2022-08-06, 08:27
Bannlyst
Det här är signifikant:

TV4 Nyheterna rapporterar att det finns delade meningar om vad som händer vid kärnkraftverket i Zaporizjzja. Man håller sig alltså inte endast till Kievs version. Dessutom rapporteras det om Amnestys rapport om Kievs krigsbrott. Är det den första TV-kanal att göra det?

Intressant!

Alltså, jag har inte särskilt stort förtroende för Amnesty måste jag säga och man kan hävda att krig är krig och det finns inga där civila inte kommer i kläm. Men även om Amnesty nu nämner att ryssarna kan ha bombat civila utan urskillning så handlar rapporten om att man har placerat militära resurser och personal i eller nära civila strukturer även om uppenbara alternativ har funnits. Och att det är ett mönster. Det framkommer också att det bara är ukrainska armén som är skyldig till detta beteendet.

Det är hårda ord från en organisation som är ökänd för sin russofobi och Putinkritik.

Varför kommer detta nu? Här i NYT slänger man in detta i en artikel om Pelosis besök i Taiwan:
/.../The timing could not be worse. Dear reader: The Ukraine war is not over. And privately, U.S. officials are a lot more concerned about Ukraine’s leadership than they are letting on. There is deep mistrust between the White House and President Volodymyr Zelensky of Ukraine — considerably more than has been reported.
https://www.nytimes.com/2022/08/01/opinion/nancy-pelosi-taiwan-china.html

Nu har FN blivit inkopplade på bombningen av fängelset med POW:s i Olenivka. Jag tror faktiskt att man kommer att fastställa att Ukraina är den skyldiga parten.

Sammantaget, jag tror att Zelenskys dagar är räknade och att han snart kommer att avlägsnas från presidentämbetet. Inte nog med det! Jag tror att han kommer att bli utsedd som syndabock och ensamt ansvarig för misslyckandet i Ukraina. Allt kommer att läggas på honom.

Det är därför vi ser saker som Amnestys rapport och ändrat tonläge i media.

Dock tror jag inte att han kommer att undanröjas. Han är fortfarande värd mer levande både för USA och Ryssland. Han bör dock hålla sig borta från kvarvarande Azov-medlemmar. Rykten går att de har börjat betvivla presidentens ord kring fängelseattacken.
Citera
2022-08-06, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ett politiskt skifte på gång i Tyskland till att bli mer pro kärnkraftverk. Sen vad det leder till får vi se.

Miljömupparna i EU har säkerligen infekterats av RyZZar så bra att deras inflytande minskar.

Det kan ju få ryssarna att spränga kärnkraftverk i Ukraina för visa hur farliga de är.
Citera
2022-08-06, 08:30
Medlem
Verkar som ryssen nu är så desperat att han inte ens skonar Europas största kärnkraftverk. Vad händer vid en direktträff måntro.
Börjar faktiskt tro att fattiga efterblivna Ryssland är självmordsbenägen som nation. För med ryssen kommer krig och kaos den saken har ju Kreml nu bevisat gång på gång. Nu vill ju t.om Kreml leka krig mot Taiwan, det finns ingen hejd på lusten att kriga , mörda civila och rasera dom civiliserade stater som vanstyrda Ryssland aldrig verkar komma ifatt.
Tack och lov att vi ligger redan under Natos och enskilda Natoländers beskydd om den ryska illaluktande varbölden skulle spricka i västlig riktning. Fast med tanke på att man ju inte klarar av det demokratiska Ukraina utan att åsamkas enorma förluster hela tiden så lär ryssen inte klara ett stark välutrustat och motiverat Finland och ett Sverige som nu följer varje rörelse som ryssen gör i vår närområde.

Putin står nu med brallorna nere och verkar förvirrad. Funderar kanske på var han skall starta nästa krig så han kan säkra sig kvar vid makten. Det är def. ingen vacker syn som skådas.

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-06, 08:33
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Läget är värre än så grabben!

Nu börjar de andra rösterna använda rätt tempus:

Ukraina har förlorat!:

SCOTT RITTER: Who Is Winning the War in Ukraine?
https://youtu.be/ZQiHI7omsjk via @YouTube

Alltid kul att höra Scott Ritter! Ryssland vinner, eller egentligen har de redan vunnit, säger han. Det börjar sjunka in även i Väst att Ukraina inte kan vinna det här. De har ju dessutom skämt ut sig i och med Amnestys avslöjande rapport. Väst tystar ned detta också, men i mina ögon gör det bara saken värre. Väst visar ju att de accepterar Ukrainas krigsbrott!!!

Väst bryter avtal, överenskommelser och bryter mot Internationell rätt. Vi behöver byta ut våra politiker!
Citera
2022-08-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Alltid kul att höra Scott Ritter! Ryssland vinner, eller egentligen har de redan vunnit, säger han. Det börjar sjunka in även i Väst att Ukraina inte kan vinna det här. De har ju dessutom skämt ut sig i och med Amnestys avslöjande rapport. Väst tystar ned detta också, men i mina ögon gör det bara saken värre. Väst visar ju att de accepterar Ukrainas krigsbrott!!!

Väst bryter avtal, överenskommelser och bryter mot Internationell rätt. Vi behöver byta ut våra politiker!

Härligt tvärtomspråk så här på morgonkvisten.
Du har ju alltid accepterat Rysslands krigsbrott så varför är du så upprörd nu?
Citera
2022-08-06, 08:39
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kan ju få ryssarna att spränga kärnkraftverk i Ukraina för visa hur farliga de är.

Som Tjernobyl.... Den olyckan sabbade rejält för kärnkraften.
Citera
2022-08-06, 08:41
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Borde va barnsligt enkelt att avslöja trollfabriker nu med Ukraina kriget. Här på Flashback lyser de som ammunitionsdepåer mot en mörk natthimmel 😂
Ja men här handlar det mer om nyttiga idioter. Typ foliehattar och incels.

Jag kan bara se några få riktiga betalda rysstroll.
Citera
2022-08-06, 08:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Attackerna i Serhiivka, som ska ha utförts med sjömålsrobotar, ägde rum strax före klockan 01:00 den 1 juli och skadade minst 35 människor. För fem av dem är tillståndet fortfarande allvarligt, vilket innebär att dödssiffran kan komma att stiga.

– De här kraftfulla vapnen är utformade för att förstöra krigsfartyg. Att avfyra dem mot bostadsområden är extremt hänsynslöst, säger Donatella Rovera, senior rådgivare för Amnesty Internationals Crisis Response Team.*
– Den här attacken är ännu ett exempel på hur den ryska militären fortsätter att orsaka onödig död och förstörelse helt utan respekt för civila liv i Ukraina. Alla som bär ansvar för sådana krigsbrott måste ställas till svars för sina handlingar.*

Amnesty besökte platserna i Serhiivka där attackerna ägde rum och hittade inga bevis för att ukrainska soldater, vapen eller andra legitima militära mål skulle ha funnits i närheten. Amnesty har också granskat satellitbilder som inte visar på någon militär aktivitet i området före attackerna.

Ryssland fortsätter att bomba områden där det inte fanns någon ukrainsk militär aktivitet.
Hur försvarar ni ryssälskare denna handling?
*
https://www.amnesty.se/aktuellt/civila-dodade-i-hansynslos-rysk-attack-pa-flerfamiljshus-och-badort-i-ukrainska-serhiivka/
Som jag skrev ovan: Krigsbrott skall inte tillåtas, oavsett vem som är skyldig. Men Väst döljer sina egna krigsbrott och Ukrainas.
Citera
2022-08-06, 08:44
Medlem
Kiddieoxos avatar
https://ukrainetoday.org/2022/08/05/ukrainian-aviation-inflicted-the-most-massive-blow-on-the-russians-in-the-kherson-region-arestovich/

Ukraina använder sitt flyg och deras plan störtar inte.
Citera
2022-08-06, 08:47
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det här är signifikant:

TV4 Nyheterna rapporterar att det finns delade meningar om vad som händer vid kärnkraftverket i Zaporizjzja. Man håller sig alltså inte endast till Kievs version. Dessutom rapporteras det om Amnestys rapport om Kievs krigsbrott. Är det den första TV-kanal att göra det?

Intressant!

Alltså, jag har inte särskilt stort förtroende för Amnesty måste jag säga och man kan hävda att krig är krig och det finns inga där civila inte kommer i kläm. Men även om Amnesty nu nämner att ryssarna kan ha bombat civila utan urskillning så handlar rapporten om att man har placerat militära resurser och personal i eller nära civila strukturer även om uppenbara alternativ har funnits. Och att det är ett mönster. Det framkommer också att det bara är ukrainska armén som är skyldig till detta beteendet.

Det är hårda ord från en organisation som är ökänd för sin russofobi och Putinkritik.

Varför kommer detta nu? Här i NYT slänger man in detta i en artikel om Pelosis besök i Taiwan:
/.../The timing could not be worse. Dear reader: The Ukraine war is not over. And privately, U.S. officials are a lot more concerned about Ukraine’s leadership than they are letting on. There is deep mistrust between the White House and President Volodymyr Zelensky of Ukraine — considerably more than has been reported.
https://www.nytimes.com/2022/08/01/opinion/nancy-pelosi-taiwan-china.html

Nu har FN blivit inkopplade på bombningen av fängelset med POW:s i Olenivka. Jag tror faktiskt att man kommer att fastställa att Ukraina är den skyldiga parten.

Sammantaget, jag tror att Zelenskys dagar är räknade och att han snart kommer att avlägsnas från presidentämbetet. Inte nog med det! Jag tror att han kommer att bli utsedd som syndabock och ensamt ansvarig för misslyckandet i Ukraina. Allt kommer att läggas på honom.

Det är därför vi ser saker som Amnestys rapport och ändrat tonläge i media.

Dock tror jag inte att han kommer att undanröjas. Han är fortfarande värd mer levande både för USA och Ryssland. Han bör dock hålla sig borta från kvarvarande Azov-medlemmar. Rykten går att de har börjat betvivla presidentens ord kring fängelseattacken.
Bara idioter kan lasta det som sker på Ukraina!

Idioter som du verkar inte förstå att det är Ryssland som är ansvarig för kriget och det som händer tack vare det!

Hur jävla blåst är du?

Du sitter här 24/7 och hittar på massa skit och fantasierar om att Zelensky har kastat in handduken mm och dessutom nekar till vad du säger!

Satan vilken idiot du är!
Citera
2022-08-06, 08:55
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som ryssen nu är så desperat att han inte ens skonar Europas största kärnkraftverk. Vad händer vid en direktträff måntro.
Börjar faktiskt tro att fattiga efterblivna Ryssland är självmordsbenägen som nation. För med ryssen kommer krig och kaos den saken har ju Kreml nu bevisat gång på gång. Nu vill ju t.om Kreml leka krig mot Taiwan, det finns ingen hejd på lusten att kriga , mörda civila och rasera dom civiliserade stater som vanstyrda Ryssland aldrig verkar komma ifatt.
Tack och lov att vi ligger redan under Natos och enskilda Natoländers beskydd om den ryska illaluktande varbölden skulle spricka i västlig riktning. Fast med tanke på att man ju inte klarar av det demokratiska Ukraina utan att åsamkas enorma förluster hela tiden så lär ryssen inte klara ett stark välutrustat och motiverat Finland och ett Sverige som nu följer varje rörelse som ryssen gör i vår närområde.

Putin står nu med brallorna nere och verkar förvirrad. Funderar kanske på var han skall starta nästa krig så han kan säkra sig kvar vid makten. Det är def. ingen vacker syn som skådas.

Slava Ukraini!
Ryzzen är ju uppenbart i panik just nu!

Inget går deras väg och landet är på väg mot total kollaps!

Befolkningen kommer snart att vakna och förhoppningsvis sätta stopp för detta vansinne!
Citera
2022-08-06, 08:57
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina gör flyganfall i Kherson nu, hela vägen till västra stranden av Dnipr-floden. Det betyder att Ukraina slagit ut det ryska luftvärnet i det området.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1555634894805639168

Ja, de slog ju ut lite s-300 o radar igår som förberedelse... HIMARS hjälper bra för att kunna få luftherravälde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in