2022-08-05, 09:06
  #194113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Amnesty är ungefär lika tillförlitliga som valfri ryskkontrollerad media.

Om man kan engelska eller förstår sig på ryska så rekommenderar jag att man lyssnar på människorna som blir intervjuade och ser vad dom får gå igenom.

Förstår att man kan ha en viss åsikt på Patrick Lancaster ifall man är russofob men allmänt nyttigt ifall man försöker var objektiv och se saker från olika perspektiv.

Ingen rök utan eld.

https://youtu.be/zP3kt9fxXCs

https://youtu.be/zP3kt9fxXCs

https://youtu.be/Ub2H8mcvmcM
__________________
Senast redigerad av Siggesiggebigge 2022-08-05 kl. 09:08.
Citera
2022-08-05, 09:07
  #194114
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har ryssland intagit en ny by i donbass nu igen?
Nej, de har penetrerat de ukrainska fortifikationerna snabbare än väntat och har inte mött något större motstånd:

Och om du inte tror på ryska källor kan du väl åtminstone läsa en ukrainsk soldats berättelse från Pisky. Den är publicerad på ukrainska på en ukrainsk nyhetssida. Google Translate är tyvärr dålig på ukrainska-svenska men man förstår innehållet ändå:

https://censor-net.translate.goog/ua/resonance/3358083/pisky_myasorubka?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_h l=sv&_x_tr_pto=wapp

Det är dags för er NATO-shills att vakna upp till verkligheten.
Citera
2022-08-05, 09:08
  #194115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja detta var fan i mig sjukt.

En rysk hemsida förvränger orden på en isw rapport så denna rapport ska bli t deras fördel..

Det måste gå jävligt dåligt för Ryssland.

Det går jävligt dåligt för ryssarna.

oljepriset faller, kostnaderna ökar (krig, kolappsande industri, arbetslöshet, skräpvaluta, inflation.

det är inte "flitiga ryssar" som finansierar det ryska imperiet, det är råvarumarknaden,
Citera
2022-08-05, 09:08
  #194116
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har ryssland intagit en ny by i donbass nu igen?
De har inte ens tagit Pisky, byn som hade 2000 invånare innan 2014.
Citera
2022-08-05, 09:10
  #194117
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror att läget är kaotiskt i Kiev. Ryssarnas snabba framryckningar den sista tiden beror helt på ett grovt strategiskt misstag av Kiev. Man har förflyttat trupp och artilleri till södra Ukraina för den tänkta stora offensiven mot Kherson. Det har lämnat fortifikationerna i norr öppna för genombrytning. Vi har faktiskt ukrainska rapporter om detta. Den ukrainska soldatens fruktansvärda upplevelser blev postade på en ukrainsk nyhetssida och beskriver ett formidabelt helvete där ukrainska armén är helt utan förmåga att besvara artillerielden från ryssarna med massdöd bland soldater som resultat.

Vem har tagit dessa beslut och varför samt på vilkas inrådan? Enl. uppgift är det Zelensky et al. som pressat fram detta trots militärledningens protester. Man misstänker att det gjorts på inrådan från utländska instruktörer mer specifikt från UK. Det verkar som att en del i UK/US underrättelsetjänster faktiskt tror på sin egen propaganda. Att ryssarnas resurser är uttömda och att de fastnat i sitt avancemang och att det därför inte varit någon risk att relokera resurser till södra Ukraina och att man verkligen behövt en PR-framgång för publiken i väst som ett återtagande av Khersonregionen och avancemang mot Krim.

Det finns inga som helst utsikter för att Ukrainarna nu skulle ens kunna få ihop en sådan styrka. Däremot sker en uppbyggnad av trupp i söder men nu säger man att det är för att möta en rysk storoffensiv. Och där har vi faktiskt ganska tillförlitliga uppgifter på att något är på gång.
Vilka idioter är det i UK/US som utarbetar strategierna? Tror de att de spelar in en reklamfilm? Är reklamen i Vogue magasinet den nya formen av krigsporr? Handlar det bara om att lurade skattebetalare i Väst ska pressas på mer pengar till vapenmånglarna?
Har den ukrainska militärledningen inget alls att säga till om?
Citera
2022-08-05, 09:11
  #194118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssarna har enl. uppgift nått utkanterna av Bakhmut:

https://t.me/militarysummary/752
Varför länkar du felaktiga isw rapporter?
Citera
2022-08-05, 09:12
  #194119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
För lycka mäts ju i BNP

Om en brödlimpa kostar 3kr i Ryssland och motsvarande (plus en massa kemikalier) kostar 30 kr i Sverige, är man rikare då i Sverige?
Hur mycket av en månadslön går det åt i Ryssland för att köpa en limpa?
Hur mycket av en månadslön går det åt i Sverige för att köpa en limpa?

Du kommer att bli förvånad över svaret...
Citera
2022-08-05, 09:12
  #194120
Medlem
Inte svårt att lista ut. Det handlar om att bygga sympatier för de som blivit anfallna.
Citera
2022-08-05, 09:12
  #194121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, de har penetrerat de ukrainska fortifikationerna snabbare än väntat och har inte mött något större motstånd:

Det är ju en förutsättning för ryska framsteg, det är ju skälet till 0 uppnådda militärstrategiskt relvanta mål och att de i praktiken kört fast.


Citat:
Och om du inte tror på ryska källor kan du väl åtminstone läsa en ukrainsk soldats berättelse från Pisky. Den är publicerad på ukrainska på en ukrainsk nyhetssida. Google Translate är tyvärr dålig på ukrainska-svenska men man förstår innehållet ändå:

https://censor-net.translate.goog/ua/resonance/3358083/pisky_myasorubka?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_h l=sv&_x_tr_pto=wapp

Det är dags för er NATO-shills att vakna upp till verkligheten.

Har ryssarna tagit en förort/by i donetsk?
Citera
2022-08-05, 09:17
  #194122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hur mycket av en månadslön går det åt i Ryssland för att köpa en limpa?
Hur mycket av en månadslön går det åt i Sverige för att köpa en limpa?

Du kommer att bli förvånad över svaret...

i hans exempel med 30kr för en limpa i sverige, så är "upplevelsen" för en rysk babushka som jobbar på posten, utan rinnande vatten och toalett, (typ medelklassen i ryssland) att limpan kostar närmare 40kr....
Citera
2022-08-05, 09:20
  #194123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssarna har enl. uppgift nått utkanterna av Bakhmut:

https://t.me/militarysummary/752

Bkhmut ligger ju för böveln 100km från ryska gränsen.....
Citera
2022-08-05, 09:23
  #194124
Medlem
Daniel501s avatar
Varför ser Ryssarna så jävla balla ut när de avnazifierar Ukraina?

https://t.me/intelslava/34785

🇷🇺🇺🇦 Flame throwers destroyed the strongholds of the Armed Forces of Ukraine on the path of advancement of Russian armored vehicles

The platoon fighters attacked the Ukrainian military from a distance of up to 300 m with thermobaric ammunition from hand-held flamethrowers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in