Citat:
Ursprungligen postat av
ToorMan
Lagen trädde i kraft i juni 2022, men redan under 2018 var Thailand första land i Asien som legaliserade cannabis för medicinsk användning. Rekreationellt bruk av cannabis är dock fortfarande förbjudet. En viktig lagregel är att ingen cannabisprodukt får överstiga 0,2 procent THC-mängd
Citat:
Ursprungligen postat av
Zikou
Alltså tycker det är lite förvirrande. Ok vi har konstaterat att det skett en legalisering. Då är min fråga: Är det någon som av erfarenhet gått in i en cannabis butik i valfri stad i Thailand och köpt cannabis blommor aka gräs, aka maja, aka weed med HÖG THC. Dvs THC på över 10% eller liknande. För när jag läser så verkar lagen endast gälla cannabis på THC UNDER 0,3%.
Men herregud, kan ni engelska och har läsförståelse?
Ja, jag har vänner i Thailand som idag har köpt high grade buds på dispensary.
Jag skriver det en gång till. Läs det en gång och sedan en gång till innan ni kommenterar.
Citat:
As of midnight on June 9, 2022, cannabis is legal in Thailand.
All parts of the cannabis plant will have been removed from the Category 5 narcotics list.
Only cannabis extracts containing more than 0.2% THC will be considered a Category 5 narcotic.
Effectively, this means that anybody can grow, possess, and consume cannabis in Thailand as long as it is not in extract form.
Police nationwide have been informed in the change to the law.
While the entire part of the cannabis plant has been made legal, cannabis extracts with a THC content of 0.2% or higher remain a controlled substance and Category 5 narcotic.
Since there's some confusion about what an extract is, as they are not defined by law, it would be on the safe side to assume that anything that involves removing, isolating, or concentrating THC would be considered an extract. That would include, THC oils, hash, waxes, tinctures, etc.