2022-08-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Exakt samma gäller för Ryssland.

Dom tror att Ryssland ser ut och är som landet var under Sovjetunionen.
Ryssland har inte på något sätt förbättrats sedan Sovjettiden. Vad får dig att tro det?
Vad har utvecklats? Och på vilket sätt?
Fråga gärna då jag har bra koll.
Citera
2022-08-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Du kan inte lita på några siffror från ryzzland....

Russia's governmental statistics agency Rosstad has not collected any numbers on homelessness since 2010. The official number from that period – 64,000 – is thought to be far too low, and it is estimated that the real number is roughly 5 million (Euromaidan Press, 2017).

Jag vet. Jag hade en bekant som forskade i självmord i Ryssland. Han fick använda statistik från Tsartiden. Då de troligen visade mer korrekta siffror 100 år senare än dagens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ryssland har inte på något sätt förbättrats sedan Sovjettiden. Vad får dig att tro det?
Vad har utvecklats? Och på vilket sätt?
Fråga gärna då jag har bra koll.

Helt rätt. Ryssland lever ju fortfarande i stort på det som byggdes under Sovjet, typ lägenheter.
Citera
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har en svår olycka inträffat utanför Sevastopol. På motorvägen har en stor lastbil fattat eld och flera bilar också fattat eld. 21 personer skadade varav 3 barn. En person har dött.

Lastbilens bromsar verkar inte ha fungerat.

Från Krim sköts en luftvärnsmissil "Onyx" mot Odessa men den skall ha exploderat för endslaget. Ryssland använder nu luftvärnsmissiler som anfallsvapen.

Tyder på brister i den ryska beväpningen.
Citera
2022-08-04, 14:06
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Varför ska jag slösa min tid och svara på hjärndöda frågor från en person som 100% inte varit i Ryssland den senaste tiden eller ens någonsin? 🧐

Det är väl smartare att låta dig tro vad du vill?
Jaja, det blev precis som väntat då.
Du klarar inte ens av några enkla ja eller nej-frågor

Jag vill tacka dig för att du gör jobbet åt cia, must och resten av västvärlden. De bästa reklampelarna för demokrati och västerlandet förutom putin är såna som du.

Alla här ser nu vad ryskt faktiskt är.
Fler och fler förstår nu vad ni har ägnat er åt här på Flashback innan rysslands invasionskrig.

Fler och fler fattar att allt ryskt såsom "starka ledare", hata invandrare, hata hbtq, demokrati är dåligt-snack är falskt och farligt.

Fler och fler fattar hur jävla bra det svenska systemet är och hur otroligt vanskött och uselt ett land styrt av en "stark man" är.

Alla ser att ryskt = bajs. Ingen vill till ryssland men människor från hela världens hörn vill till Sverige.

Här är frågorna igen om du vill göra ett nytt försök?

Varför hejar du på diktator putin som tillsammans med sina oligarker håller 140 miljoner ryssar som gisslan medans de plundrar dem?
Varför hejar du på putin som skickar ryssar i döden i ett kolonialkrig?

Tycker du att det är bättre att skaffa mer land eller vore det bättre om den ryska ledningen försökte ordna upp misären i ryssland istället?

Är det bättre att lägga vansinniga summor på att invadera Ukraina istället för att ordna vatten och avlopp åt sin befolkning?

Tycker du att putin gör ett bra jobb med att skydda "ryssar" i Donbass genom att skicka dem i döden med gevär från 1800-talet?

Mvh
Citera
2022-08-04, 14:06
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ska vi lita på kbg agenter som skapar troll fabriker?

Intervjun är gjord under 1980-talet och Yuri var en AVHOPPARE. Han förklarar ingående varför väst ser ut så som det gör. Läs även gärna på om active measures.
Citera
2022-08-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Vore intressant att ta del av Rysslands totala dödande genom historien. Sovjetunionen, som Putin är en produkt av och saknar, slaktade sanslösa 62 miljoner bara under andra världskriget varav enbart slaktade icke-ryssar uppgick till nästan samma summa som alla krigande länder dödade tillsammans (8 mil kontra 15). Deras förkärlek för bestaliskt våld och dödande har flugit under radarn för länge. Behövs ett klargörande hur Rysslands brott mot mänskligheten ser ut.

Nazityskland är väldokumenterat men Putins inspiratör Hitler ser ju ut nästan som en startup i jämförelse.

De allra flesta dödade är i samband med andra världskriget (förintelsekriget som det också kallades av nazisterna) och under hela Stalinperioden.

Dessförinnan hade de ju första världskriget och tsar-regimen. Så ja, många människor har dött i öst senaste 100-120 åren. Det jag är osäker på är om det varit så väldigt många människor som dödats efter 1960...
Citera
2022-08-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet. Jag hade en bekant som forskade i självmord i Ryssland. Han fick använda statistik från Tsartiden. Då de troligen visade mer korrekta siffror 100 år senare än dagens.
Säger ju en del ja.....om inte till och med ALLT!
Citera
2022-08-04, 14:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Är det projicering du sysslar med nu? 😉

Klart det ligger i Stoltenbergs intresse att vinna kriget. Annars finns det ju ingen poäng med Nato?

Tyckte du att du kom med något smart nu alltså? 😂🤷‍♀️
Nej det tycker jag inte. En barnunge inser att det vansinniga anfallet mot ukraina gräver Rysslands grav. Misstaget det uppblåsta egot gjorde var att han litar på information från några nedtryckta nickedocker som är skiträdda för att säga sanningen och hamna i onåd hos den allsmäktiga Putin. Vilket styrks i klippet inunder.

Vladimir gick i samma ointelligenta fälla som så många andra diktatorer innan honom. Den 60km långa militärkolonnen mot Kiev blev inte mottagna med blommor utan med hårt motstånd vilket fick dom vilsledda ryssarna att inse misstaget och ge upp galenskapen. En hänsynslös diktator blir per automatik felinformerad liksom den strida strömmen av "nya" knäppgökar är av krälandet inför honom.

Favorit i repris, varsågod:
https://tv.aftonbladet.se/video/339422/har-skaller-putin-ut-sin-chef-for-underrattelsetjansten
Senast redigerad av Taggad 2022-08-04 kl. 14:22.
Citera
2022-08-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har du varit i Ryssland någon gång?

Hemlösa i olika länder:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_homeless_population

Ryssland har 4 per 10.000 invånare.

Ukraina har 168 per 10.000 invånare.

Sverige har 36 per 10.000 invånare.

USA har 17,6 per 10.000 invånare.

Sedan kan du kolla hur stor befolkningsmängd det är i vardera land.
Jösses, men siffrorna från Ryssland är år 2010. Ukrainas siffror är från år 2020.
Har du inte senaste siffror från Ryssland?
Citera
2022-08-04, 14:18
Medlem
HomoDeuss avatar
Hur går de stora offensiverna? Händer det något? Det har varit lite tyst nu ett par dagar.
Citera
2022-08-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
De använder fosfor o annat förbjudet.... Ryzzar är ju svin så de skiter i alla konventioner o avtal.

Att spränga krigsfångar visar hur sjuka o omänskliga de är.

Ja sant dom skiter i vilket. Däremot e ja inte helt 100 på Ryssland bombade det fängelset. Det sägs ju att Ukraina inte vill att sina soldater ska tillfångatas utan hellre dödas för då slipper dom betala ut pengar till familjen. Döda fångarna och sen neka att dom varit fångar men de ju något man får ta med nypa salt. Däremot verkar de oavsett som att ukrainska soldater hellre dör än tillfångatas. Kanske normalt i krig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in