2022-08-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag skulle aldrig i hhh bli ordningsvakt, vem skulle palla med alla polisanmälningar och tingsrättsskit som man inte får ett extra öre för att rida ut. Aldrig, måste vara sämsta jobbet på planeten.
Bara risk, ingen reward värd namnet.
är nog inte ett så dåligt jobb men tyvärr är det Sveriges patrask som söker till ordningsvakt. men se bara på serien Tunnelbanan vilket exemplariskt jobb de gör, man känner sig trygg och får ett ökat förtroende för ordningsvaktyrket faktiskt när man ser det
Citera
2022-08-04, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ja deras chef framstår ju som en medbrottsligt nästan. Hur kunde han avgöra dödsorsaken innan obducenten hann sätta kniven I honom?

Antingen är chefen en otrolig begåvning som avgjorde dödsorsaken så snabbt eller så är han rubbad och kanske till och med indirekt orsaken till det som har hänt. Dvs om han har attityden att "det är lugnt, sånt som händer och ni gjorde precis som jag lärt er ", då borde han tas in för anstiftan.
Hahaha!
Ja, skicka in hela packet.

Med en sån chef så kan produkterna knappast förväntas briljera.
Han föregår både domslut och obduktion, troligen ett patetiskt försök att rädda anseendet på firman.
Citera
2022-08-04, 11:54
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ja deras chef framstår ju som en medbrottsligt nästan. Hur kunde han avgöra dödsorsaken innan obducenten hann sätta kniven I honom?

Antingen är chefen en otrolig begåvning som avgjorde dödsorsaken så snabbt eller så är han rubbad och kanske till och med indirekt orsaken till det som har hänt. Dvs om han har attityden att "det är lugnt, sånt som händer och ni gjorde precis som jag lärt er ", då borde han tas in för anstiftan.
Man undrar ju under vilka förhållningsregler de släpptes ut i Tunnelbanan.
Citera
2022-08-04, 11:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
är nog inte ett så dåligt jobb men tyvärr är det Sveriges patrask som söker till ordningsvakt. men se bara på serien Tunnelbanan vilket exemplariskt jobb de gör, man känner sig trygg och får ett ökat förtroende för ordningsvaktyrket faktiskt när man ser det
Frågan är vad företagen tar in och inte bryr sig.

En väktare dömdes nyss för våldtäkter i tjänsten. Om ostraffad innan vet jag inte men det här var ingen fager läsning heller:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/ranare-och-valdtaktsman-arbetar-pa-kanda-vaktbolag/
Citera
2022-08-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag skulle aldrig i hhh bli ordningsvakt, vem skulle palla med alla polisanmälningar och tingsrättsskit som man inte får ett extra öre för att rida ut. Aldrig, måste vara sämsta jobbet på planeten.
Bara risk, ingen reward värd namnet.
De jag har talat med som arbetar som väktare säger att det inte sällan blir problem med polisen om de har gjort en utryckning till ett objekt de har under kontroll och de behöver polisiär förstärkning för att omhänderta en kriminell så vill inte polisen alltid rycka ut. Skälet är att poliser kan få sämre betalt i egenskap av offentlig anställd till skillnad från en privat anställd väktare vid ett företag. Poliser kan då föredra att dumpa allt ansvar på väktaren om de så känner för det.
Citera
2022-08-04, 11:58
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag vet vem han är, min kusin bodde nära han o hans morsa, och det här va inget nytt. Han har spöat på flertalet kvinnor genom åren och betett sig jäkligt illa.
Var och när var det? Som jag förstått det bodde han inte med sin mamma.
Citera
2022-08-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Just nu finns det bara ETT brottsoffer tills du kan hosta fram en film som visar annat. Den utsaga som du svarar på stämmer för övrigt inte heller på vakterna kommer springandes över hela perrongen, inte ned för den trapp som finns där Juha står.
Det finns flera vittnesmål som talar för att Juha har betett sig som ett stort svin och gett sig på oskyldiga. Det anges dessutom i polisens händelserapport. Det styrks förstås också av ingripandet i sig då ordningsvakter i tunnelbanan knappast har tid att hoppa på folk på måfå. Det finns nog med skitstövlar där som beter sig illa så det räcker och blir över för motiverade ingripanden. Jag lägger hellre min tilltro till folk som varit på platsen än något "snille" som sitter och spekulerar på ett nätforum och uppenbart har något särintresse i att försvara våldsverkaren i fråga.
Citera
2022-08-04, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det finns flera vittnesmål som talar för att Juha har betett sig som ett stort svin och gett sig på oskyldiga. Det anges dessutom i polisens händelserapport. Det styrks förstås också av ingripandet i sig då ordningsvakter i tunnelbanan knappast har tid att hoppa på folk på måfå. Det finns nog med skitstövlar där som beter sig illa så det räcker och blir över för motiverade ingripanden. Jag lägger hellre min tilltro till folk som varit på platsen än något "snille" som sitter och spekulerar på ett nätforum och uppenbart har något särintresse i att försvara våldsverkaren i fråga.

Som sagt, bildbevis eller inget.
Citera
2022-08-04, 12:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte att han betedde sig helt galet. Man kan anse att han gjorde det och samtidigt vara ytterst kritisk mot vakternas ingripande.
Juha var out of control pga alkohol, droger etc men det gör inte vakternas kompletta härdsmälta till ingripande rättfärdigat.

Hoppas du håller med om det?
Citera
2022-08-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som sagt, bildbevis eller inget.
Vittnesmål har högt bevisvärde i en domstol, speciellt om de är samstämmiga och oberoende av varandra. Men här finns naturligtvis också en övervakningsfilm som kommer att visa Juhas härjningar och helhetsbilden av situationen. Ge dig till tåls den kommer.
Citera
2022-08-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety

Du vet ingenting om det som sker när kameran är avstängd.
Citera
2022-08-04, 12:33
Avstängd
Citat:
Vittnesmål har högt bevisvärde i en domstol, speciellt om de är samstämmiga och oberoende av varandra. Men här finns naturligtvis också en övervakningsfilm som kommer att visa Juhas härjningar och helhetsbilden av situationen. Ge dig till tåls den kommer.

Jepp, vittnemål har ett oerhört högt bevisvärde i Sverige och har gett upphov till Sveriges två enda massmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in