Citat:
Ursprungligen postat av
Socialdarwinist
Det AfS saknar är en ideologi överhuvudtaget och politiskt lever ur hand i mun. Likt en politiskt sammansatt Frankenstein, sammansytt av kroppsdelar från olika inspirationskällor, har den som en zombie fått ett eget liv, vandrande runt utan eftertanke.
Ta bara den ekonomiska politiken, där till min stora förundran AfS förespråkar en "flat tax" vilket leder tankarna till Thatchers ekonomiska politik. Vill AfS vara ett högeralternativ eller ett vänsteralternativ?
Hur i all världen har AfS lyckats att hamna i ett sådant sällskap? Men sådan blir förstås resultatet, när man är ideologiskt efterbliven men ändå inbillar sig att vara bättre än alla andra.
Motståndsrörelsen saknar sådana motsägelser i vetskapen om att vara en hundraårig ideologi och med en ekonomisk politik, som står sig genom historiens alla omvälvningar.
"Detta är en både genuint kritiskt ställt relevant" svar "och därför inget att bli defensiv och grinig över. Än mindre svamla om att jag skulle vara liberal. Lägg ner det innan du gör bort dig".
Hur är det här ett svar på min fråga?
Hur skall NMR, med 25 + år av ideologiska mästartakter bakom sig, ta sig in i Sveriges riksdag istället för AfS. Om isåfall vad är prognosen för när detta med säkerhet är tänkt ske?
För mycket ideologi kan lika gärna vara en svaghet om den inte skapar rätt politiskt inflytande och konkreta resultat.
Så om valet står mellan ett ideologiskt lätt AfS i Sveriges riksdag - drivande sin huvudfråga massåtervandring av icke européer - eller ett ideologiskt tungt NMR, utan märkbart politiskt inflytande, blir valet naturligtvis det som är mest positivt för det svenska folket. Alltså det nationalistiska parti med mest politiskt inflytande.
Precis som Gustav Kasselstrand säger blir all politisk kamp i Sverige meningslös utan massåtervandring av utomeuropeiska invällare. Vilken ekonomisk politik som gäller är helt oviktigt i detta sammanhang.