2022-08-05, 11:57
  #194257
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ryssland hade 40 miljarder USD i budgetöverskott jämfört med förra året, de lider inte

Det beror på att de inte omsätter pengarna i import. Vilket, i sin tur, innebär att de lider.
Citera
2022-08-05, 11:57
  #194258
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Fosforbomber får användas mot militära mål

Och klusterbomber är OK mot civila? Sorry, glömde att Ryssland är ett efterblivet mongolland.
Citera
2022-08-05, 11:59
  #194259
Medlem
Hur girig är Zelensky egentligen? Han är nu arg på EU för att dom inte ger han 80 miljarder kronor av dom!

Zelensky angered by lack of help from EU
Withholding €8 billion in financial aid is either “a crime or a mistake” by Brussels, the Ukrainian leader says
https://rt.com/russia/560269-zelensky-ukraine-europe-help/

Var tog alla andra miljarder från EU vägen som Zelensky fått senaste månaderna?
Citera
2022-08-05, 12:00
  #194260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Underbart.
Men det är lustigt att dom står och köar innan kedja efter kedja smäller igen, lyssnar man på rysstrollen härinne så hatar dom ju oss och vill inte ha något med väst att göra?
Varför vill dom ha våra produkter?

Ja det är märkligt för dom tillverkar ju så sjukt mycket bättre konsumtionsvaror själva i sina toppmoderna fabriker.
Citera
2022-08-05, 12:00
  #194261
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Underbart.
Men det är lustigt att dom står och köar innan kedja efter kedja smäller igen, lyssnar man på rysstrollen härinne så hatar dom ju oss och vill inte ha något med väst att göra?
Varför vill dom ha våra produkter?

Ja, men ryzzar säger ofta tvärtom så de menar troligen att de saknar prylar från väst o att kunna flyga till EU mm ;-) Lurigt med ryZZk "tvärtom retorik"
Citera
2022-08-05, 12:00
  #194262
Moderator
-Info-s avatar
Ukraina fortsätter sin motoffensiv i södra Ukraina. Bl.a satte de in attackplan:

Citat:
Ukrainian forces say they struck several Russian ammunition and equipment depots in the Kherson region, as it continues its slow-moving counter-offensive to try and re-take lost territory in the South.

“Our attack aircrafts attacked two sites of enemy weapons and equipment in the Kherson and Kakhovka districts. A pair of helicopters destroyed an enemy stronghold in the occupied part of the Mykolaiv Oblast,” Ukraine’s Southern Command said on Friday.

“Our missile and artillery units, during the execution of fire missions, densely attacked the enemy's air defense system and logistics points, including those with ammunition in the Kherson district,” it also said.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-05-22/index.html
Citera
2022-08-05, 12:01
  #194263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Hur girig är Zelensky egentligen? Han är nu arg på EU för att dom inte ger han 80 miljarder kronor av dom!

Zelensky angered by lack of help from EU
Withholding €8 billion in financial aid is either “a crime or a mistake” by Brussels, the Ukrainian leader says
https://rt.com/russia/560269-zelensky-ukraine-europe-help/

Var tog alla andra miljarder från EU vägen som Zelensky fått senaste månaderna?

Är du lite ryskt avundsjuk då Ryssland inte får ekonomisk hjälp av Syrien och Nordkorea?
Citera
2022-08-05, 12:07
  #194264
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Underbart.
Men det är lustigt att dom står och köar innan kedja efter kedja smäller igen, lyssnar man på rysstrollen härinne så hatar dom ju oss och vill inte ha något med väst att göra?
Varför vill dom ha våra produkter?

Har det inte alltid varit så?
Ryssarna "avskyr" väst men det är dit de skickar sina barn i skola, det är dit de åker på semester, det är därifrån de köper sina prylar osv.
Citera
2022-08-05, 12:09
  #194265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det beror på att de inte omsätter pengarna i import. Vilket, i sin tur, innebär att de lider.

Eller så betyder det att man nu kan investera i egna industrier och landet. 😉

Är det inte exakt det ni annars skriker er hesa om? Minska beroendet av Ryssland och Kina och ta tillbaks produktionen?

Men om Ryssland gör det så lider dom alltså men inte Sverige? 😂

Eran logik är ju outstanding.
Citera
2022-08-05, 12:09
  #194266
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Slutshoppat snart för ryzzen på H&M....

Det har varit enorma köer till Hennes & Mauritz:

Citat:
Rusning till H&M – sista chansen i Ryssland

Under veckan öppnade H&M-butikerna i Moskvas köpcentrum upp dörrarna en sista gång för att sälja av lagret innan nedstängning, rapporterar The Guardian.
Långa köer bildades utanför modejätten som ett i raden av företag som väljer att lämna landet efter Rysslands invasion av Ukraina.

– Tråkigt nog är anledningen till att allt detta händer hemsk, säger shopparen Ekaterina som köade till H&M i ryska köpcentrumet Aviapark.

https://www.expressen.se/nyheter/rusning-till-hochm-sista-chansen-i-ryssland-/
Citat:
– Det håller på att stänga, det är därför vi står här, säger kunden Irina till Reuters.
– Jag ska köpa vad som helst.

Man förstår att de passar på. Det här är ju det sista de någonsin ser av Hennes & Mauritz, i Ryssland. Kanske överhuvudtaget, om de inte heller kan resa.
Citera
2022-08-05, 12:11
  #194267
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Hur girig är Zelensky egentligen? Han är nu arg på EU för att dom inte ger han 80 miljarder kronor av dom!

Zelensky angered by lack of help from EU
Withholding €8 billion in financial aid is either “a crime or a mistake” by Brussels, the Ukrainian leader says
https://rt.com/russia/560269-zelensky-ukraine-europe-help/

Var tog alla andra miljarder från EU vägen som Zelensky fått senaste månaderna?

Nja, ryZZen försöker bara svartmåla Zelensky....

EU byråkrati av hur de 8 miljarderna till Ukraina ska finansieras drar ut på tiden o Zelensky har all rätt att vara upprörd.

Det är ju ni ryZZar och er terrorism som är anledningen till att Ukraina behöver dessa summor.
Citera
2022-08-05, 12:12
  #194268
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Eller så betyder det att man nu kan investera i egna industrier och landet. 😉

Är det inte exakt det ni annars skriker er hesa om? Minska beroendet av Ryssland och Kina och ta tillbaks produktionen?

Men om Ryssland gör det så lider dom alltså men inte Sverige?

Fast ryssar saknar kunnande. De kan inte ens göra pommes frites. Så ännu mer komplicerade saker är bara att glömma.

Ryssland är helt beroende av import. Utan import hamnar de på afrikansk nivå. I nivå med Somalia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in