2022-08-06, 18:11
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Jag odlar 5st cannabisplantor samtidigt och skördar efter 3-4 månader så per år så producerar jag ungefär 750g färdig marijuana. 100% av drogen konsumeras av min dotter.
Måste ändå få fråga, varför du gör detta åt din dotter om du inte själv röker på?
Jag är rent nyfiken, jag dömer dig inte.

Tycker du att röka egentligen är dåligt, men att du samtidigt fattar att hon kan fixa rökat själv utan din hjälp, fast med skillnaden att hon då utsätter sig för både kriminella och rättsväsendet?

Eller har du ingenting emot röka, du "håller inte på" av andra skäl, typ hälsoskäl?

Eller är du varken för eller emot, och vill bara vara hygglig och juste mot din dotter?

Angående risken så är det som andra har skrivit, jag känner inte att jag behöver repetera vad andra redan skrivit.
Bor du i tätort eller glesbygd?
På landet går det att sköta dylika småskaliga odlingar väldigt snyggt, med minimal risk.
Citera
2022-08-06, 18:14
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Måste ändå få fråga, varför du gör detta åt din dotter om du inte själv röker på?
Jag är rent nyfiken, jag dömer dig inte.

Tycker du att röka egentligen är dåligt, men att du samtidigt fattar att hon kan fixa rökat själv utan din hjälp, fast med skillnaden att hon då utsätter sig för både kriminella och rättsväsendet?

Eller har du ingenting emot röka, du "håller inte på" av andra skäl, typ hälsoskäl?

Eller är du varken för eller emot, och vill bara vara hygglig och juste mot din dotter?

Angående risken så är det som andra har skrivit, jag känner inte att jag behöver repetera vad andra redan skrivit.
Bor du i tätort eller glesbygd?
På landet går det att sköta dylika småskaliga odlingar väldigt snyggt, med minimal risk.
Hon tar livet av sig annars.
Citera
2022-08-06, 18:34
Medlem
Citat:
Hon tar livet av sig annars.

Då är det vård hon behöver, inte cannabis.
Citera
2022-08-06, 18:46
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Då är det vård hon behöver, inte cannabis.
Hon lider av epilepsi och depressioner, hon har varit igenom alla antiepileptikum och har missat över en tredjedel av hela hennes skolgång, men hon har varit anfallsfri sedan hon började med cannabis och studerar idag på gymnasiet.
Citera
2022-08-06, 19:08
Medlem
jewclaws avatar
Har inget på ämnet, men får man fråga varför du odlar dessa mängder åt din dotter?
Citera
2022-08-06, 19:37
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Har inget på ämnet, men får man fråga varför du odlar dessa mängder åt din dotter?
Han svarade på det i inlägget ovan ditt. Testa och läs innan du svarar i en tråd.
Citera
2022-08-06, 20:46
Medlem
Citat:
Hon lider av epilepsi och depressioner, hon har varit igenom alla antiepileptikum och har missat över en tredjedel av hela hennes skolgång, men hon har varit anfallsfri sedan hon började med cannabis och studerar idag på gymnasiet.

Så du ger då Cannabis till ett barn? Om nu Cannabis skulle hjälpa mot epileptiska tillstånd skulle ni ganska omgående få det utskrivet av läkaren (ja, det kan man).

Svar på tråden: Den enda gången du kan odla Cannabis på laglig väg är om du har en åker, en traktor och sedan ansöker om tillstånd till Jordbruksverket. Men då måste din dotter äta plantorna hela, råa och med jord på.
Citera
2022-08-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Odlare å knarklangare till din dotter.
Du är nu hedersmedlem som årets sämsta å värdelös farsa.

Blir i alla fall besök på kåken om du åker dit å jag håller tummarna

Du har ingen jävla aning om dotterns tillstånd hon kanske har en sjukdom som kan hjälpas med gräs?
Innan du dömer någon så bör man veta lite mer varför den personen röker gräs.

Jag kommer lugnt bolma på den dagen jag drar på mig en jobbig sjukdom finns en drös med sjukdomar där cannabis lindrar symptomen och gör dagarna lite lättare att genomlida.
Citera
2022-08-06, 23:08
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag tycker inte att barn ska röka cannabis, men jag vill ändå påpeka att det är lagligt att köpa och röka CBD-hampa så länge THC-halten är tillräckligt låg.
https://nordicmedcan.se/

Ett bättre alternativ för just det ändamålet TS beskriver.
Citera
2022-08-06, 23:19
Medlem
Tror inte epilepsi är med som godkänd diagnos för utskrivning av sativex (munhålesprej med cannabisextrakt). Läkare är extremt bakbundna när det kommer till sånt här. Tragiskt att man måste bryta lagen för att kunna ge sin dotter en fungerande vård.

Det är inget nytt att cannabis hjälper mot epilepsi, om det är forskat på vet jag dock inte. Men många som har epilepsi röker också cannabis.

Man lär komma ihåg att epilepsi inte är någon snäll sjukdom, under kramperna kan det uppstå hjärnskador, har man då upprepade kramper så blir det såklart värre och värre.

Så jag förstår TS fullt ut, och då är jag inte ens brukare själv..
Citera
2022-08-07, 07:09
Medlem
jenniferruless avatar
TS : Är din dotter minderårig?

i så fall är det ju rätt illa (enligt lagen) att odla droger åt henne?

jag tror du får fotboja om du e ostraffad och skötsam i övrigt. Men din dotter kan hamna i klorna på soc.

Men se till att inte åka dit.

Jag ser detta som ren naturmedicin och dömer dej inte.

Jag odlade en cannabis som heter Easy Bud. Jag åkte dit, men ja var inte straffmyndig då.
Jag odlade hemma i en stor kruka på rummet och en sockärring såg plantorna och kände igen det coola lövet. Och hon fråga va fan ja sysslar med.
Skit i det du, jävla hora sa jag.
Sen blev massa skit efter för mig.
Senast redigerad av jenniferrules 2022-08-07 kl. 07:18.
Citera
2022-08-07, 09:19
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Under 50 gram cannabis brukar anses vara ringa narkotikabrott, mellan 50 gram - 2.5 kg bedöms oftast som narkotikabrott av normalgraden.

Det är skillnad på innehav och framställning.
En odling ses sannolikt som ett brott av normal graden och inte ringa.
https://lawline.se/answers/vad-ar-straffet-for-att-odla-cannabis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in