåg att du skrivit det nästa gång de basunerar ut antal.
Citera
2022-08-06, 09:42
Medlem
skanepagen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMRkufen
Ja det verkar onekligen så. Ser ut att vara ett väldigt lågt antal deltagare på bilderna som organisationen valt att lägga upp. Dessutom är det samma gamla ansikten man ser.

Kul även att årets nordman är den första att vinna tävlingen för andra gången. Ja det är väl lägligt nu när NMR är så få till antalet.

Eventet är ju öppet för utomstående, varför inte komma dit och sätta nazisterna på plats i tävlingen årets nordman?
Du med din superfysik borde väl inte ha några problem med det?
Citera
2022-08-06, 09:44
Medlem
skanepagen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Själv tror jag ju att ni bara fiskar för att ni helt enkelt inte har koll. Ni vet ju inte ens vilka som är medlemmar om de inte går ut med det offentligt. Om man har lite koll så är AFA:s gissningslekar rätt underhållande.

Det är nog ovanligt att NMR basunerar ut antal under Nordendagarna, men kul ändå att du anser att när NMR gör det så är deras siffror är korrekta. Jag ska komma ihåg att du skrivit det nästa gång de basunerar ut antal.

afas så kallade research är ju totalt undermålig, tjocksmocken wåg har väl blivit bekväm nu när han får skriva i aftonblaet
Citera
2022-08-06, 17:42
Medlem
https://nordfront.se/stall-fragor-till-fredrik-hagberg

Fredrik Hagberg (Nordisk Ungdom) gästar Radio Nordfront imorgon. Det är möjligt att det är fel tråd, men eftersom de som medverkar i Radio Nordfront är med i NMR så provar jag här. Ska bli intressant att lyssna på I alla fall.

Citat:
Imorgon gästar Fredrik Hagberg Radio Nordfront för en intervju med fokus på den nationalistiska aktivistorganisationen Nordisk Ungdoms historia. Nordisk Ungdom var verksamma 2010-2019 och Hagberg var med från organisationens grundande och tog över posten som rörelsens talesperson från 2015.

Lyssnare som har frågor om Nordisk Ungdom eller några personliga frågor till Hagberg kan skriva dessa i kommentarsfältet nedan eller mejla in dem till martin.saxlind@nordfront.se
Citera
2022-08-06, 18:31
Medlem
Offerviljas avatar
Det känns häftigt och spännande när Nordiska motståndsrörelsen bedriver aktivism på ställen som man känner till väl. Jag har både vänner och släktingar som bor i Sollentuna och har varit där väldigt mycket i mitt liv.
Citat:
Tidigt på morgonen den 4 augusti satte Motståndsrörelsen upp ett flertal banderoller i Solna och Sollentuna, norr om Stockholm, med budskapet ”INGA PEDOFILER PÅ SVERIGES GATOR!”.
https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.se/kamprapporter/banderolluppsattning-i-stockholm-19/

---

Kul med Fredrik Hagberg som gäst i Radio Nordfront. Längtar till morgondagens program.
Citera
2022-08-07, 00:10
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Det AfS saknar är en ideologi överhuvudtaget och politiskt lever ur hand i mun. Likt en politiskt sammansatt Frankenstein, sammansytt av kroppsdelar från olika inspirationskällor, har den som en zombie fått ett eget liv, vandrande runt utan eftertanke.

Ta bara den ekonomiska politiken, där till min stora förundran AfS förespråkar en "flat tax" vilket leder tankarna till Thatchers ekonomiska politik. Vill AfS vara ett högeralternativ eller ett vänsteralternativ?

Hur i all världen har AfS lyckats att hamna i ett sådant sällskap? Men sådan blir förstås resultatet, när man är ideologiskt efterbliven men ändå inbillar sig att vara bättre än alla andra.

Motståndsrörelsen saknar sådana motsägelser i vetskapen om att vara en hundraårig ideologi och med en ekonomisk politik, som står sig genom historiens alla omvälvningar.

"Detta är en både genuint kritiskt ställt relevant" svar "och därför inget att bli defensiv och grinig över. Än mindre svamla om att jag skulle vara liberal. Lägg ner det innan du gör bort dig".
Hur är det här ett svar på min fråga?

Hur skall NMR, med 25 + år av ideologiska mästartakter bakom sig, ta sig in i Sveriges riksdag istället för AfS. Om isåfall vad är prognosen för när detta med säkerhet är tänkt ske?

För mycket ideologi kan lika gärna vara en svaghet om den inte skapar rätt politiskt inflytande och konkreta resultat.

Så om valet står mellan ett ideologiskt lätt AfS i Sveriges riksdag - drivande sin huvudfråga massåtervandring av icke européer - eller ett ideologiskt tungt NMR, utan märkbart politiskt inflytande, blir valet naturligtvis det som är mest positivt för det svenska folket. Alltså det nationalistiska parti med mest politiskt inflytande.

Precis som Gustav Kasselstrand säger blir all politisk kamp i Sverige meningslös utan massåtervandring av utomeuropeiska invällare. Vilken ekonomisk politik som gäller är helt oviktigt i detta sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in