2022-08-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag ser pensionärer leta i sopor efter pant eller matrester, jag ser alkoholister/pundare dagligen, och de blir fler.

Jag ser mer och mer feta barn som sitter på sina asociala paddor, jag ser statistik som visar att varannan svensk bor ensam och det fortsätter. Över 1 miljon svenskar går på antideppresiva, de som mår skit är fler.

Men visst, du kan köpa ditt importerade plast från Kina och en ny bil på kredit.

Det är sann lycka!

Hoppas du har råd med räntehöjningarna på dina lån, minst dubbla elräkningar och skenande matpriser. För tanken att "Ryssar har det värre lmao" kommer inte mätta dig eller värma dig särskilt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av WeiseArne
Sverige har blivit ett katastrofalt land. Låt mig gissa, du kollar på Somalien och känner dig stolt?

Vi har ganska goda naturtillgångar och ligger i framkant vad gäller teknik, ändå så är livet riktigt kasst för de allra flesta i landet. Folk äger inte sin bostad, bil eller ens har kontroll över sin familj. Frugan är en hårig feminist och barnen har ingen respekt för sin pappa. Allt detta samtidigt som Machmod bangar din dotter i rummet bredvid.

Sverige, inklusive hela västvärlden är på fritt fall senaste 20 åren, det tror jag du håller med om. Samtidigt har större delen av världen varit på uppgång, tex Ryssland, Kina, etc. Enda stället som haft sämre utveckling än västvärlden är mellanöstern, and guess what, det är för att Väst har inte kunnat låta bli att förstöra mellanöstern pga oljan.

Otroligt bra skrivet!

Jag har varit i Ryssland när Sovjetunionen föll och många gånger efter(Moskva och St Petersburg är några av världens vackraste städer.)

Det som stod ut som mest under Sovjetunionens fall var vilken otroligt sammanhållning människor hade, deras otroliga disciplin och ansvarskänsla.

Tunnelbanan rullade på, gatorna blev städade, marknader var öppna TROTS att det var många människor som inte fick lön under en period för att landet var i total kaos.

HUR många skulle agera så idag i västvärlden?

Jag skulle nog säga exakt noll.
Citera
2022-08-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad är det du inte förstår? Amnesty anklagar dem.

Vad är det du inte förstår? Amnesty anser att Ryssarna begår betydligt fler krigsbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Det är väl sjukt att vi skickar vapen som används för att begå så omfattande krigsbrott? Gratis dessutom? Samtidigt som Vogue har massmördaren på sitt omslag? Och att det fortfarande finns folk som skriver slava ukraine hela dagen lång.

Vi borde istället få Zelensky att uppföra sig ordentligt om han ska in i EU.

Vi skickar vapen så att vi kan se ryska mördare, våldtäktsmän och marodörer lösa en enkelbiljett till Hin Håles domäner...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag förstår inte din mening och vad du försöker förmedla, men jag förstår din vurm för tvättmaskiner. Orcherna formligen älskar just tvättmaskiner. Märklig fetisch det där...

Här evakuerar ukrainska soldater tvättmaskiner

https://www.bitchute.com/video/GDKuXudHO9GS/
Citera
2022-08-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Och ändå ligger Ryssland så uselt till? Herregud.

Det är ingen fara.. förstår att du inte vet hur BNP funkar egentligen. 😉
Citera
2022-08-05, 10:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det är väl sjukt att vi skickar vapen som används för att begå så omfattande krigsbrott? Gratis dessutom? Samtidigt som Vogue har massmördaren på sitt omslag? Och att det fortfarande finns folk som skriver slava ukraine hela dagen lång.

Vi borde istället få Zelensky att uppföra sig ordentligt om han ska in i EU.
Hur skiljer sig egentligen detta mot när Putin hade på sig en italiensk jacka för 100 000 när han predikade på en rysk stadium samtidigt som människor och soldater i Ryssland lever i misär?

Ska också tillägga att rent publicistiskt så är det ett smart drag av Zelensky att hamna på Vogue. Ju mer han involverar sig i det västliga livet ju mer kommer människor i väst se honom som likvärdig. Modefolk som kanske inte annars intresserar sig för kriget får upp ögonen för det.
Senast redigerad av Conception 2022-08-05 kl. 10:07.
Citera
2022-08-05, 10:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Det finns något som heter ”geopositionering”.

Faktum är att en av världens största arméer har kört fast i Ukraina. Över 5000 militärfordon har förlorats. Minst 40000 soldater har dött mot ett land som ni hävdar är ryssvänligt. Det är ett sånt brutalt underbetyg.

Om ryska armén skulle haft ett någorlunda kompetent ledarskap och inte varit så förbannat misskött överlag skulle kriget redan varit slut. Nu sitter du och jublar när en by på 30 totalförstörda hus ockuperas. Förstår du hur pinsamt det är?
Vem har ens sagt något om att sitta och jubla när en by om 30 totalförstörda hus ockuperas? Halmgubbe. Det var ju inte ens det det handlade om, men jag förstår att det kanske är lättare att skriva ett mer allmänt hållet inlägg än att mer koncist bemöta det jag skrev om trenden i SM.
Citera
2022-08-05, 10:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Det är ingen fara.. förstår att du inte vet hur BNP funkar egentligen. 😉
Hur fungerar BNP då?

(Fundera på alla jävla bränder och bilolyckor där Ryssland leder överlägset över väst. Borde inte dessa påverka BNP enligt dig?)

Har du någonsin påstått något verkligt på det här forumet? Du kommer bara med en massa påståenden utan några helt belägg. Försök att fördumma folk fast du är stendum själv. Känner du att det är ett framgångsrikt beteende?
Senast redigerad av Conception 2022-08-05 kl. 10:10.
Citera
2022-08-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Otroligt bra skrivet!

Jag har varit i Ryssland när Sovjetunionen föll och många gånger efter(Moskva och St Petersburg är några av världens vackraste städer.)

Det som stod ut som mest under Sovjetunionens fall var vilken otroligt sammanhållning människor hade, deras otroliga disciplin och ansvarskänsla.

Tunnelbanan rullade på, gatorna blev städade, marknader var öppna TROTS att det var många människor som inte fick lön under en period för att landet var i total kaos.

HUR många skulle agera så idag i västvärlden?

Jag skulle nog säga exakt noll.

Var fjärde ryss saknar toalett inomhus. Levnadsstandarden är på topp👍
Citera
2022-08-05, 10:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Trodde ni höll koll på UKR MoD och det som kommer ut från Kiev.

Den stora offensiven är på gång. Ändrade planer dock. Det är Ryssland som kommer att anfalla. Därför har man varit tvungna att flytta artilleri och annat från norr till söder.

Men dessa förbannade ryssar kom på detta och har därför brutit igenom i norr.

Nu var ju frågan att nån påstod att Financial Times hade fått uppgifter från Ukrainas inre krets. Det verkar dock vara svårt att hitta uppgifterna hos FT.

Är det så att det i själva verket är ett falskt påstående?
Citera
2022-08-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynkkraina
Blir du lika arg på personer som försvarar ukrainska krigsbrott, som du själv.

Personer som dig kallas för hycklare

Nej, de blir ju invaderade av Ryssland.

Personer som dig kallas för rysstroll..
Citera
2022-08-05, 10:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vilken idiot snarare och svaret är Boris Johnson som jag tror är den ytterst ansvarige. Han har förmåt Zelensky att inte inleda fredsförhamdlingar under hela tiden och lovat runt men hållit tunt med vapen och utbildning.

Nu är BoJo borta eller blivit en lame duck. Därmed har Zelensky nog förlorat den viktigaste bundsförvanten han hade bland ledare i NATO-länder.

Hursomhelst, man ska vara försiktig med gissningar men jag står kvar vid att det mesta av ryssarnas SMO kommer i praktiken vara avslutad denna månad.

Jag tror också att vi kommer att se något i Kiev som skakar om ledningen där kanske redan nästa vecka. Man får komma ihåg att det också finns tydliga signaler på att man är mindre nöjda med Zelensky i Vita huset:

Friedman i NYT:

/.../The timing could not be worse. Dear reader: The Ukraine war is not over. And privately, U.S. officials are a lot more concerned about Ukraine’s leadership than they are letting on. There is deep mistrust between the White House and President Volodymyr Zelensky of Ukraine — considerably more than has been reported.
https://www.nytimes.com/2022/08/01/opinion/nancy-pelosi-taiwan-china.html

Vem skulle ersätta Zelensky i Kiev? US har ju investerat i hans image som frontfigur, plockar de bort honom skulle se ut som ett nederlag. Även om han inte är kompetent att leda sitt land i en konflikt, vem skulle kunna göra det bättre i det här läget?
Ska de sätta in BoJo istället genom att han får medborgarskap? Han skulle kunna fixa vilda fester i Kiev och få alla på bra humör...(just kidding)
Btw har Ukraina i dollar räknat hittills fått lika mycket stöd från US motsvarande hela den årliga ryska militärbudgeten. Inklusive alla dessa hyperteknologiska vapen. Ändå räcker det inte till för att kasta ut ryssarna.
Till slut måste väl NATO skicka in trupper .....
BoJo identifierar sig som Napoleon eller Churchill, utropar sig till den fria världens sublime ledare och proklamerar anfallet mot Moskva och krossandet av det fascistiska Ryssland.
what could possibly go wrong?
Senast redigerad av Mary99 2022-08-05 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in