2022-08-04, 16:18
Medlem
raskenss avatar
Som vanligt har ryssarna mördat civila genom slumpvis bombning av civila mål:

https://twitter.com/With__Ukraine/status/1555126492904005636?s=20&t=fTCBAWTnNQazEApVX3UcxQ

tre barn bland dom skadade. Ingen förvånas när barnmördarna är i farten.
Citera
2022-08-04, 16:19
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Du har alltså precis fått den officiella förklaringen till varför Nato bildades och du säger emot det? 😂 Jag såg förresten att jag skriver med en självutnämnd prostituerad så jag tänker ha överseende men din okunskap kära du.
Var detta ditt svar på hur du tänkte med din tidigare postning så förstår jag bättre hur du kunde lägga den där idiotposten i denna tråd. Vi har talat om NATOS bildande och i det har vi inga särskilt motsatta invändningar men åter; Hur menar du att NATO ej behövs om Ryssland vinner kriget i Ukraina?
Citera
2022-08-04, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Källa?
Nej, jag tänker inte leta upp något som varit en nyhet på dagordningen för alla att läsa. Leta själv bland alla artiklar som publicerats.

Så mycket spannmål producerar inte Ukraina för tillfället för att det skulle utgöra väsentliga mängder i sammanhanget. Det viktigaste i det avtalet för matbristen i världen var att man tog bort sanktionerna på rysk livsmedelsexport. Och särskilt konstgödseexport för den framtida situationen.

Du kan ägna 13 minuter på detta för få detaljerna förklarade för dig:

https://youtu.be/MwqSFx14-Q8

Min kommentar över det ukrainska spannmålet är att det tydligen är viktigare att de utländska investerarna får valuta för pengarna än att sörja för ukrainarna själva. Landet hotas av stor matbrist i vinter där en tredjedel av invånarna riskerar att bli utan tillräckligt med mat. Det ukrainska spannmålet borde förbli i Ukraina alltså.
Citera
2022-08-04, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Inte en chans att det kommer reservdelar till era jävla plockepinnflygplan. Ni kommer att få slakta flygplan på delar i årtionden för att kunna hålla några i luften.
Här kan du läsa mer:
26.07.2022 - 05:29 UTC
As part of a revised “maintenance and alignment” package of sanctions against Russia which the Council of the European Union adopted on July 21 was the easing of restrictive measures on aircraft spare parts and technology for the Russian aviation sector.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/117706-eu-clarifies-russia-sanctions-on-aircraft-spares-and-tech
Citera
2022-08-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, jag tänker inte leta upp något som varit en nyhet på dagordningen för alla att läsa. Leta själv bland alla artiklar som publicerats.

Så mycket spannmål producerar inte Ukraina för tillfället för att det skulle utgöra väsentliga mängder i sammanhanget. Det viktigaste i det avtalet för matbristen i världen var att man tog bort sanktionerna på rysk livsmedelsexport. Och särskilt konstgödseexport för den framtida situationen.

Du kan ägna 13 minuter på detta för få detaljerna förklarade för dig:

https://youtu.be/MwqSFx14-Q8

Min kommentar över det ukrainska spannmålet är att det tydligen är viktigare att de utländska investerarna får valuta för pengarna än att sörja för ukrainarna själva. Landet hotas av stor matbrist i vinter där en tredjedel av invånarna riskerar att bli utan tillräckligt med mat. Det ukrainska spannmålet borde förbli i Ukraina alltså.

Om det är.en självklar nyhet kan du väl länka till en seriös tidningsartikel istället för en trollvideo?
Citera
2022-08-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Var detta ditt svar på hur du tänkte med din tidigare postning så förstår jag bättre hur du kunde lägga den där idiotposten i denna tråd. Vi har talat om NATOS bildande och i det har vi inga särskilt motsatta invändningar men åter; Hur menar du att NATO ej behövs om Ryssland vinner kriget i Ukraina?

Ok, jag ska förklara för dig som om du var en 5-åring. För det verkar som att det behövs.

Om Nato bildades för att tillhandahålla kollektiv säkerhet mot Sovjetunionen, och nu med all stöd från västvärlden och all Nato träning Ukraina har fått och den ÄNDÅ inte hjälper.

Hur många kommer fortsätta ha tillit till Nato egentligen?
Citera
2022-08-04, 16:34
Medlem
X3treams avatar
Jäkla tjat på den där senila gubben Medvedev, han lever som om det vore 1945, jäkla tjat om andra världskriget. De verkar ha missat att det var för 77 år sedan, de bör komma sig vidare mentalt och ekonomiskt efter det!! Går inte att leva hur det var för 77 år sedan..
Citera
2022-08-04, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Alltså. Piss-Putin betalar vaddå, 13 miljarder kronor i månaden enbart i soldatlöner, för att hålla det här skitkriget igång?

För att avnazifiera några 100 soldater i Azov?

Det låter ju skitsmart!

EDIT: Om det kostar fitt-putin 13 miljarder kronor i månaden i soldatlöner och minst lika mycket till i förstörd materiel och ammunition - då är jag beredd att ta på mig både tröja och mössa i vinter.

Magdalena, öppna börsen nu. Hjältarna i Ukraina behöver RB57/NLAW, RBS70/90, BAMSE, ARCHER, Robot15, Robot17 - allt!
Citera
2022-08-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Us "swedepunks" are many more than you thought us to be, so yea, we will make yer day laddyo. HÅLL DIG FÖR HELVETE till ÄMNET NU!!!! Ditt konstanta tjat om hur värdelösa vi svenskar och västerlänningar är, börjar te sig en aning OT
Majoriteten i den här tråden vill inte alls diskutera, de vill bara sitta och grupprunka över sina fantasier kring följande:
1) att det här kriget kommer att sluta på samma triumferande sätt som andra världskriget i Västeuropa och Tyskland 1944-45, men utan något Sovjet med i bilden
2) att Putin m fl kommer att behandlas som de åtalade i Nürnberg, eller helt enkelt "sprängas i tusen bitar" vid en atombombning av Moskva
3) feberaktigt och ingrott rysshat

Ingenting av detta har någon större bäring på verkligheten utanför källaren eller smartphonen.
Citera
2022-08-04, 16:36
Medlem
Naofumis avatar
Den amerikanska ockupations administrationens slav-soldater fortsätter att fly från Donbas.

The General Staff of the Armed Forces of Ukraine recognized the retreat in the Avdiivka area near the Butovka mine, which is presented as a "withdrawal to more advantageous positions." 😀
https://t-me.translate.goog/s/boris_rozhin?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Citera
2022-08-04, 16:38
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ok, jag ska förklara för dig som om du var en 5-åring. För det verkar som att det behövs. Om Nato bildades för att tillhandahålla kollektiv säkerhet mot Sovjetunionen, och nu med all stöd från västvärlden och all Nato träning Ukraina har fått och den ÄNDÅ inte hjälper. Hur många kommer fortsätta ha tillit till Nato egentligen?
Aha, du tror att NATO- och dessutom med full kraft, befinner sig i krig mot Ryssland inne i Ukraina- är det så jag skall förstå det hela?

Jag utgår från att detta här ovan är din tro och kan då för dig förklara att NATO har till Ukrainas försvar bidragit med NOLL, inget alls. Nada. Däremot finns det enskilda NATO-medlemmar som bidragit med material och till viss del kunnande men NATO har till fullo hållit sig borta. Om nu NATO av någon anledning skulle engageras då djävlar kommer vi alla få se på grejer och ett NATO-medlemskap kommer att skattas oändligt högt.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-08-04 kl. 16:41.
Citera
2022-08-04, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Om det är.en självklar nyhet kan du väl länka till en seriös tidningsartikel istället för en trollvideo?
Observera hur man editerar nyheten. Man börjar artikeln med en lång utläggning om sanktioner mot guldexport och individer. Kanske inte så konstigt att folk missar huvudbudskapet. Här från 15 juli om EU:s förslag:
/.../The proposal would allow exemptions to sanctions on specific Russian state-owned entities for agricultural transactions or the transport of oil, according to the draft. It would also allow some assets of selected sanctioned entities to be unfrozen if officials conclude “that such funds or economic resources are necessary for the purchase, import or transport of agricultural and food products, including wheat and fertilizers,” the draft says.

“The package also reiterates that EU sanctions do not target in any way the trade in agricultural products between third countries and Russia. Likewise, the text clarifies the exact scope of some financial and economic sanctions,” the European Commission said in a statement.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-15/eu-set-to-propose-new-russia-sanctions-fixes-to-earlier-actions

Det var vad jag fick fram med en enkel googling.. Hoppas att du litar på mig att man gick med på detta och mer därtill. Annars går det säkert att få fram det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in