2022-08-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag menar att 99.500 av 100.000 personer i Rättvik förmodligen inte gjorde sig skyldiga något brott överhuvudtaget.

Att fokus bör ligga på dom eftersom det är så vi håller samhällsdebatten i det här landet och sen som vanligt istället prata om enskilda individer.

Sen menar jag att man kan anlägga samma förstående och självransakande attityd till dom här ungarnas ungdomskultur som man gör när alla andra ungar gör kaoz och samhället skjuter till med resurser.

När i den Svenska samhällsdebatten har någon uttryckt sig på det sätt du gör och så som du generaliserar Svenska ungdomar fast om invandrare?
Jag och även polisen har hela tiden pratat om den sk svansen, inte om "Svenska ungdomar" eller alla 100 000 (?) som besöker Rättvik. Sen att du uppskattar att ca 500 av besökarna i Rättvik har begått brott får stå för dig.
Citera
2022-08-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
https://www.aftonbladet.se/a/ALjjyn

Första gången jag läst om att Polisen går ut med en varning om att man skall undvika en viss ort efter en viss tidpunkt.

Finns det fler orter än Rättvik efter 23:00 som man bör undvika?

Tillägg: Läste en gång till - uppmaningen riktade sig till vårdnadshavare för minderåriga att de skulle se till att hålla de under 15 år inne efter 23:00.

Sorry - papperskorgen OK!
Är nog förmodligen inget större fel på de bilburna…
Antagligen är pengarna till polisen slut för att de i detta skattegynnad land har gått till mutor till den nya ickearbetande adeln d.v.s valboskapet.
De skulle aldrig våga föreslå utegångsförbud i Rinkeby.
Citera
2022-08-05, 13:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Rätta mig om jag har fel men är det inte helt jävla stendött i Rättvik absolut största delen av året? Fattar inte att folk som bor där klagar på att det är stökigt några få dagar. Kan man inte åka till typ Mallorca denna vecka om man hatar EPA-dunk så jävla mycket?

Sen drar väl detta event in FETT med stålar till bygden? Den lokala pizzerian måste ju sälja mer under dessa dar än under resten av året.
Citera
2022-08-05, 14:17
Medlem
Om man går på allmän statistik (9000 anmälda våldtäker per år) och rådande feministiska doktrin att endast ca 15 % av våldtäkter anmäls, ja då har vi ungefär 165 våldtäkter om dagen i Sverige. Vad gör just dessa våldtäkter så speciella att man måste ut med en varning som vanligtvis inte behövs trots att det sker 165 per dag runt om i landet varje dag?
Citera
2022-08-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Rätta mig om jag har fel men är det inte helt jävla stendött i Rättvik absolut största delen av året? Fattar inte att folk som bor där klagar på att det är stökigt några få dagar. Kan man inte åka till typ Mallorca denna vecka om man hatar EPA-dunk så jävla mycket?

Sen drar väl detta event in FETT med stålar till bygden? Den lokala pizzerian måste ju sälja mer under dessa dar än under resten av året.
Det är epa-dunk året om i Rättvik.
Citera
2022-08-05, 14:32
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Vad har du för belägg för att det förekommer mycket droger?
Nu blir det kanske lite ordmärkeri här men alkohol är ju en drog. Faktiskt en av de värsta.
Den tror jag vi kan vara överens om att den flödar på CCW.
Sen knarkar ungdomen rätt kraftigt i Sverige och de dras till såna här händelser.
T.ex. så har jag för mig att polisen sagt att Sverige är självförsörjande på cannabis. Rakt ur minnet dock så ingen jättetyngd i det.

Mvh
Citera
2022-08-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Det är epa-dunk året om i Rättvik.

Sedan förra sommaren är det en polisiär fråga eftersom det är straffbart att spela bilstereo på ett sätt som stör, så det är väl mer en fråga för samhället om man anser att det är en problematik som bör prioriteras.

Sen verkar ni i bygden inte vara helt överens. Det är inte så att du har blivit lite till åren och fått för höga krav på vad som är rimligt att utstå i en citykärna?

Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
EPA-ungdomarna är lugnare och fokuserar mer på att bli fulla och ha skoj.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-05 kl. 15:29.
Citera
2022-08-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Om man går på allmän statistik (9000 anmälda våldtäker per år) och rådande feministiska doktrin att endast ca 15 % av våldtäkter anmäls, ja då har vi ungefär 165 våldtäkter om dagen i Sverige. Vad gör just dessa våldtäkter så speciella att man måste ut med en varning som vanligtvis inte behövs trots att det sker 165 per dag runt om i landet varje dag?

Exakt. Och håller man sig dessutom till förutsättningar där risken för våldtäkt är stor dvs där många är påverkade, den tid på året många är utomhus och där många människor samlas på samma ställe skulle det inte förvåna mig om två våldtäkter på 100.000 besökare under en vecka rent av faller under snittet.

Så många fulla människor och så fulla som dom påstås vara här kommer väl inte ens Stockholm, Göteborg och Malmö upp i tillsammans.
Citera
2022-08-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nu blir det kanske lite ordmärkeri här men alkohol är ju en drog. Faktiskt en av de värsta.
Den tror jag vi kan vara överens om att den flödar på CCW.
Sen knarkar ungdomen rätt kraftigt i Sverige och de dras till såna här händelser.
T.ex. så har jag för mig att polisen sagt att Sverige är självförsörjande på cannabis. Rakt ur minnet dock så ingen jättetyngd i det.

Mvh

Absolut men där får man också titta på antalet narkomaner i riket och jämföra dom siffrorna mot antalet raggare som är narkomaner, för att kunna peka ut gruppen raggare som en grupp där "droger flödar"
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-05 kl. 15:18.
Citera
2022-08-05, 15:22
Medlem
Citat:

Nu ser ju upplägget lite annorlunda ut där men förr om åren när Västerås fortfarande var kul och dominanten gjordes det en undersökning och där var näringslivet klart positiva och till slut även allmänheten.
Citera
2022-08-05, 15:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nu ser ju upplägget lite annorlunda ut där men förr om åren när Västerås fortfarande var kul och dominanten gjordes det en undersökning och där var näringslivet klart positiva och till slut även allmänheten.

Då Västerås är en av Sveriges tråkigaste städer är det klart att dessa event livar upp!
Citera
2022-08-05, 15:32
Medlem
Citat:
Då Västerås är en av Sveriges tråkigaste städer är det klart att dessa event livar upp!

Ja och nu får dom nog flytta till Rättvik för nu är det nästan lika tråkigt där året om.

Jag kan tänka mig att många saknar Power Big Meets storhetstid.

Och det är också en förklaring till att trycket på Rättvik ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in