2022-08-06, 16:47
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Jag odlar 5st cannabisplantor samtidigt och skördar efter 3-4 månader så per år så producerar jag ungefär 750g färdig marijuana. 100% av drogen konsumeras av min dotter. Jag köper jord, växtnäring och frön från svenska, legitima och lagliga återförsäljare.

Om en närstående skulle kontakta polisen och berätta att en i deras släkt odlar denna mängd hemma, skulle polisen åka på ett sådant tips och är det garanterat fängelse för mig då? Jag kommer såklart ta på mig brottet men jag vill inte hamna i fängelse.

Jag är ostraffad.
Citera
2022-08-06, 16:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Handlar inte om antal utan om den totala vikten ovan jord, stammar och allt.
Citera
2022-08-06, 16:52
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Handlar inte om antal utan om den totala vikten ovan jord, stammar och allt.
Så fem fullvuxna blommor som innehåller en mängd vätska, det lär väl bli några kilon? Låter ju som en enkelbiljett till finkan det.
Citera
2022-08-06, 16:53
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag visste inte att det var lagligt att ha sådana plantor hemma? Stämmer det, så ska jag försöka odla två, tre stycken.
Citera
2022-08-06, 16:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så fem fullvuxna blommor som innehåller en mängd vätska, det lär väl bli några kilon? Låter ju som en enkelbiljett till finkan det.

Tror en domare inte dömer vikten likt färdig haschkaka, men det drar iväg ganska snabbt.

Mellan tummen och pekfingret blir det böter eller 2 månader för tilltaget.
Citera
2022-08-06, 16:56
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:

Det är allt ovan jord i torkad form som räknas.
Citera
2022-08-06, 16:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag visste inte att det var lagligt att ha sådana plantor hemma? Stämmer det, så ska jag försöka odla två, tre stycken.

Jag tror att det TS syftar på är att man kan dömas till annat än fängelse när man begår brott.
Citera
2022-08-06, 16:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Tror en domare inte dömer vikten likt färdig haschkaka, men det drar iväg ganska snabbt.

Undvik att ha våg och zipp-påsar hemma.
Typiska saker som ger hårdare straff.
Citera
2022-08-06, 16:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Under 50 gram cannabis brukar anses vara ringa narkotikabrott, mellan 50 gram - 2.5 kg bedöms oftast som narkotikabrott av normalgraden.
Citera
2022-08-06, 17:04
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror att det TS syftar på är att man kan dömas till annat än fängelse när man begår brott.

Ah.. tack. Ja, det är nog som du säger. Kanske är det på gång att man liberaliserar lite ju vad gäller cannabis, enligt debatten. Men sedan kanske man har sagt så länge. För mig med artros skulle det kanske kunna fungera som smärtlindring.
Citera
2022-08-06, 17:26
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:

Tack!
Citera
2022-08-06, 18:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag odlar 5st cannabisplantor samtidigt och skördar efter 3-4 månader så per år så producerar jag ungefär 750g färdig marijuana. 100% av drogen konsumeras av min dotter. Jag köper jord, växtnäring och frön från svenska, legitima och lagliga återförsäljare.

Om en närstående skulle kontakta polisen och berätta att en i deras släkt odlar denna mängd hemma, skulle polisen åka på ett sådant tips och är det garanterat fängelse för mig då? Jag kommer såklart ta på mig brottet men jag vill inte hamna i fängelse.

Jag är ostraffad.

Odlare å knarklangare till din dotter.
Du är nu hedersmedlem som årets sämsta å värdelös farsa.

Blir i alla fall besök på kåken om du åker dit å jag håller tummarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in