2022-08-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag är väl medveten om att man avfärdar allt som kommer från ryssarna som tvärlögn, bl.a. på grund av erfarenheter av rysk maskirovka. Det jag skrev i mitt ursprungliga inlägg var att ryska uppgifter om att städer och byar som fallit nästan alltid är sanna, och att det dröjer innan ukrainska källor bekräftar. Att det dröjer innan ukrainska källor bekräftar har naturligtvis sin förklaring, liksom att ryssarna har varit får snabba ibland. Faktum kvarstår: Mariupol föll. Sievierodonetsk föll. Luhansk föll. Och så vidare.

Klart inte ryssarna ljuger om allt. Dock så föll Mauriupol 5 gånger enligt ryssarna.

Men det ryska samhället är så förljuget, så när kriget började, lyckades den ryska armeledningen och Putin inte bara operativt överraska Ukrainas trupper utan även sina egna trupper.

När det gäller uppgifter överhuvudtaget så är det bättre och vänta lite och se om det är sant eller inte. FOG of WAR heter det. Så även när någon sida vill tala sanning så kan det vara fel.
Citera
2022-08-05, 12:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Har jag aldrig sagt.

Däremot att han ligger illa till. Kanske borde han lyfta på luren och slå en pling till Putin och be om exfiltration.

Innan det är försent.
Vet du inte vad du skriver? Ska jag länka till ditt inlägg?
Citera
2022-08-05, 12:52
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Kina tar ju avstånd från Ryssland, har du inte fattat att Ryssland står utan dom?
Varför i helvete skulle Kina välja förlorad export till väst för Ryssland? Dom är inte efterblivna.
Ni har Nordkorea och Syrien, digga läget.

Vänta lite nu. Glöm inte Eritrea
Citera
2022-08-05, 12:53
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Kina tar ju avstånd från Ryssland, har du inte fattat att Ryssland står utan dom?
Varför i helvete skulle Kina välja förlorad export till väst för Ryssland? Dom är inte efterblivna.
Ni har Nordkorea och Syrien, digga läget.

Glöm inte Iran, en triad av skitnationer som inga andra länder vill beblanda sig med.
Citera
2022-08-05, 12:53
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/wgriwe/ukrainian_artillery_watches_the_russians_gather/

Ca 20 stycken rySSnsZZar som får betala priset för putlers blodtörst.

Hade de samlat gamla tvättmaskiner, mikrougnar, ett par tjock TV, VHs filmer i ruinen?

Ja sådana saker brukar snabbt dra till sig orcher.

Blir lite som Gollum och ringen.

Ser ett par gamla utslitna Adidasskor och blir "-My precious!" direkt.
Citera
2022-08-05, 12:54
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Jasså bara det eller?

Vilken tur att problemet är lättlöst bara man ger det lite tid. 😉

Hur står det till med elräkningen och värmen där hemma?

Till skillnad från i Ryssland så har jag både el, värme, rinnande vatten och avlopp. Tack för att du frågar.
Citera
2022-08-05, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vet du inte vad du skriver? Ska jag länka till ditt inlägg?
Gör det.
Citera
2022-08-05, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Till skillnad från i Ryssland så har jag både el, värme, rinnande vatten och avlopp. Tack för att du frågar.

Ja, och ett elpris som kommer att öka en faktor 100 till vintern. 100000 för el som före kriget kostade 500. Staten kommer att tvingas införa ett system där ägandet av villor övergår till staten när rikesvensson inte kan betala.
Citera
2022-08-05, 13:01
Medlem
Citat:
Lite synd att du snart kommer behöva lägga hela din lön på det bara.

Tycker du inte? 🤷‍♀️

Tror du på det själv?

Hatar du dig själv? Du drabbas ju också.
Citera
2022-08-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En video... gör ingen sommar, typ.

OK, grejen är att nästan ingen låter sig luras av någonting från den ryska sidan. Snarare precis tvärtom — allt ryskt emottas med den största skepsis, om inte rent hån. Det till trots visar det sig gång efter annan att ryska uppgifter om landvinningar är korrekta. En (1) video som utnyttjas i något syfte ändrar inte på det.

Men ett inlägg från en rysk propagandakanal på Telegram gör en sommar för dig? Går du på Nigeriabrev också?

Du pratade om Avdiivka igår. Det finns noll bevis på att ryssen har gjort framgång där.
Citera
2022-08-05, 13:05
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Har jag aldrig sagt.

Däremot att han ligger illa till. Kanske borde han lyfta på luren och slå en pling till Putin och be om exfiltration.

Innan det är försent.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Hej!

Är det ingen som känner som jag att kapitulationen är nära?!

Vilken dag som helst kommer Kiev kasta in handduken.

Känns som det går fort nu!.

Kul att få brallorna neddragna?
Citera
2022-08-05, 13:05
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Nääää, och vem fan bryr sig om fattiga eller hur?

Säger ju mycket om dig. 😉

Så du erkänner att du är en fattig ryss😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in