2022-08-05, 10:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag är mer rädd för OV än vad jag är för Poliser och det säger en del. Ska det inte vara tvärtom?

Varför är du rädd för någon av yrkesgrupperna, går du runt med knark på dig, med illegala vapen?
Citera
2022-08-05, 10:19
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus4805
Hur hanterar man stökiga missbrukande i andra storstäder, i Europa får vi hålla oss till. Eftersom flertalet missbrukare har psykiska problem, ambulerande mentalskötare på stan? OV retar gallfeber på folk har vi förstått vid det här laget. Nytt grepp? Lågaffektivt bemötande? 😱
Intressant tanke med ambulerande msk alt usk.
En person som arbetar med människor som lider av psykisk ohälsa o/el beroende, är vana vid högeffektiva patienter o med talets gåva samt hjärta, få dessa människor lugnare, fogligare men är även inte rädda för att ta i fysiskt med korrekt transportgrepp till säker plats.
Ordningsmakten har mycket att lära sig av de som arbetar på psykiatriska vårdinrättningar.
Citera
2022-08-05, 10:22
Medlem
Jag googlar på tunnelbanepoliser och hittar ett uttalande av trafikregionrådet (M). Han har gjort ett inlägg den 2022 05 31 i en facktidning att han vill utbilda 500 tunnelbanepoliser (SecurityUser.com). Intressant! Frågan är nu brännande.
Citera
2022-08-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Skyldig till vad ?
Misshandel.
Citera
2022-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Du ska nog se att de går helt fria, det är så det fungerar i detta land.
Bäst vore väl om forumet kunde få namnen på vakterna så vi kan få en inblick i vilka vi ska akta oss för om vi skulle hamna i liknande situation som Juha. Vem vill bli våldtagen och få nacken svingad av dessa två i framtiden, vi vet ju alla hur det slutade för Juha...
Ut med namnen på MGM nu!
Blev han gärningsmannen våldtagen oxå?
Citera
2022-08-05, 10:37
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Blev han gärningsmannen våldtagen oxå?

Dom har våldtagit drabbade anhörigas hela livet. Avskum!!
Citera
2022-08-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feskern77
Väldigt många som har synpunkter men jag tror knappast att vakterna tar en random och bojjar o misshandlar till döds. Sen kan det vara i stridens hetta att de håller honom lite för länge men vi är bara människor. Vad hade hänt om han lyssnat på vakterna?

Det oförsvarliga är att konstatera att personen man nyss hållit fast inte längre andas, men inte påbörja HLR. Det finns inget försvar för det överhuvudtaget, att göra någon medvetslös (oavsett anledning) med stoppad andning, och sen låta minuterna gå utan att personen får in syre i systemet, det finns inget försvar för det.

Sen beror det kanske på ett sjukt adrenalinpåslag / dipp och kanske inte på att personen är empatistörd, men oavsett går det inte att försvara. En person som inte andas ger man HLR, speciellt i en sån yrkesroll som OV. (Om det skulle vara en fungerande yrkesroll)
Citera
2022-08-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Varför är du rädd för någon av yrkesgrupperna, går du runt med knark på dig, med illegala vapen?

Jag är inte rädd för poliser men har respekt för dom vilket man ska ha. Men en del OV verkar spela hardcore badassses som känns som lynniga och outbildade tölpar. Nej, jag går inte omkring med olagligheter på mig. Det finns bra OV också och man ser ganska snabbt på stilen och blicken vilka man ska passa sig för.
Citera
2022-08-05, 10:42
Medlem
Nu vet jag inget om Juhas längd men på en bild ser han kraftig ut.
När BLM-hetsen var stor så tog jag några namn från en bild av ett plakat med namn på döda under polisingripande och det som slog mig var att många förutom manligt kön också var väldigt långa och/eller kraftiga.
Jag inbillar mig att en ordningsvakt eller polis som ska få en ator person under kontroll använder extra mycket våld/styrka just vara därför. Ingen OV/polis vill ju riskera att en stor person får övertaget för då kan det ju sluta illa.
Men som sagt nu vet jag ingenting om Juhas kroppshydda.
Och längd och vikt är ju givetvis inte allt. Eventuella vapen, aggresivitet, kroppspråk, kroppstörelser och annat betyder ju mycket även det förstås.
Citera
2022-08-05, 10:45
Medlem
Mer.info.007s avatar
Alltså jag hade i tanken om OV som verkar vara på hugget ' innan det händer något". Och nu bevisat som inte förvånar mig.
Citera
2022-08-05, 11:04
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Var och när var det? Som jag förstått det bodde han inte med sin mamma.
Det är nutid. Dom bor typ en kvart ifrån varandra, mor o son.
Min kusin bor i Råcksta, men känner igen Juha från Brommaplan o från den linjen.
Hans mamma bor i Vällingby, stenkast ifrån. Jag har uppfattningen att han ofta va där också på fyllan.
Citera
2022-08-05, 11:04
Medlem
Mer.info.007s avatar
...det har kommit fram vilka man har att göra med. Nollor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in