2022-08-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Haha vad snackar du för skit. Du låter som något religiöst fnask som vurmar för mördaren. Hon fick ingen jävla upprättelse när han dömdes. Han har inte på långa vågar fått lida som hennes föräldrar har. Han förtjänade den där kniven i halsen. Jag hoppas han led och grät och hade dödsångest när blodet sprutade ur hans hals ditt vidriga kräk. Jag hoppas han brinner i helvetet nu Jag hoppas du får lida också för ditt övergrepp mot Lisa och hennes anhöriga här. Ditt smutsiga kräk.
Tack för dina fina ord. Jag anser ändå att LH:s mördare inte förtjänar mer publicitet i svenska medier än vad han fick innan han dömdes.
Citera
2022-08-06, 15:43
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Riktigt synd, hade velat se honom ruttna minst 10-15 år till!
Han kom undan billigt!

Håller med. Vatten och bröd i ett ruttet fängelse där han hela tiden behövde kolla sig över axeln hade varit bättre.
Citera
2022-08-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Intressant hur många som uttrycker åsikter som "rätt åt han", "det var bra, precis som jag önskat" och "karma". Många är positiva till att en mördare själv blir mördad.

Gränsen mellan att vara pro-dödsstraff och uttrycka sådana åsikter är tunn. Kanske finns det dolda önskemål att införa dödsstraff? Jag säger inget om det, jag tycker bara att det är en intressant utveckling i åsikter.

De som är "emot dödsstraff" tycker ändå att det var "rättvist att han blev dödad" istället för att fortsätta vara vid liv och få avtjäna sitt straff och bli en fri man igen.

Vad är det för fel att vara för dödsstraff?
Citera
2022-08-06, 17:48
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Fängelse i Litauen är knappast en hotellvistelse som i Sverige. Detta var förmodligen en lättnad för honom. Han kanske rent av bad gärningsmannen att göra det. Tror inte vi ska fira detta
Citera
2022-08-06, 18:15
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag har delade känslor.
Efter historien om MUST och alla misstag som genomfördes samt hur bevisen hittades kan jag inte komma runt att det kanske inte var han som dödade Lisa.
Så tragiskt alltihop och mannen som dödade Nerijus verkar ha haft ett gediget förflutet med djävulen.

För sakens skulle hoppas jag Nerijus var skyldig men jag är inte övertygad.

MUST?
Misstag?
Hittade bevis?
Citera
2022-08-06, 18:21
Medlem
Herakleioss avatar
Har man mördat någon, inte dråp, utan planerat ett mord ska man aldrig komma ut från anstalten. Man ska begravas på anstalten.

Tycker mördaren kan få välja mellan att sitta inne till döden eller bli avrättad.
Citera
2022-08-06, 18:21
Medlem
Vila i frid. Tankarna går till de närmaste.
Citera
2022-08-06, 18:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Fängelse i Litauen är knappast en hotellvistelse som i Sverige. Detta var förmodligen en lättnad för honom. Han kanske rent av bad gärningsmannen att göra det. Tror inte vi ska fira detta
De var kompisar och blev osams över nåt …
Citat:
Dubbelmördaren och barnvåldtäktsmannen Robert Raulyn, 43, knivmördade sin vän – Lisa Holms mördare Nerijus Bilevicius – efter ett bråk på fängelsets rastgård, rapporterar Baltikums största nyhetsportal Delfi.
https://www.expressen.se/nyheter/robert-raulyn-dodade-lisa-holms-mordare/
Citera
2022-08-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
…kan jag inte komma runt att det kanske inte var han som dödade Lisa.

Dumheter, det var gott om säkra bevis med tydliga DNA-bevis efter de övergrepp Nerijus begick vilket övertygade en enad tingsrätt omgående. Svinet fick vad han förtjänade helt enkelt och det råder inga som helst tvivel på den punkten.

https://www.svd.se/a/8967828f-9a6d-49b2-9e86-e16ab6571b9f/dna-sparen-har-vagt-tyngst-i-bevisningen
Citera
2022-08-06, 18:37
Medlem
Spontant tänker jag att jag HOPPAS att dödskampen var svår........precis som den som Lisa sannolikt genomled. Sedan tänker jag att det är trist att han inte fick avtjäna sitt straff utan slapp ut.
Citera
2022-08-06, 18:46
Medlem
Låter som ett bra fängelse. Dit borde vi skicka våra yrkeskriminella.
Citera
2022-08-06, 19:05
Medlem
Synd att han fick ett kortare straff. Det enda man kan hoppas på är att han upplevde samma skräck som han utsatte Lisa för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in