2022-08-05, 13:28
  #194341
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Sanktioner mot ett land somm producerar 95% av jordens jordartsmetaller som behövs i all avancerad elektronik. Slutar kina sälja jordartsmetaller då är vi tillbaka till 60-talets nivå innom 2år.

Kina kollapsar innan.
Citera
2022-08-05, 13:28
  #194342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jodå, det förstår man.

Man varifrån ska industrin köpa sin teknologi ifrån? Det finns inga industrier i Ryssland som tillverkar högteknologisk fabriksutrustning. De har inte kunnande att tillverka en sådan industri själva.

Det är liksom inte inte så konstigt när Ryssland ligger på 45:e plats, strax efter Vietnam över världens mest innovativa länder.
https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2021_exec.pdf#page=6

Ooooch vart köper Sverige sin teknologi ifrån? 🧐

Nääämen, titta hääär.. en snabb googling:

Citat:
Countries With the Highest Technological Expertise
1:Japan
2:South Korea
3:China
4:United States
5:Germany
6:Russia
7:United Kingdom
8:Singapore
9:Israel
10:Switzerland

Hur kommer det sig att Sverige är inte ens med på listan? 😂
Citera
2022-08-05, 13:30
  #194343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det gör det säkert, frågan är bara till vad?

Vi pratar alltså om att investera i landet.

Var det något som var oklart alltså? 🧐
Citera
2022-08-05, 13:30
  #194344
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ooooch vart köper Sverige sin teknologi ifrån? 🧐

Nääämen, titta hääär.. en snabb googling:



Hur kommer det sig att Sverige är inte ens med på listan? 😂
Byter du lite fokus nu igen.

Det är skillnad på innovation och högteknologisk tillverkning.

Kan du vidarebefordra länken på den listan är du snäll?
Citera
2022-08-05, 13:30
  #194345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Så du förstår alltså inte att Rubel inne i landet funkar alldeles utmärkt att använda? 😂

Jääävla vilka ekonomer ni är.
Vad ska man köpa för de pengarna?
Och vad ska man ha budgetöverskottet till?
Citera
2022-08-05, 13:31
  #194346
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Det är liksom inte inte så konstigt när Ryssland ligger på 45:e plats, strax efter Vietnam över världens mest innovativa länder.
https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2021_exec.pdf#page=6

Och troligen blir det värre, i.o.m den braindrain som skedde i början av kriget.
Citera
2022-08-05, 13:31
  #194347
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ooooch vart köper Sverige sin teknologi ifrån? 🧐

Nääämen, titta hääär.. en snabb googling:



Hur kommer det sig att Sverige är inte ens med på listan? 😂
Roligt att det bara är västländer eller västallierade länder på din lista förutom Kina och Ruski.
Citera
2022-08-05, 13:32
  #194348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Vi pratar alltså om att investera i landet.

Var det något som var oklart alltså? 🧐

Vad är det du inte begriper?
Vad ska du investera i om det inte finns något att inhandla för dina rubel?
Citera
2022-08-05, 13:32
  #194349
Medlem
donald12s avatar
Komiskt att ryZZen lägger sig i Azerbaijanis speciella operation i Nagorno-Karabakh. Det är väl Azerbajdzjans fulla rätt att försvara deras minoritet? Bara för Azerbajdzjan att göra ett fejkval där så är saken klar?


Russia calls for 'restraint' as fighting between Armenia and Azerbaijan breaks out again

What is Russia saying?
Russia has accused Azerbaijan of breaking the ceasefire and vowed to stabilise the situation.

"The ceasefire regime was violated by the armed forces of Azerbaijan around the Saribaba height," Russia's Defence Ministry said in a statement. "The command of the Russian peacekeeping force, with representatives of Azerbaijan and Armenia, are taking measures to stabilise the situation."
Citera
2022-08-05, 13:33
  #194350
Medlem
blagyltas avatar
"Ukraina påstår att de försvarar sitt land och då måste de ju försvara sitt folk. För vad är landet utan dess folk?"

Sättet att "försvara" folket i den halvan av landet regimen beskriver som "kackerlackor" och "untermenschen " är ju intressant med tanke på att öppet nazistiska döds skvadroner som Azov och Privy sektor osv stått för "försvaret" i dessa regioner sedan kriget började 2014 och sedan dess urskilliningslöst dag och natt terroriserat dem och mördat 14.000 civila medan regimen själva, ivrigt påhejade och beordrade av USA, vägrade genomföra Minsk avtalet och till slut gick så långt att man hotade Ryssland med kärnvapen. (Biologiska vapen hade man ju redan bevisligen som victoria Nuland erkänt och man hade också testat dem på "kackerlackorna").

Detta är alltså kvalificerat skitsnack. Södra halvan av landet vägrade acceptera en nazistregim som aldrig kommit till makten i fria val om de inte tillsattes av USA i en statskupp vilket också skedde. Detta ledde bl.a till nazist massakern på 49 demonstranter i Odessa som levande brändes ihjäl i fackföreningshuset, de som hoppade ut från eldhavet blev ihjälslagna av regimen lössläppta kriminella nazister och indokrinerade nazistiska tonåringar som skanderade "slava ukraini" medans de klubbade ihjäl offren. Många sådana massakrer skedde.

Det var för att förhindra regionen från att någonsin göra uppror mot regimen igen, som de alltså tillsatte dessa "försvarare" dvs kriminella nazistiska galningar som Azov & Co som under 9 år haft ett fritt skäckvälde över människor de hatar över allt annat. Nu är det slut på det och de kommer att ställas inför rätta.

När väst vaknar upp från detta misslyckade krig mot Ryssland, rysshatet och sin återtripp till 30- talet kommer det att vara försent.
Citera
2022-08-05, 13:33
  #194351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och troligen blir det värre, i.o.m den braindrain som skedde i början av kriget.
Det är ett faktum, dessutom är Ryssland snart utan ingenjörer.
Citera
2022-08-05, 13:34
  #194352
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Varför lider ni av en sån extrem självskadebeteende? 🧐

Kanske dags att söka hjälp?

Självskadebeteende är att göra sig beroende av facister som ryZZar. Nä, ingen teknologi ska delas med regimer som kan skicka den vidare till ryzzland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in