2022-08-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Det gick snabbt, en månad efter att Thailand legaliserat har man redan öppnat sina första butiker. Man valde den amerikanska "dispensary" stilen hellre än den holländska coffeeshopen.

Ser bra ut, runt 650 bath för ett gram, en stort utbud strains.

Lär väl bli ett enormt uppsving för en redan bra turistnäring?

https://www.youtube.com/watch?v=PwOi2ugzFFg&t=712s&ab_channel=RetiredWorki ngForYou

Han besöker flera olika shoppar.

Alltså tycker det är lite förvirrande. Ok vi har konstaterat att det skett en legalisering. Då är min fråga: Är det någon som av erfarenhet gått in i en cannabis butik i valfri stad i Thailand och köpt cannabis blommor aka gräs, aka maja, aka weed med HÖG THC. Dvs THC på över 10% eller liknande. För när jag läser så verkar lagen endast gälla cannabis på THC UNDER 0,3%.
Citera
2022-08-06, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zikou
Alltså tycker det är lite förvirrande. Ok vi har konstaterat att det skett en legalisering. Då är min fråga: Är det någon som av erfarenhet gått in i en cannabis butik i valfri stad i Thailand och köpt cannabis blommor aka gräs, aka maja, aka weed med HÖG THC. Dvs THC på över 10% eller liknande. För när jag läser så verkar lagen endast gälla cannabis på THC UNDER 0,3%.

I videon i TS gör en snubbe det besöker ett par olika butiker och det gräset ser ut o vara starkt. Finns fler videos sök på youtube "Weed Thailand".
Citera
2022-08-06, 20:28
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Lagen trädde i kraft i juni 2022, men redan under 2018 var Thailand första land i Asien som legaliserade cannabis för medicinsk användning. Rekreationellt bruk av cannabis är dock fortfarande förbjudet. En viktig lagregel är att ingen cannabisprodukt får överstiga 0,2 procent THC-mängd

Citat:

Men herregud, kan ni engelska och har läsförståelse?

Ja, jag har vänner i Thailand som idag har köpt high grade buds på dispensary.

Jag skriver det en gång till. Läs det en gång och sedan en gång till innan ni kommenterar.

Citat:
As of midnight on June 9, 2022, cannabis is legal in Thailand.

All parts of the cannabis plant will have been removed from the Category 5 narcotics list.

Only cannabis extracts containing more than 0.2% THC will be considered a Category 5 narcotic.

Effectively, this means that anybody can grow, possess, and consume cannabis in Thailand as long as it is not in extract form.

Police nationwide have been informed in the change to the law.

While the entire part of the cannabis plant has been made legal, cannabis extracts with a THC content of 0.2% or higher remain a controlled substance and Category 5 narcotic.

Since there's some confusion about what an extract is, as they are not defined by law, it would be on the safe side to assume that anything that involves removing, isolating, or concentrating THC would be considered an extract. That would include, THC oils, hash, waxes, tinctures, etc.
Citera
2022-08-06, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Jag skriver det en gång till. Läs det en gång och sedan en gång till innan ni kommenterar.

Ja även det som köps i butiken är mycket högre än 0.2% THC.
Citera
2022-08-06, 20:51
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ja även det som köps i butiken är mycket högre än 0.2% THC.

Ja, som sagt det finns inga regler för THC-halter i buds. Som vi ser på videon Pineapple Express 23% THC.

Det är endast extraktionen av cannabisplantan som regleras utav 0.2%-regeln. Alltså, olja, wax, hasch osv.

Och som sagt, priserna kommer sjunka när utbudet matchar efterfrågan.

Just nu är efterfrågan större än utbudet.
Citera
2022-08-06, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ja, som sagt det finns inga regler för THC-halter i buds. Som vi ser på videon Pineapple Express 23% THC.

Det är endast extraktionen av cannabisplantan som regleras utav 0.2%-regeln. Alltså, olja, wax, hasch osv.

Och som sagt, priserna kommer sjunka när utbudet matchar efterfrågan.

Just nu är efterfrågan större än utbudet.

Jo precis, bott i ett land som legaliserat cannabis så har odlat lite och besökt en del sådana butiker. Har lärt mig bedöma och i dessa videos kan man se att det är gräs av toppkvalitet.

Så man tillåter alltså inga dabs, inget hasch eller olika former av koncentrat. Det är helt ok provat sån här isolator, det är för starkt.

Det är så pass nytt att man får anta att man nu är i fasen då man listar ur exakt hur detta ska fungera och vad som ska tillåtas.

Det bra i Thailand är att klimatet för at odla är underbart. Nu verkar allt på dessa videos vara indoor proffsodlat, men man kan där för eget bruk skippa alla lampor och elräkningar och bara odla i solen.
Citera
2022-08-06, 21:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Jo precis, bott i ett land som legaliserat cannabis så har odlat lite och besökt en del sådana butiker. Har lärt mig bedöma och i dessa videos kan man se att det är gräs av toppkvalitet.

Så man tillåter alltså inga dabs, inget hasch eller olika former av koncentrat. Det är helt ok provat sån här isolator, det är för starkt.

Det är så pass nytt att man får anta att man nu är i fasen då man listar ur exakt hur detta ska fungera och vad som ska tillåtas.

Det bra i Thailand är att klimatet för at odla är underbart. Nu verkar allt på dessa videos vara indoor proffsodlat, men man kan där för eget bruk skippa alla lampor och elräkningar och bara odla i solen.

För mig som har boende i Thailand och smugit med rökat sedan jag köpte lägenheten så är detta underbart. Jag bor öster om Rayong och kikade på mappen och hittade en shop i närheten.

Har även hört att farmers i norra Thailand just nu odlar stora mängder thaisticks för att möta efterfrågan. Alla som har rökt i Thailand senaste 20 åren vet vad jag pratar om. Kvaliteten är inte som indoor men mycket billigare och funkar typ som standardhaschet var i Sverige för några år sedan. Man blir helt klart bäng.

Sedan är det ju gött att kunna lyxa till det med brand names, typ Pineapple Express eller va fan man än vill.

Har spenderat hela dagen att läsa på och jag kan tipsa alla som är intresserade och verkligen vill ta in informationen att besöka

https://www.reddit.com/r/Thailand/comments/vb1ifd/rthailand_megathread_for_cannabis_discussion/

https://www.reddit.com/r/CannabisThailand/wiki/index/

https://thaiweedguide.com/

Och JA! Jag vet att cannabis alltid varit del av den thailändska kulturen och att man kunnat få tag i cannabis överallt men detta är annorlunda. Nu slipper man smyga.

Men samtidigt, det gäller att alla beter sig och inte röker bong mitt på gatan och beter sig illa.
Citera
2022-08-06, 21:35
Medlem
Citat:

Jag pratar och skriver fler språk än du någonsin kommer att göra. Jag ställde bara en fråga och undrade om någon fysiskt har gått in och köpt thc buds. Jag har följt vad som händer i Thailand men har hela tiden uppfattat det som CBD buds och det verkar onekligen vara lite förvirrande. Läste det på BBC, dvs att det bara var buds med 0,3% THC. Håll käft och om du stör dig så behöver du inte svara. Det är inte svårare än så. Jävla miffo. Läs du det här: FUCK OFF!!!
Citera
2022-08-06, 21:38
Medlem
Citat:
För mig som har boende i Thailand och smugit med rökat sedan jag köpte lägenheten så är detta underbart. Jag bor öster om Rayong och kikade på mappen och hittade en shop i närheten.

Har även hört att farmers i norra Thailand just nu odlar stora mängder thaisticks för att möta efterfrågan. Alla som har rökt i Thailand senaste 20 åren vet vad jag pratar om. Kvaliteten är inte som indoor men mycket billigare och funkar typ som standardhaschet var i Sverige för några år sedan. Man blir helt klart bäng.

Sedan är det ju gött att kunna lyxa till det med brand names, typ Pineapple Express eller va fan man än vill.

Har spenderat hela dagen att läsa på och jag kan tipsa alla som är intresserade och verkligen vill ta in informationen att besöka

https://www.reddit.com/r/Thailand/comments/vb1ifd/rthailand_megathread_for_cannabis_discussion/

https://www.reddit.com/r/CannabisThailand/wiki/index/

https://thaiweedguide.com/

Och JA! Jag vet att cannabis alltid varit del av den thailändska kulturen och att man kunnat få tag i cannabis överallt men detta är annorlunda. Nu slipper man smyga.

Men samtidigt, det gäller att alla beter sig och inte röker bong mitt på gatan och beter sig illa.

”Har hört”, ”hittade en shop i närheten”? Gå och köp THC buds och kom sen tillbaka. Det är just det här jag stör mig på.
Citera
2022-08-06, 21:39
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Jag pratar och skriver fler språk än du någonsin kommer att göra. Jag ställde bara en fråga och undrade om någon fysiskt har gått in och köpt thc buds. Jag har följt vad som händer i Thailand men har hela tiden uppfattat det som CBD buds och det verkar onekligen vara lite förvirrande. Läste det på BBC, dvs att det bara var buds med 0,3% THC. Håll käft och om du stör dig så behöver du inte svara. Det är inte svårare än så. Jävla miffo. Läs du det här: FUCK OFF!!!

Det är lugnt att du är trög och inte kan läsa föregående inlägg. Du är ursäktad.

Du har läst fel och det jag skrev tidigare är det som stämmer f.n.

Jag försöker bara rätta till misinformationen som flödar runt detta ämne. Lämna gärna konversationen så slipper vi din attityd, den passar inte in här.

Detta är underbara nyheter och nu när vi har informationen så kan vi diskutera det.

Rök och var glad bitterkuk

Citat:
”Har hört”, ”hittade en shop i närheten”? Gå och köp THC buds och kom sen tillbaka. Det är just det här jag stör mig på.

Jag sa precis att jag har nära vänner som idag köpt high grade buds på dispensary.

Nu lämnar vi det.
Citera
2022-08-06, 21:58
Bannlyst

Thaisticks har jag hört om! Fanns förut på coffeshopsen i Amsterdam, hette oftast bara Thai och kostade 5 euro per gram. Ska vara likt den gamla sortens mer naturliga weed, det som röktes på 70 talet. Högre CBD halt och inte så högt THC, hört att det är väldigt behagligt, men som du påpekar så blir man inte sådr totalstenad av det så som man kan bli på olika moderna inomhusodlade strains.

Vi får hoppas att folk beter sig, det lär bli en riktigt lukrativ turism för Thailand, klimatet, käket stränderna och nu detta. Man kommer konkurrera ut Amsterdam som cannabisdestination.
Citera
2022-08-06, 22:15
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Thaisticks har jag hört om! Fanns förut på coffeshopsen i Amsterdam, hette oftast bara Thai och kostade 5 euro per gram. Ska vara likt den gamla sortens mer naturliga weed, det som röktes på 70 talet. Högre CBD halt och inte så högt THC, hört att det är väldigt behagligt, men som du påpekar så blir man inte sådr totalstenad av det så som man kan bli på olika moderna inomhusodlade strains.

Vi får hoppas att folk beter sig, det lär bli en riktigt lukrativ turism för Thailand, klimatet, käket stränderna och nu detta. Man kommer konkurrera ut Amsterdam som cannabisdestination.

Ja, exakt så. Väldigt behagligt. Bra nybörjarröka. Har också köpt det på coffe shops nu när du nämner det.

Jag tror inte att det blir någon konkurrens, det finns nog med smögare för bägge länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in