2022-08-04, 17:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nu är ju dock symtomen på överdosering av just Fentanyl just andningsdepression enligt FASS.se
Jag gav dig fakta direkt fr rättegången om att Floyds AF inte påvisar andningsdepression som vore förväntat vid en intoxikation.
Han kvävdes av snutar, i huvudsak Chauvin.
De andra höll fast ben, höll tryck på ryggen felaktigt läge. Dvs mage.
En pajas stod vakt och ignorerade vad personer sa.
Att han inte andas, att de måste kolla andning osv osv.
Citera
2022-08-04, 18:00
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffslatin
Han slog till kvinnan i huvudet och såg ut tom ut i blicken

Du hävdar att du var på plats? Såg du slaget? Slog han med höger eller vänster hand?
Citera
2022-08-04, 18:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmein
Jag har sett filmen när ordningsvakten gör HLR på Juha.
Är det så att Juha fortfarande har händerna fängslade bakom ryggen när ordningsvakten vänder över honom på rygg och trycker med full kraft över bröstkorgen?
Om det är så borde väl hjärtmassagen förvärra eventuell skada ännu mer, då armarna är låsta bakom ryggen och händerna trycks mot ryggen för varje pumpning.
Kan inte se att de tar av handfängslen någon gång.
Ja; som jag minns det ropas det om nyckel till handbojorna så han kan läggas på rygg... inkompetenta oduglingar; och då är jag snäll
Citera
2022-08-04, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och jag är seriös.

Frågan är relevant tycker jag, har du eller någon annan en uppfattning, baserad på vad i så fall?
Då är jag seriös från en annan vinkel.
De är i tjänst och gör inte ett envarsingripande.
Varav frågan tjänstefel är en förekommande utredning där kvävning förekommer vid ingripande.

Läste senast om det i fallet där en psykotisk man dog på sjukhuset i Västerås 2014.
Fem poliser stormade in då mannen var isolerad och ensam i ett rum. Vanligtvis tas en förhandlare in istället för att hoppa på personen och de ljög om att det inte fanns nån tillhanda.
Citera
2022-08-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Du hävdar att du var på plats? Såg du slaget? Slog han med höger eller vänster hand?

Jag såg när han sprang mot henne, inte hur hon blev slagen eftersom pelaren skymde och sen ramlade hon med huvudet mot marken när tåget var påväg in
Citera
2022-08-04, 18:07
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffslatin
Jag såg när han sprang mot henne, inte hur hon blev slagen eftersom pelaren skymde och sen ramlade hon med huvudet mot marken när tåget var påväg in

Ok men då såg du inget slag? Sa hon eller någon annan att de sett själva slaget? Vet du om kvinnan var nykter? Kan hon varit berusad och ramlat av sig själv?
Citera
2022-08-04, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Att inte vittnen och brottsoffer hoppar fram som gubben i lådan och orerar om händelseförloppet och skador i media ska vi nog vara ganska tacksamma för då förundersökningen precis är i sin linda. Det kommer ge mer objektiva och oberoende vittnesuppgifter vid polisens förhör.
Det kallas förundersökningssekress.

Just nu finns inget konkret att diskutera vilket jag påtalat säkert 10 ggr.
Citera
2022-08-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ok men då såg du inget slag? Sa hon eller någon annan att de sett själva slaget? Vet du om kvinnan var nykter? Kan hon varit berusad och ramlat av sig själv?

Jag såg slaget när den andra killen blev slagen, kvinnan var berusad och killen som blev slagen. Men inte på den nivån att hon skulle ha snubblat, jag hörde slaget och sedan ett skrik

Innan slaget sprang han mot vårt
sällskap och försökte attackera oss
Citera
2022-08-04, 18:12
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Han försöker också vara hjälpsam i sitt närgågna sätt, det är någons keps som trillat av som han lägger på bänken. Vet inte om han använder det som ursäkt för att hålla sig nära och filma.
Exakt. Han petar hela tiden på kepsen för att på sätt få mer uppmärksamhet än BO av VO.
Om det hade varit 2 st. VO som hade brytt sig om BO:s liv och välmående hade dom nog blivit jäkligt irriterade över att ha honom tjatandes precis bredvid.
Citera
2022-08-04, 18:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmein
Jag har sett filmen när ordningsvakten gör HLR på Juha.
Är det så att Juha fortfarande har händerna fängslade bakom ryggen när ordningsvakten vänder över honom på rygg och trycker med full kraft över bröstkorgen?
Om det är så borde väl hjärtmassagen förvärra eventuell skada ännu mer, då armarna är låsta bakom ryggen och händerna trycks mot ryggen för varje pumpning.
Kan inte se att de tar av handfängslen någon gång.
De verkar be henne om nycklar för hon rasslar runt på uniformen och blir stissig.
Sen tar de av fängsel såvitt jag såg och hon skickas iväg av nån anledning när de påbörjar HLR.
Ser ut att få nåt direktiv och hastar iväg.
Citera
2022-08-04, 18:15
Medlem
Vart kan jag se filmen?
Länka gärna.

Citera mig
Citera
2022-08-04, 18:15
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De verkar be henne om nycklar för hon rasslar runt på uniformen och blir stissig.
Sen tar de av fängsel såvitt jag såg och hon skickas hon iväg av nån anledning när de påbörjar HLR.
Ser ut att få nåt direktiv och hastar iväg.

Hon är den som hämtar hjärtstartare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in