2022-08-06, 12:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiavu-ari
Vad glad man blir när man läser detta. Äntligen lite bra nyheter!
Ja det blir en bra helg iom denna härliga nyhet!
Citera
2022-08-06, 12:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Intressant hur många som uttrycker åsikter som "rätt åt han", "det var bra, precis som jag önskat" och "karma". Många är positiva till att en mördare själv blir mördad.

Gränsen mellan att vara pro-dödsstraff och uttrycka sådana åsikter är tunn. Kanske finns det dolda önskemål att införa dödsstraff? Jag säger inget om det, jag tycker bara att det är en intressant utveckling i åsikter.

De som är "emot dödsstraff" tycker ändå att det var "rättvist att han blev dödad" istället för att fortsätta vara vid liv och få avtjäna sitt straff och bli en fri man igen.

Du verkar höra till dem som tycker det är okej att en pedofil begår övergrepp mot barn får fängelse ett tag, sedan släpps och visan upprepas nåt 50 tal gånger... Jag har ytterst svårt för att dagens rättsväsen tycker det är fullt okej...

Dödsstraff kanske är lite överdrivet men typ kastrering eller nåt annat som förhindrar upprepande av brotten vore nog lämpligt..
Citera
2022-08-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Du verkar höra till dem som tycker det är okej att en pedofil begår övergrepp mot barn får fängelse ett tag, sedan släpps och visan upprepas nåt 50 tal gånger... Jag har ytterst svårt för att dagens rättsväsen tycker det är fullt okej...

Dödsstraff kanske är lite överdrivet men typ kastrering eller nåt annat som förhindrar upprepande av brotten vore nog lämpligt..

"Dödsstraff kanske är lite överdrivet" säger du?
Samtidigt sitter folk och säger att det är rätt åt dömd brottsling att bli avrättad i ett fängelse.

Det kanske bara är okej att någon blir dödad om "någon annan tar beslutet" och man själv "inte hade något med det att göra"? Det är en tunn linje som sagt. Jag lägger ingen värdering i det, men det är en intressant utveckling helt klart.
Citera
2022-08-06, 12:50
Avstängd
Unobosss avatar
Jag har delade känslor.
Efter historien om MUST och alla misstag som genomfördes samt hur bevisen hittades kan jag inte komma runt att det kanske inte var han som dödade Lisa.
Så tragiskt alltihop och mannen som dödade Nerijus verkar ha haft ett gediget förflutet med djävulen.

För sakens skulle hoppas jag Nerijus var skyldig men jag är inte övertygad.
Citera
2022-08-06, 13:16
Medlem
Citat:
Intressant hur många som uttrycker åsikter som "rätt åt han", "det var bra, precis som jag önskat" och "karma". Många är positiva till att en mördare själv blir mördad.

Gränsen mellan att vara pro-dödsstraff och uttrycka sådana åsikter är tunn. Kanske finns det dolda önskemål att införa dödsstraff? Jag säger inget om det, jag tycker bara att det är en intressant utveckling i åsikter.

De som är "emot dödsstraff" tycker ändå att det var "rättvist att han blev dödad" istället för att fortsätta vara vid liv och få avtjäna sitt straff och bli en fri man igen.
Man kan vara emot dödsstraff av princip, det är inget samhället ska syssla med, utan att för den skull sörja över att mördare slår ihjäl varandra i ett fängelse.
Citera
2022-08-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att han dödades av en annan fånge, sannolikt i ett vardagligt bråk i det litauiska fängelset, ger inget "Justice" för Lisa Holm. Hon fick redan det när mannen dömdes. Tvärtom så tror jag att Lisas anhöriga mår illa av att hennes bild, så som hon såg ut när hon levde, återigen finns alla löpsedlar. Bara för att han som dödade henne själv har bragts om livet nu.

Haha vad snackar du för skit. Du låter som något religiöst fnask som vurmar för mördaren. Hon fick ingen jävla upprättelse när han dömdes. Han har inte på långa vågar fått lida som hennes föräldrar har. Han förtjänade den där kniven i halsen. Jag hoppas han led och grät och hade dödsångest när blodet sprutade ur hans hals ditt vidriga kräk. Jag hoppas han brinner i helvetet nu Jag hoppas du får lida också för ditt övergrepp mot Lisa och hennes anhöriga här. Ditt smutsiga kräk.
Citera
2022-08-06, 13:25
Medlem
Fantastiska nyheter, vila i frid horunge
Citera
2022-08-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=934711

Neriljus, what goes around comes around. It' s a matter of fairness.
Citera
2022-08-06, 14:07
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
"Dödsstraff kanske är lite överdrivet" säger du?
Samtidigt sitter folk och säger att det är rätt åt dömd brottsling att bli avrättad i ett fängelse.

Det kanske bara är okej att någon blir dödad om "någon annan tar beslutet" och man själv "inte hade något med det att göra"? Det är en tunn linje som sagt. Jag lägger ingen värdering i det, men det är en intressant utveckling helt klart.

Vissa personer sörjer man inte så mycket. Världen är objektivt sett en bättre plats utan Nerijus Bilevicius. Jag stödjer dödsstraff för gängrelaterade mord av den enkla anledningen att packet inte förstår något annat språk. Samtidigt inser jag att vi aldrig kommer dit innan vi har blivit en islamistisk nation. Vi kommer aldrig att höra ljudet av giljotinen eka. Jag stödjer inte dödsstraff för lustmördare. Det är ofta personer som är helt väck i skallen och bevisläget är inte solklart alla gånger.
Citera
2022-08-06, 14:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Jag har delade känslor.
Efter historien om MUST och alla misstag som genomfördes samt hur bevisen hittades kan jag inte komma runt att det kanske inte var han som dödade Lisa.
Så tragiskt alltihop och mannen som dödade Nerijus verkar ha haft ett gediget förflutet med djävulen.

För sakens skulle hoppas jag Nerijus var skyldig men jag är inte övertygad.
Om han är oskyldig har alltså hans sperma planterats på Holms trosor?
Hur fick de som planterade bevisen tag i hans sperma?
Citera
2022-08-06, 14:37
Medlem
[quote=goofer|81154413]Om han är oskyldig har alltså hans sperma planterats på Holms trosor?
Hur fick de som planterade bevisen tag i hans sperma?[/QUOT

Hans sperma var väl inte i hennes trosor?
Det var DNA från han fru där väl???
Citera
2022-08-06, 14:41
Medlem
goofers avatar
[quote=carro22|81154588]
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om han är oskyldig har alltså hans sperma planterats på Holms trosor?
Hur fick de som planterade bevisen tag i hans sperma?[/QUOT

Hans sperma var väl inte i hennes trosor?
Det var DNA från han fru där väl???
Nej hans sperma har påträffats på Lisa Holms trosor (i trosorna)
Dessutom tog hans fru tillbaka alibi som hon givit falskt i första förhören.
Du kan sova lugnt med förvissningen om att det är rätt GM som blev dömd och nu äntligen fått lämna jordelivet.

Jag rättar mig själv, dna från Nerijus fans på henne men hans sperma hittades i ladan.
Dock frågar Lisas pappa Nerijus hur det kommer sig att hans dna finns innanför Lisas byxor om han nu aldrig träffat henne.
Senast redigerad av goofer 2022-08-06 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in