2022-08-05, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-08-05, 03:31 länk
Pudelfrillan

Din inbillade föreställning frångår mitt sätt att tänka!

GN hade en emotionell anknytning till Eva, någon form av oenighet eller provokation.

Mordet var impulsivt och ogenomtänkt, ett spontant infall då tillfället gavs.

GN tog definitivt inte miste på systrarna Söderström.

Det kan ju bara GN veta.
Varför skulle han mörda Eva om han nu var kär i henne.

Nej GN och Eva bråkade troligen om en bagatell, tex att BÅ stannar utanför hans hus och släpper av Laban och Eva, Laban sprang fritt omkring något som GN kanske inte gillade.

Om GN var påverkad av en psykos/droger så kanske det slog slint och han tog cykeln och gensköt Eva i Långbacken, dom skulle minsann inte stanna till utanför hans hus om dom inte hade ärenden dit.

Det här kanske kan vara en förklaring: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156410600114081&set=pb.547504080. -2207520000..&type=3

GN ertappade Eva och BÅ att parkera på fel plats.
BÅ kör vidare, Eva blir jagad.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-05 kl. 14:35.
Citera
2022-08-05, 15:21
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Varför skulle han mörda Eva om han nu var kär i henne.
Emotionell anknytning kan exempelvis likställas med känslomässiga tillstånd som t.ex. glädje, sorg, rädsla, ilska, skam, skuld, avsky och kärlek.

Oenighet eller provokation är ingenting som JAG likställer med det känslomässiga tillståndet kärlek, att vara kär i någon.

Hur DU fungerar emotionellt vet nog bara din mamma.
Citera
2022-08-05, 15:36
Medlem
Gronalampan94s avatar
Vad heter BÅ i efternamn? Det finns ju en möjlighet att hon gjort någon iakttagelse då hon släppte av Eva...
Citera
2022-08-05, 15:40
Medlem
Gronalampan94s avatar
Går det inte att få tag på FUP:en? Någon i tråden lär väl känna en gammal polis i Kramfors
Citera
2022-08-05, 15:52
Medlem
Gronalampan94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag minns hur jag bodde på Helgumsgatan och gick på AMU på den tiden och kom tillbaka till Kramfors efter att varit uppe i Junsele den helgen och hela pulvercity var som förbytt. Jag har sedan några år haft en egen misstänkt tack vare iaktagelser jag gjorde flera år innan som egentligen inte har med fallet i sig att göra.

Vem är det som du misstänker? Har du tipsat polisen?
Citera
2022-08-05, 15:56
Avslutad
Själv tror jag kopplingen till mordet handlar om droger, som med alla andra mord i detta landet!
GN var kanske den som fixade droger till Flax och Snigge och dom övriga i gänget.

Flax var ihop med Anneli.

Så frågan är hur ren var Anneli på den tiden, inte så värst om man ska tro Handfatstrallaren.
Dessutom var ju hennes föräldrar suputar.

Om Eva fick reda på att GN langade droger till Flax och dom övriga hade det inte sett bra ut för familjen N.

Förgör du mig förgör jag dig.
Om Eva avslöjar drogerna så måste hon förgöras.
Citera
2022-08-05, 16:30
Medlem
Gronalampan94s avatar
GN verkar älska hundar. Varför skulle han ha dödat Laban?
Citera
2022-08-05, 16:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudelfrillan

GN hade en emotionell anknytning till Eva, någon form av oenighet eller provokation.

Det är väl snarare en inbillad föreställning från din sida att GN hade någon form oenighet eller provokation med Eva trots att hon hade flyttat från stan för flera år sedan.

Men du VET alltså att GN var ute efter Eva?
Du påstår även att det fanns en "oenighet" dom emellan, var det så eller spekulerar du bara?

Går du an så här tvärsäkert utgår jag från att du vet mer än vad du vill ge sken av. Men sitter du bara och gissar vore det klädsamt om du taggade ner lite.

Eftersom jag till skillnad från dig INTE VET något med säkerhet så lämnar jag öppet för att GN i ett påverkat/psykotiskt tillstånd kan ha tagit fel på person men du sätter dig på tvären till 110%?

En sak verkar vi dock vara överens om och det är att GN är mördaren. Råder det några som helst tvivel om detta hos dig?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-05 kl. 17:17.
Citera
2022-08-05, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gronalampan94
GN verkar älska hundar. Varför skulle han ha dödat Laban?

För att Laban gick förbi GNs hus varje dag. Han kunde ju inte riskera att Laban skulle skälla på GN varje gång dom gick förbi. Dessutom var nog risken för stor att låta Laban vara lös.

En okänd mördare hade inte brytt sig om Laban. Även Mr P kan ha haft anledning att döda Laban om han mördade Eva.
Citera
2022-08-05, 17:22
Avslutad
Citat:
Pudelfrillan

Eva kan dock mycket väl ha sagt något som fick GN ur balans, och att han hade en pågående drogpsykos där minsta lilla motsägelse blev en tändvätska. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156410600114081&set=pb.547504080. -2207520000..&type=3

Han skriver ju detta själv: Alla krig beror på detta eller hämdaspekten som insmyger sig som en mördare i händelser eftersom vreden är kopplad att genomföra vedergällning. Exempel. Du parkerar din bil på fel plats. Du blir ertappad. Då startar vreden om det samtidigt är ett stresspåslag förorsakat av tidens tickande gentemot dig/ din familj.

GN kanske kände att han ägde rätten att bevaka dom bilar som passerade hans hus i uppdraget som Gudfadern.
Citera
2022-08-05, 17:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Själv tror jag kopplingen till mordet handlar om droger, som med alla andra mord i detta landet!
GN var kanske den som fixade droger till Flax och Snigge och dom övriga i gänget.

Flax var ihop med Anneli.

Så frågan är hur ren var Anneli på den tiden, inte så värst om man ska tro Handfatstrallaren.
Dessutom var ju hennes föräldrar suputar.

Om Eva fick reda på att GN langade droger till Flax och dom övriga hade det inte sett bra ut för familjen N.

Förgör du mig förgör jag dig.
Om Eva avslöjar drogerna så måste hon förgöras.

Lägg ner alla spekulationer och ifrågasätt inte Handfatstrallaren för han har 100%-ig koll på det här mordet och dom bakomliggande orsakerna.

Dags för Moderator att låsa tråden?
Citera
2022-08-05, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lägg ner alla spekulationer och ifrågasätt inte Handfatstrallaren för han har 100%-ig koll på det här mordet och dom bakomliggande orsakerna.

Dags för Moderator att låsa tråden?

Endast mördaren kan ha 100% koll.

Dom 2 hetaste kandidaterna får ändå anses som

1. GN
2. Mr P

3. Dom båda tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem