Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Fråga dig själv en sak... Är det inte lite skrämmande att du lutar mot att föredra Nato krig mot Ryssland där alla blir förlorare bara för att ”stick it to Putin”? Är inte det beviset på den totala hjärntvätteri där du har blivit indoktrinerad till att vara redo att ge upp ditt och dina barns liv för detta?
Det är legitimt att ställa mig en fråga, likväl som jag kan göra till dig och denna gång handlade det om din tankevurpa med att NATO ej skulle behövas- eller vara meningsfull, om Ryssland vinner kriget i Ukraina. Jag har förstått hur du tänker och tror- att NATO är på plats och bekrigar de ryska ockupationsstyrkorna. Jag har kommit till vägs ände med den saken och förklarat att du har fel i ditt antagande. Då så... din fråga;
Jag finner det mest skrämmande med en tanke om ett dysfunktionellt Ryssland som invaderar sina grannar med 'den starkes rätt' och dessutom ansätter fria nationer med krav om att förbli neutrala och ej söka allianser till sitt försvar av sin nation. Ryssland har drabbats av en sjuka, den saken beklagar jag men ser ingen annan lösning än att dess styre måste försvinna... faktiskt att förgås. Många västländer varnade den ryska ledaren för kommande konsekvenser om de- Ryssland alltså, hade för avsikt att invadera sin granne. Nu står vi här och bara måste få ett slut på det hela med inte mindre än att Ryssland måste upphöra som statsbildning alternativt finna en ny väg- ett annat sätt, till att förhålla sig till sin omvärld. Ryssland har blivit ett ovänligt land med en fascistisk ledning- sådant skrämmer mig...