2022-08-05, 22:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Det finns konspirationsteoretiker som tror att någon annan utförde mordet och NB blev felaktigt dömd. Nu har jag ingen koll på Conny Andersson eller vilka kretsar han figurerar i men han behöver inte ha insyn i fallet bara för att han är fd polis. Konspirationssverige är full av före detta det-ena-och-det-andra som sen intervjuas av anti globalistyoutubare.

Nu har jag redan outat mina fördomar men håller med om att ifall någon har fakta i frågan får dom gärna dela med sig.

Du vet att det finns ganska omfattande teknisk bevisning? I stort sett omöjligt att fejka det om man inte har planerat mordet under en väldigt lång tid och är så bra att man kan göra det så att ingen fattar misstanke.
Citera
2022-08-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Lisa Holms pappa var yrkesmilitär med hyfsat hög rang.
Jag gläds med den rättvisa som nu skipats....
Ni som inte har korsdrag mellan öronen fattar Ni andra kan somna om.
Han var väl mekaniker (med militär grad)?
Citera
2022-08-05, 22:53
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Ja det var han.
Citera
2022-08-05, 22:55
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Har sett en intervju på nätet från mars i år med f d polisen Conny Andersson (driver nu en tracker-skola) som hävdar att en utländsk säkerhetstjänst mördade Lisa Holm och att Nerijus Bilevicius blev syndabock.

Frågan är väl hur de skulle ha lyckats göra Bilevicius till syndabock. Det borde dels ha krävts förberedelser för att få tag i DNA och dels krävts att man hållit koll på var Bilevicius höll hus vid tiden för mordet. Tycker detta verkar komplicerat. All komplexitet vid ett brott ökar risken för att man skall lämna spår som visar att allt inte gått rätt till. Sedan har vi också frågan om poängen med att mörda dottern till en MUST-officer. Varför välja denna typ av skrämseltaktik? Jag utgår ifrån att ingen påstår att Lisa Holms pappa var någon speciellt central figur och att det bara var fråga om att skrämmas. Men vem skulle man skrämma? Sveriges regering och riksdag som kontrollerar MUST? Och varför välja dottern till en enskild tjänsteman på MUST? Den som vill får gärna försöka övertyga mig om att Bilevicius var en syndabock och att en utländsk säkerhetstjänst är skyldig. Den som vill får gärna posta argument för att övertyga mig i den här tråden.

(Jag antar också att de som hävdar att Bilevicius var oskyldig också hävdar att mordet på honom i fängelset i Litauen skedde på order av den utländska säkerhetstjänsten. Den biten får eventuella svarare också gärna beröra om de har några argument.)

Indian-Conny är en jävla skojare. Du kan ju kolla hans och Whittes jävla konspirationsdynga på tuben.
Citera
2022-08-05, 23:04
Avslutad
Ja, han är ju borta nu iallafall.
Är väl bra.
Citera
2022-08-05, 23:14
Medlem
FarstaSplitters avatar
Fallet Lisa Holm har förföljt mig.
Har kommit på mig med att tänka på det många gånger genom åren.
Hade hoppats på att NB fick sitta livet ut i litauiskt fängelse. Han kom undan lite för lindrigt på detta sätt kan jag tycka.
Citera
2022-08-06, 00:18
Medlem
K0SKESHs avatar
Eftersom den andra tråden är låst så undrar jag om någon kan länka till en sammanfattning av mordet på lisa.
Vad gjorde kräket mot henne, vad var hans avsikt? Har man fått ta del av hela allting i från utredningen och rättegång? Ej följt händelsen då det skedde, och med tanke på alla sjuka mord som uppstår dagligen i Svea rike, så är det lätt hänt att man förtränger vissa händelser. Tack på förhand till den / dom som kan ge svar på mina frågor.
Citera
2022-08-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det var han.

Han va en SOG.
Översätt mekaniker till Amerikanskt slang.
Citera
2022-08-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Fallet Lisa Holm har förföljt mig.
Har kommit på mig med att tänka på det många gånger genom åren.
Hade hoppats på att NB fick sitta livet ut i litauiskt fängelse. Han kom undan lite för lindrigt på detta sätt kan jag tycka.

A en rostig kniv i halsen är inget
Citera
2022-08-06, 01:00
Medlem
kiavu-aris avatar
Vad glad man blir när man läser detta. Äntligen lite bra nyheter!
Citera
2022-08-06, 01:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han va en SOG.
Översätt mekaniker till Amerikanskt slang.
Han var mekaniker i Karlsborg, där SOG har sin bas.
Citera
2022-08-06, 01:01
Medlem
" länka till en sammanfattning av mordet på lisa"

Slöfock. Det finns hur mycket material som helst i starten av den andra tråden. Hur mycket som funkar är oklart, men det finns i a f mycket material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in